| |||||||||||||||||||||||||
אסטרטגיה פוליטית אונליין
Online Political Strategy |
1880-1010-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
הטכנולוגיה המתפתחת בהתמדה ובפרט סביבת הווב 2.0, יצרה עולם חדש עבור פוליטיקאים ועבור אזרחים. בעולם האנאלוגי הישן התקיימה היררכיה ברורה ומסרים עברו לרוב באופן חד כיווני מלמעלה למטה. בסביבה הדיגיטלית של היום, לעומת זאת, כל אזרח בעל נגישות הופך למוען פוטנציאלי בעל יכולת השפעה.
קורס זה מתמקד באסטרטגיה פוליטית בעולם מקוון: מצדם של פוליטיקאים ומפלגות ומצדם של אזרחים. במסגרת הקורס נכיר את סביבת הרשת: ההזדמנויות והסכנות, יחסי הכוחות ומנגנוני ההשפעה. נבין כיצד באה לידי ביטוי פעילות פוליטית במרחב זה וכיצד מתגבשת דעת קהל, וניתן דגש מיוחד להבנת יחסי הגומלין המתקיימים בין שחקנים פוליטיים, אזרחים והתקשורת המקוונת.
במסגרת הקורס ננסה להשיב כיצד פועלים פוליטיקאים/יות במרחב הרשת? מהן ההזדמנויות, האתגרים והסכנות שטומן עולם זה עבורם? אילו קשרים נוצרים בין פוליטיקאים לאזרחים, מהם מאפייניהם ואיכותם? כיצד מממשים אזרחים את הכוח הפוליטי הנגיש להם?
הקורס יספק לסטודנטים/ות היכרות עם עולם האסטרטגיה הפוליטית בסביבת הווב 2.0 וילווה בהדגמות מעשיות מתוך קמפיינים פוליטיים מקוונים מרכזיים מישראל והעולם.
מבנה הקורס:
הקורס משלב לימוד תיאורטי לצד בחינה מעשית וכולל הרצאות פרונטאליות והרצאות אורח/ת של קמפיינרים פוליטים מובילים (מהשדה הפוליטי ומהשדה האזרחי).
מטרות הקורס:
הציון בקורס ייקבע על פי המרכיבים שלהלן:
1 - נוכחות בשיעור והשתתפות פעילה – 10%
2 - מטלת אמצע - ניתוח קמפיין פוליטי – 20%
3 - מבחן מסכם – 70%
* יש להיות נוכח בלפחות 80% מהשיעורים