חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  ילידים דיגיטליים
  Digital Natives                                                                                      
1880-1007-01
סמ'  א'1600-1800308טרובוביץ - משפטיםשיעור ד"ר קמפף רונית
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

תיאור הקורס

נקודת המוצא של הקורס היא המונח שטבע מארק פרנסקי בשנת 2001 - "ילידים דיגיטליים". המונח מתייחס לצעירים שנולדו אחרי 1980 כשטכנולוגיות חברתיות הופיעו לראשונה ברשת (למשל, Usenet, Bulletin Boards). המונח הזה מתייחס למי שגדלים בסביבה דיגיטלית של אתרי רשתות חברתיות, בלוגים, נגני מוסיקה, משחקי מחשב ועולמות וירטואליים. לכן הם תופשים את העולם הדיגיטלי כחלק בלתי נפרד מחייהם ודוברים את השפה הדיגיטלית בצורה שוטפת ורהוטה.

הקורס מתמקד בילידים דיגיטליים בגילאי העשרים (דור (Y, אך יתייחס גם לילידים דיגיטליים בגילאי העשרה (דור  (Zובגילאי 0-10 (דור אלפא) לצורך השוואה. הוא יבחן סוגיות מרכזיות בחייהם של צעירים בסביבה דיגיטלית (למשל, פרטיות, למידה), כיצד הם משתמשים במדיה דיגיטליים (למשל, התנהגות חיפוש מידע) וכיצד מוצאת ביטוי התרבות הדיגיטלית בחייהם (למשל, סרטוני יוטיוב, ממים אינטרנטיים) תוך התייחסות להיבטים תאורטיים, אמפיריים ויישומיים רלוונטיים.

 

מטרות הקורס

 

הקורס יחשוף את הסטודנטים לנעשה בתחום של ילידים דיגיטליים באקדמיה ובתעשייה בארץ ובעולם כדי לאפשר להם ללמוד על ההיבט התאורטי והפרקטי של התחום. שנית, הקורס יציג בפני הסטודנטים עקרונות בסיסיים לעיצוב של ממשקים דיגיטליים עבור צעירים, כדי לתת לאלה ביניהם שעוסקים בטכנולוגיה כלים להגדרת הדרישות הנחוצות לעיצוב מוצלח של ממשקים עבור ילידים דיגיטליים. שלישית, הקורס יקנה לסטודנטים כלים לעיצוב של חומרי למידה מתאימים עבור צעירים ופיתוח של שיטות הוראה חדשניות עבורם. לבסוף, הקורס יציג בפני הסטודנטים כלים יישומיים מעולם השיווק והפרסום כדי לנתח טקסטים שיוצרים צעירים במדיה חברתית בארץ ובעולם.

מבנה הקורס

החלק הראשון יוקדש להקדמה על הקורס ומטרותיו והיכרות ראשונית עם המושגים המרכזיים בו: ילידים דיגיטליים, מהגרים דיגיטליים ומתיישבים דיגיטליים. החלק השני והעיקרי של הקורס יתייחס לסוגיות מרכזיות בחייהם של צעירים בסביבה דיגיטלית מזווית תאורטית, אמפירית ויישומית תוך ניתוח של טקסטים דיגיטליים שממחישים אותן (למשל, בלוגים, אוואטארים, פרופילים באתרי רשתות חברתיות, סרטוני וידאו ביוטיוב). החלק השלישי והאחרון יכלול סיכום אינטגרטיבי של הנושאים שנלמדו במהלך הקורס, תוך ניסיון להעריך את השינוי שעובר המושג דור ה-Y בעידן הדיגיטלי.

דרישות הקורס

  1. השתתפות פעילה בשיעורים וקריאה שוטפת
  2. הגשת עבודת סיום קורס בקבוצות של 2-4 סטודנטים. העבודה יכולה להיות תיאורטית,  אמפירית או יישומית ולהתייחס לאחד ההיבטים בקורס. היא יכולה לבחון את השורשים התיאורטיים של המונח ילידים דיגיטליים, לסקור את ההתפתחות של המונח ילידים דיגיטליים מ-2001 ועד היום, לנתח מנקודת מבט ביקורתית את המונח ילידים דיגיטליים, לערוך מחקר מצומצם על ילידים דיגיטליים בישראל, לפתח קונספט לפלטפורמה לילידים דיגיטליים כמו משחק מחשב או רשת חברתית  או כל נושא אחר שקשור לקורס.

העבודה יכולה להיות מוגשת בפורמט של עבודה מודפסת (7-10 עמודים), מצגת PowerPoint, emaze או Prezi (15-20 שקופיות), סרטון יוטיוב (8-10 דקות), אתר אינטרנט, בלוג או כל פורמט אחר שמתאים לנושא העבודה.

עבודה תאורטית צריכה לכלול 5-7 מקורות אקדמיים ועבודה אמפירית או יישומית צריכה לכלול 3-4 מקורות אקדמיים.

  1. פרזנטציה בת 5 דקות של עבודת הסיום בקורס.

הרכב הציון

90% - עבודת סיום קורס

10% - פרזנטציה של עבודת הסיום בקורס

סילבוס מפורט


1880-1007-01 ילידים דיגיטליים
Digital Natives
שנה"ל תש"ף | סמ'  א' | ד"ר קמפף רונית

666סילבוס מפורט/דף מידע
לצפייה בסילבוס נא ללחוץ כאן

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת