| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
לגדול דיגיטלי: ילדות וילדים בעידן הדיגיטלי
Born Digital: Children and Childhood in the Digital Age |
0602-6143-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
מדעי הרוח | |||||||||||||||||||||||||
|
לגדול דיגיטלי: ילדות וילדים בעידן הדיגיטלי
ב-2001 טבע מארק פרנסקי את המונח "ילידים דיגיטליים" המתייחס לצעירים שנולדו אחרי 1980 כשטכנולוגיות חברתיות הופיעו לראשונה ברשת (למשל, Usenet, Bulletin Boards). המונח הזה מתייחס למי שגדלים בסביבה דיגיטלית של אתרי רשתות חברתיות, בלוגים, נגני מוסיקה, משחקי מחשב ועולמות וירטואליים. לכן הם תופשים את העולם הדיגיטלי כחלק בלתי נפרד מחייהם ודוברים את השפה הדיגיטלית בצורה שוטפת ורהוטה. הסמינר מתמקד בילידים דיגיטליים צעירים בגילאי 0-13, אך יתייחס גם לילידים דיגיטליים בגילאי העשרה ובשנות העשרים לצורך השוואה. לסמינר, שלוש מטרות עיקריות. תחילה, נבחן את מאפייני המדיה הדיגיטליים שאותם צורכים הילדים, כיצד הם משתמשים בהם וכיצד דפוסי השימוש משפיעים על התפתחותם הרגשית והחברתית בגילאים מאוחרים יותר. לאחר מכן נדון כיצד החיים הדיגיטליים משפיעים על תפישותיהם כלפי זהות, פרטיות, פיראטיות ולמידה. ולבסוף, נערוך השוואה בין תפישות הילידים הדיגיטליים כלפי ההיבטים לבין תפישות הוריהם. לצד דיון תיאורטי ומחקרי בהיבטים מרכזיים שקשורים לילידים דיגיטליים, ננתח במסגרת הקורס טקסטים דיגיטליים שיוצרים ילדים בישראל ובעולם (למשל, בלוגים, אוואטארים, פרופילים באתרי רשתות חברתיות, סרטוני וידאו ביוטיוב) כדי לבחון כיצד ההיבטים מוצגים בהם.