| |||||||||||||||||||||||||||||||||
תשומת לב: צעירים, קשישים ומשחקי מחשב
Attention: the Young, the Elderly, and Video Games |
1883-0103-01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
בשנים האחרונות גובר העיסוק המחקרי והציבורי במושג 'תשומת לב'; החל מדיון בהפרעות קשב כמו ADHD וכלה בתפיסת הטלפון הנייד כמכשיר המסיט את תשומת הלב בזמן נהיגה. זהו נושא המערב דיסציפלינות שונות – פסיכיאטריה, חקר המוח, פסיכולוגיה, כלכלה, אנתרופולוגיה ועוד - אשר עוסקות ומתייחסות אליו באופנים שונים ומשתנים. בחלק התיאורטי של הקורס ילמדו המקורות ההיסטוריים והפילוסופים של מושג תשומת הלב.
בחלק המעשי נגבש אסטרטגיות להתמודדות עם פיצול תשומת הלב, תוך דגש על אוכלוסייה המועדת לתאונות דרכים - אנשים בגיל הזקנה. הסטודנטיות/ים יתנסו ביצירת קשר עם בני הגיל השלישי, ובחקירה משותפת של נושא תשומת הלב דרך טכנולוגיה, במרכזי היום של עמותות קשת ורעות.