נראה גם כיצד אפשר להקיש מאלו ל"מציאות חיינו", למשל:
9. למה בחינת הסיום של קורס כמעט תמיד קשה לנו יותר מאלו משנים קודמות, שאיתן תרגלנו, ואת כל הפתרונות להן הבנו על בורים?
10. בתהליך התרה של סוגיה פלילית, במה שונה מהותית תפקידו של השופט מאלו של שותפים אחרים למשימה - חוקרים ועורכי דין, ואת מי מאלה יהיה "קל" יותר להחליף בתכנית מחשב?
עיקרו של הקורס יוקדש לתשובות, חלקיות לעיתים, שמציעים מדעי המחשב לשאלות הללו.
בתוך כך נבחין שמסגרת זו של "בעיות" ופתרונות" עשירה דיה כדי להקיף הליכים קוגניטיביים, שהם לכאורה מורכבים הרבה יותר. נעריך מחדש ונדון במושגים כגון: מידע, ידיעה, הבנה ולמידה; שפות ותחביר; חישוב, חשיבה, אינטואיציה, אינטליגנציה, מודעות עצמית, ו-"מותר האדם" (?).
אין צורך בידע קודם, מעבר לזה של בוגר/ת בי"ס יסודי נבון/ה. רצוי להגיע מצוידים בפתיחות מחשבתית וביכולת הפשטה.
מטלת סיום קורס: מבחן כיתה.