| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
מדוע שפות משתנות?
Why Languages Change? |
1880-0636-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
מטרת הקורס לדון בדרכי התהוות השפה ובגורמים הפנימיים והחיצוניים לשינויים החלים בה. גורמים אלה עניינו את החוקרים כבר בעת העתיקה ולכל אורך ההיסטוריה, לאור העובדה שמכלול השינויים גורם לכך שעם השנים השפה מאבדת, לעתים, רבים ממאפייניה והופכת עם הזמן לשפה שונה לחלוטין משהייתה. בקורס נבדוק אילו סוגי שינויים עשויים להתרחש בשפה – שינויים לקסיקליים, שינויים סמנטיים, שינויים מורפולוגיים, שינויי הגיה, שינויי מבנה ושינויי כתיב, ומהם הגורמים לשינויים אלה – החלטות פוליטיות, התפתחויות תרבותיות, תהליכים גאוגרפיים, מלחמות, כיבושים, ריבוד לשוני, מגע עם שפות אחרות , התפתחויות כלכליות מהירות, חידושים ושינויים טכנולוגיים והיווצרות עגה (סלנג). נבדוק כיצד תהליכים אלה מתבטאים במשפחות שפות שונות כגון: שמיות (ערבית, עברית) רומניות (צרפתית, ספרדית, איטלקית) וגרמניות (גרמנית, אנגלית) כדי למצוא אפיונים אוניברסליים.
מטלה סופית: מבחן