| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
טלוויזיה וילדים בעידן של ריבוי מסכים
Television, Youth and children in a multi-screen era |
0602-6011-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
מדעי הרוח | |||||||||||||||||||||||||
|
טלוויזיה וילדים: צפייה, צופים, ציפיות
תיאור הקורס
הטלוויזיה יכולה לבדר, לחנך ולהכיר לילדים אנשים, מקומות, תופעות ותרבויות שאולי לא יחשפו אליהם בדרך אחרת. תכניות טלוויזיה עשויות להציע מודלים לחיקוי שאולי ישפרו את התנהגות הילדים. מצד אחר, ילדים עלולים ללמוד מהטלוויזיה דברים לא ראויים, שעלולים להזיק (למשל) לבריאותם ולהישגיהם הלימודיים.
הקורס יבחן את הזיקה בין טלוויזיה וילדים החל מגיל ינקות ועד גיל ההתבגרות ויעסוק בייחודיות של ילדים ונוער כקהל צופים, תוך התייחסות להרגלי צריכה ויכולות הבנה של תכני טלוויזיה, התמקדות בהשפעות הטלוויזיה ובתכנים בעלי השלכות מיוחדות על ילדים ונוער (מין, אלימות, פרסום), בין היתר בהתייחס לתהליכי גיבוש הזהות אצל ילדים ובני נוער.
במהלך הקורס יוצגו ציפיות שהתפתחו באקדמיה באשר לזיקות בין ילדים וטלוויזיה ודרכים אפשריות להתערבות חינוכית והורית למניעת נזקים אפשריים שעלולים להיגרם עקב הצפייה והחשיפה לתכנים מזיקים. בנוסף , תיבחן הסינרגיה הקיימת כיום בין הטלוויזיה והאינטרנט, לאור המקום המרכזי של האינטרנט בהקשר של העולם הטלוויזיוני כיום.