חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ה

  מרחב בספרות ילדים ישראלית
  Space in Israeli Children's Literature                                                               
0662-1959-01
מדעי הרוח | התכנית הרב-תחומית במדעי הרוח
סמ'  ב'1600-1800326גילמן - מדעי הרוחשיעור ד"ר בורשטיין דרור
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר
סיפורי ילדים יוצרים לא רק עלילות מדומיינות של ילדוּת, אלא גם מקומות ומרחבים של ילדות. בקורס נקרא במדגם של סיפורי ילדים ישראליים, החל משירי פניה ברגשטיין (לצד איורי אילזה קנטור), סיפורי נחום גוטמן וס' יזהר המתארים מרחבי ילדות שבטרם מדינה, ועד לסוף המאה ה-20. אחרי הצגת בסיס תיאורטי לדיון במרחב ספרותי (מושגים כמו "כרונוטופ" ו"המקום המאיים" בעקבות בחטין, פרויד, בארת ואחרים) נקרא בסיפורים על פי סדר כרונולוגי ונעקוב אחרי השתנות הגאוגרפיה הספרותית של הילדוּת שהיא, במידה מסוימת, גם השתנות הילדוּת הישראלית עצמה.
Course description
Stories for children create not only imaginary plots of childhood but places and spaces of it as well. We shall read some Israeli childhood stories, starting with stories from before the establishment of the State of Israel and ending with late 20th century texts, and try to outline the changing "geography of childhood" in the Israeli context. The theoretical basis for discussing literary spaces will include, among others, the writings of M. Bakhtin, W. Benjamin and S. Freud.

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת