חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ו

  האינטרנט - מהויות, היבטים והשלכות
  The Internet: Essentials, Perspectives and Implications                                              
1880-1202-01
סמ'  ב'1000-1200שיעור ד"ר כהן ענת
סמ'  ב'1000-1200404רקנאטי - מנהל עסקיםשיעור פרופ תאני יחיאל דב
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר
הקורס הוא בינתחומי ומיועד להפגיש את הסטודנט עם מהות רשת האינטרנט והשלכותיה על חיינו. הקורס יעסוק במגוון היבטים הקשורים ביצירת הרשת, התפתחותה ודרכי התנהלותה. כמו כן תיבחנה השפעות האינטרנט בתחומים חברתיים, כלכליים, ותרבותיים.
סילבוס מפורט


1880-1202-01 האינטרנט - מהויות, היבטים והשלכות
The Internet: Essentials, Perspectives and Implications
שנה"ל תשע"ו | סמ'  ב' | ד"ר כהן ענת

666סילבוס מפורט/דף מידע
חובות הקורס והרכב הציון:
 
 
הציון בקורס מורכב ממטלה השתתפותית במהלך הקורס ושתי מטלות סיום, כמפורט בהמשך. בנוסף, הנוכחות בשיעורים היא חובה.
 
1. יצירת פלטפורמה מקוונת (35% מהציון הסופי)
על בסיס הידע המעשי שיצברו הסטודנטים בקורס, יהיה עליהם ליצור אתר אינטרנט באחת הפלטפורמות שיילמדו, אשר יעסוק בנושא הנלמד בקורס. את האתר יש ליצור בהתאם להנחיות בקישור הבא: http://bit.ly/1iBtnhv (בסעיף- פרקטיקום והנחיות מעודכנות להגשת המטלה)
 
2. מבחן ידע רב-ברירה: יתקיים בסוף הסמסטר (50% מהציון הסופי).
פרטים נוספים אודות המבחן והרכבו יועברו במהלך הסמסטר. המבחן יתקיים בשיעור האחרון של הסמסטר.
 
3. מטלת השתתפות – במהלך הסמסטר סטודנטים יידרשו להשתתף בדיון בפורום הקורס על אחד הנושאים שיעלו. פירוט על אופי ההשתתפות יינתן בתחילת הסמסטר.
 
סדר השיעורים
 
תאריכים מרצה נושא שיעור
שיעור 1 - תמונה היסטורית ועכשווית של הרשת
שיעור 2 - חינוך לצריכת רשת וצריכת מידע
שיעור 3 - : ממשק אדם-מחשב
שיעור 4 - כלי רשת – היבטים טכנולוגיים: מנועי חיפוש
שיעור 5 - כלכלה מקוונת: פלטפורמות דיגיטליות וסחר אלקטרוני
שיעור 6 - פרקטיקום במעבדת מחשבים – בניית אתר אינטרנט ב-WIX
שיעור 7 - רשתות חברתיות ופוליטיקה מקוונת
שיעור 8 - פרטיות ברשתות חברתיות
שיעור 9 - חדשות ותקשורת ברשת
שיעור 10 - האם ייתכן קולנוע אינטראקטיבי פופולארי?
שיעור 11 - ידע וידיעה בעידן הדיגיטלי
שיעור 12 - ויקיפדיה + סיכום קורס
שיעור 13 - מבחן 
 
 
 
מאמרים לקריאה:
 
1. תמונה היסטורית, עכשווית ותחזיות לעתיד של הרשת:
קארי, ג'ון. (2001). התבגרות האינטרנט. בתוך: שנער, ד. (עורך), אינטרנט: תקשורת, חברה ותרבות (עמ' 65-80). הוצאת האוניברסיטה הפתוחה.
 
Hendler, J. (2009). Web 3.0 emerging. Computer, 42(1), 111–113.
 
2. חינוך לצריכת רשת וצריכת מידע:
 
Kop, R. (2011) “The challenges to connectivist learning on open online networks: Learning experiences during a massive open online course”, IRRODL, 12 (3). Retrieved January 24, 2013 from http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/882
 
3. HCI – ממשק אדם מחשב:
 
User Interface Design Principles for Interaction Design
http://coursesite.uhcl.edu/hsh/peresSC/Classes/PSYC6419seminar/User%20Interface%20Design%20Principles%20for%20interaction%20design.pdf
 
Guidelines in public sector http://guidelines.usability.gov/
 
Additional references:
Designing the Obvious: A Common Sense Approach to Web & Mobile Application Design (2nd Edition) By Robert Hoekman Jr. 2010 - Pearson Education
 
Smashing Magazine http://www.smashingmagazine.com
 
 
4. כלי הרשת: היבטים טכנולוגיים - מנועי חיפוש:
 
Segev, E. (2010). Google and the Digital Divide: The Bias of Online Knowledge, Cambridge: Woodhead Publishing. Introduction.
Segev, E. (2008). Search Engines and Power: A Politics of Online Mis-Information. Webology, 5(2). http://www.webology.org/2008/v5n2/a54.html
Introna, L.D. and Nissenbaum, H. (2000), 'Shaping the Web: Why the Politics of Search Engines Matters', Information Society, Jul.-Sep. 2000, Vol. 16, Issue 3, pp. 169-186.
 
5. כלכלה מקוונת:
פישר, ערן. 2010. לכודים ברשת: שיח הטכנולוגיה הרשתית והקפיטליזם החדש. תיאוריה וביקורת (37). זמין בכתובת: http://theory-and-criticism.vanleer.org.il//NetisUtils/srvrutil_getPDF.aspx/3IhWEZ/%2F%2F37-7.pdf
 
Anderson, C. (February 25, 2008). Free! Why $0.00 Is the Future of Business. Wired 16.03. http://www.wired.com/techbiz/it/magazine/16-03/ff_free?currentPage=all
 
Solis, B. & Breakenridge, D. (2009). Putting the public back in public relations: How social media is reinventing the aging business of PR. Upper Saddle River, NJ.
 
6. פרקטיקום במעבדת מחשבים.
 
 
7. רשתות חברתיות ופוליטיקה מקוונת:
Boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1), article 11. http://jcmc.indiana.edu/vol13/issue1/boyd.ellison.html
 
Boyd, D. M. (2008). Why Youth <} Social Network Sites: The Role of Networked Publics in Teenage Social Life. In Buckingham, D. (Ed.), Youth, Identity and Digital Media (pp. 119-142). Cambridge, MA: MIT Press.
Barabási A.L. (2002) Linked: The New Science of Networks, Perseus, Cambridge, MA. Introduction.
ברבאשי, א. ל. (2004). קישורים המדע החדש של רשתות. למשכל-הוצאה לאור
.
8. פרטיות ברשתות חברתיות
Cho, H., Rivera-Sanchez, M., & Sun Sun, L. (2009). "A multinational study on online privacy. global concerns and local responses". New media & society, 11(3), 395–416.
 
9. חדשות ותקשורת ברשת:
 
דרור, יובל. (2006). העיתונות החדשה. בתוך: הפוליטיקה של הטכנולוגיה. (עמ' 107-120). הוצאת מפה.
Castells, M (2004) Informationalism, Networks, and the Network Society: A Theoretical Blueprint, The network society: a cross-cultural perspective, Northampton.
 
Segev, Elad., Ahituv, Niv. and Barzilai-Nahon, K. 2007. Mapping diversities and tracing trends of cultural homogeneity/heterogeneity in cyberspace. Journal of Computer-Mediated Communication, 12(4) http://jcmc.indiana.edu/vol12/issue4/segev.html
 
10. קולנוע אינטראקטיבי פופולארי:
 
Ben Shaul, Nitzan, Hyper-Narrative Interactive Cinema: Problems and Solutions, Rodopi, 2008
 
11. ידע וידיעה,בעידן הדיגיטלי
 
Halfaker, A., Gieger, R. S., Morgan, J., & Riedl, J. (2013). The Rise and Decline of an Open Collaboration System: How Wikipedia's reaction to sudden popularity is causing its decline. American Behavioral Scientist 57(5) 664-688, .DOI:10.1177/0002764212469365
 
דרישות הקורס
השתתפות ב-80% מהשיעורים, מבחן ידע רב-ברירה, עבודת גמר קורס בצוותים ומטלת השתתפות.
 
חומרי קריאה
לקט מאמרים כמפורט
 
ניהול הקורס
מכון Orange לחקר האינטרנט של אוניברסיטת ת"א
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת