חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ו

  סירק, פאסבינדר, אלמודובר: גישות למלודרמה קולנועית
  Sirk, Fassbinder, Almodovar: Approaches to Film Melodrama  
0851-5073-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  א'1000-1600117 מכסיקוסמינר פרופ יוסף רז
דרישות קדם   רשימת התפוצה  
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

הסמינר יעסוק בקולנוע של שלושה במאי מלודרמה מרכזיים: דאגלס סירק האמריקאי, ריינר וורנר פאסבינדר הגרמני ופדרו אלמודובר הספרדי, כמו גם במלודרמות וסרטי נשים בהוליווד הקלאסית. מאז שנות השבעים המלודרמה התגלתה מחדש כמרחב פורה עבור לימודי קולנוע. העיסוק התיאורטי במלודרמה כולל קשת רחבה של דיונים ביקורתיים קולנועיים כמו ז'אנר, סגנון ואסתטיקה, אידיאולוגיה, אוטריזם, ויחסי צפייה בקולנוע. תוך שימוש ודיון בתיאוריות ובמתודולוגיות ניאו-מרקסיסטיות, פסיכואנליטיות, פמיניסטיות וקוויריות נחקור את הפרדיגמות המרכזיות של הז'אנר כמו המלודרמה המשפחתית, המלודרמה האימהית, סרטים גותיים ורומנסות אהבה. נצפה, בין השאר, בסרטים "ככל שהשמים מתירים" ו"חיקוי לחיים" של סירק, "עקבים גבוהים" ו"נשים על סף התמוטטות עצבים" של אלמודובר, "נישואיה של מריה בראון", "עלי: פחד אוכל את הנשמה" של פאסבינדר, "מכתב מאישה אלמונית" של מקס אופולס, "סטלה דאלאס" של קינג וידור, ו"רבקה" של אלפרד היצ'קוק. הסמינר מחייב קריאה אינטנסיבית של טקסטים תיאורטיים של חוקרי וחוקרות קולנוע ותרבות כמו פיטר ברוקס, תומס אלזסר, פול ווילמן, סטיב ניל, טניה מודלסקי, מרי אן דואן, לינדה ווילאמס ואחרים/אחרות. 

Course description

Feminist Film Theory and Melodrama
For the last twenty-five years, film melodrama has been a vital terrain on which feminist debates about culture, representation and identity have been fought. This course will critically explore the impact of major theatrical developments on this growing field – from structuralism and psychoanalysis in the 1970s to postcolonial, queer theory and postmodernism in the 1990s. Using global classical and contemporary melodramas and the woman’s films, the course will discuss topics such as “woman” as fetishized object of desire; female spectatorship; cinematic pleasures of black women and lesbian women; fantasy, the gothic and the female body; male melodramas; as well as issues of gender and nationalism in melodramatic representations.
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-5073-01 סירק, פאסבינדר, אלמודובר: גישות למלודרמה קולנועית
Sirk, Fassbinder, Almodovar: Approaches to Film Melodrama
שנה"ל תשע"ו | סמ'  א' | פרופ יוסף רז

סילבוס מפורט/דף מידע
לצפייה בסילבוס נא ללחוץ כאן

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת