| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
ילדים ובעלי חיים: סוגיות ערכיות, חברתיות וחינוכיות
Children and Animals: Ethical, Social and Educational Issues |
1883-0604-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
"לימודי בעלי חיים" (Animal Studies), הוא שדה מחקרי עכשווי המציג שאלות חדשות לגבי המקום שתופסים בעלי חיים בעולמם של ילדים ובני נוער. חוקרים בתחום בוחנים את דימויי בעלי החיים הנפוצים בתרבויות ובתקופות היסטוריות שונות, ועוסקים בהשפעתם על תפיסותיהם של ילדים כלפי בעלי חיים בבגרותם. עם התגבשותה של תרבות הילד המודרנית בתקופת המודרניות המוקדמת באירופה, הפכו בעלי חיים לאחד הסממנים המזוהים אתה. לצד זאת, השיח שהתפתח בה נתן ביטוי גם לעיסוק החדש ברגשות בעלי חיים ובזכויותיהם, כמו גם לדרישה לשנות את יחסם של בני האדם כלפיהם.
בחלק המעשי הסטודנטיות/ים משתתפים בפעילות מתוך הפעילויות המוצעות להם, לדוגמא: