|
|
|
|
|
|
|
סמ' ב' | 1000-1400 | 'ב | 211 | מכסיקו - אומנויות | שיעור | ד"ר אלוש לברון מירב |
|
D:\Inetpub\shared\yedion\syllabus\08\2014\0851\0851617901_desc.txt סילבוס מקוצר
תיאור הקורס: הטלוויזיה היא זירה פוליטית מרכזית המנהלת, מדמיינת ויוצרת עבורנו כיחידים וכחברים בקהילות שונות מרבית ממופעי התרבות והזהות העכשוויים. אולם הזירה הטלוויזיונית והפרשנות התרבותית של מופעיה אינם רק ביטוייו על המסך של הטקסט הפופולרי עצמו. מאחורי הקלעים פועלת באינטנסיביות ה'פוליטיקה של הרייטינג' המווסתת את כלכלת הייצוגים והדימויים הטלוויזיוניים. 'הפוליטיקה של הרייטינג' המהדהדת את מה שפייר בורדייה כינה "מנטליות הרייטינג" משפיעה על התוצר הטלוויזיוני בתהליך רב שלבי שראשיתו בבחירת התוכן המיועד ובניהולו של התוכן ברצועות השידור, וכן בהבניה של המופע הטלוויזיוני, ועיצובו האסתטי והתכני. על רקע החוקים של מנטליות הרייטינג ובתנאי שוק מפוקח ופרוץ בה בעת ורב-תהפוכות טכנולוגיות - הטלוויזיה המסחרית שותפה ליצירה תרבותית המהווה תוצר משולב של הון, ידע וכוח. בקורס נתוודע לכללים הרשמיים והסמויים של פוליטיקת הרייטינג בישראל, נבחן את התוצרים שלה על המסך הטלוויזיוני, נחקור בוויזואליות שלהם ובקשר שבין רייטינג-קהל-אסתטיקה ופיקוח. במהלך השיעורים נצפה בקטעים מתכניות טלוויזיה ומסרטים הממחישים את תנאי היצירה הטלוויזיונית ואת מעמדה המורכב של היצירה בשדה הכלכלי-מסחרי ונדון בטקסטים משלוש סוגות עיקריות: בידור, ריאליטי ודרמה. בין הטקסטים שאיתם יתכתב הדיון התיאורטי: מעושרות, עבודה ערבית, האח הגדול, ארץ נהדרת, להיות איתה, אלנבי, שנות השמונים, בת ים- ניו יורק, ועוד.
|
|