נושאי הקורס:
• מבוא: כיצד קוראים יצירת אמנות?
• צ'רלי צ'פלין: על חירות וקפיטליזם
• על האהבה: מדאם בובארי"
• פיגמליון מזווית אקזיסטנציאליסטית: "ורטיגו" של היצ'קוק
• בחיפוש אחר המוחלט: אנה קרנינה
• ברויגל וחברים, או מדוע וכיצד נעלם איקרוס מהנוף?
• סיור מפוכח במחוזות האבסורד: "פארנגו" של האחים כהן
• קפקא ובקט: על קיום ואובדן
• הפטליזם של הרוע: "צ'ינטאון" של רומן פולנסקי
• המטאפיזיקה של הלשון: אשר, קרול, מגריט
• "חנה ואחיותיה" של וודי אלן, או הפסיכופתולוגיה של הזוגיות
• סיכום: אם כן, מה היא יצירת מופת?
דרישות הקורס:
קריאה בבליוגרפית
במהלך הקורס יינתנו שלושה תרגילים קצרים.
מטלת סיום: מבחן כיתה
הרכב הציון הסופי: מבחן כיתה - 85% מטלות - 15%
רשימת קריאה:
אלטר, אורי רוברט. הנאות הקריאה בעידן האידיאולוגי. תרגום: דוד שחם. חיפה: זמורה-ביתן, 2001.
אקו, אומברטו. פרשנות ופרשנות-יתר. תרגום: יניב פרקש. תל-אביב: רסלינג, 2007.
בארת, רולאן. מיתולוגיות. תרגום: עידו בסוק. תל-אביב: בבל, 1998.
בנימין, ולטר. יצירת האמנות בעידן השעתוק הטכני. תרגום: שמעון ברמן. תל-אביב: ספרית פועלים, 1983.
זנדבנק, שמעון. דרך ההיסוס: על אי- הוודאות וגילויה ביצירת קפקא. תל-אביב: הקיבוץ המאוחד, 1974 .
סרטר, ז'אן -פול. ספרות מהי. תל אביב: הדר, 1967.
סארטר, ז'אן- פול. האקסיסטנציאליזם הוא הומניזם. תרגום: יעקב גולומב. ירושלים: הוצאת כרמל, .1988
Conard, Mark T. Introduction. The Philosophy of the Coen Brothers: Updated Edition. Ed. Mark T. Conard. Lexington: U P of Kentucky, 2012. 1-4.
Lévi-Struass, Claude."The Structural Study of Myth." The Journal of American Folklore. 68.270 (1955): 428-444.