| |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||
מאריסטו לרמב"ם: לתולדות הפילוסופיה הניאו אריסטוטלית
From Aristotle to Maimonides |
0690-4724-01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
מדעי הרוח | לימודי התרבות העברית | |||||||||||||||||||||||||||||||||
|
מאריסטו לרמב״ם: לתולדות הפילסוסופיה הניאואריסטוטלית.
הסמינר יעקוב מקרוב אחר התפתחותה של הפילוסופיה האריסטוטלית החל מאריסטו ופרשניו הקדמונים (אלכסנדר מאפרודיסיאס, תימסטיוס ופלוטינוס) דרך הפילוסופים האריסטוטליים הימיביניימים ובראשם אלפאראבי, אבן סינא, אבן באג׳ה והרמב״ם הפילסוסופיה היהודית במאה ה״יג שפעלה תחת השפעת הפילוסופיה של הרמב״ם ואבן רושד.ו
בסמינר נתמקד בסוגיות יסוד הבאות: בעיית ״השכל״ ובפרט עניין ה״שכל הפועל״ כפי שעולה מהדיון מ״על הנפש״ ואיפיון האלוהות והמרחב המטאפיזי תוך עיון בתמונת העולם התיאולוגית שנוצרה מתוך העיון המטאפיזי האריסטוטלי. בסמינר נשים דגש על הממשקים והסינתיזות שנעשו בשלבים שונים בין הפילוסופיה האריסטוטלית והדתות המונותיאסטיות ובפרט אצל הרמב״ם.
הסמינר מתאים לתלמידים בעלי רקע בפילוסופיה יוונית ובפילוסופיה של ימי הביניים.
דרישות:
נוכחות מלאה חובה. קריאה של מקורות ומחקרים בעברית ובאנגלית מהסיליבוס והכנה של מקורות לדיון בכיתה (כולל באנגלית); פרזנטציה בשיעור של מאמר או נושא (בעיקר בסמסטר ב׳);
הגשה של עבודת רפרט או סמינר.