כיצד בני האדם משפיעים על הטכנולוגיה ומעצבים אותה? מהי ה"אחריות" הנדרשת בעיצוב טכנולוגיות אוטונומיות וחכמות? איך מגנים על הזהות הדיגיטלית של יחידים וחברות בעידן של למידת מכונה ואוטומציה מוגברת? כיצד יכולים אלגוריתמים להבטיח (או להפר) את השוויון בנגישות למנגנונים שונים בין מרכז (טכנולוגי) לפריפריה? איך פותרים את המתח בין הנוחות שמאפשרת הטכנולוגיה לבין הרצון במפגש בין בני אדם ומקומות; בין ערכי המודרניות, בהם קידוש הרציונליות, הצמיחה, המהירות והרווח, לבין שקט ושייכות, "אוצר סמוי של פנאי" והצורך בפעולה חברתית ותחושת שייכות? איך מגשרים בין עולם של פתרונות, מנגנונים ויעילות לעולם של שאלות, סקרנות ושוטטות? בין למידת מכונה ולמידה מתוך חוויה אנושית והתנסות?
קורס רב תחומי זה, יפגיש את הסטודנטים עם דילמות אתיות, עם היבטים פסיכולוגיים, סוציולוגיים, כלכליים וגיאוגרפיים בעידן של ביג דאטה, מערכות מידע, אלגוריתמים וטכנולוגיות אוטונומיות וחכמות.
במסגרת העשייה החברתית הסטודנטים יזכו ליישם את הידע התיאורטי לידע יישומי המשקף את האופן בו הם נעים במרחב: על הציר שבין אינטימיות ושוטטות ליעילות ופרודוקטיביות, ויסיקו מסקנות שיסייעו למתכנן הפוליטי ולמקבלי ההחלטות לתכנן עבורם מרחב המאפשר חקירה אינטלקטואלית והגעה ליעד.