תוכן הקורס ומטרתו
1. האם נוכל לפתח מודל של "ביטוי דמוקרטי"? האם נוכל לבסס דוקטרינה משפטית שתיתן לבתי המשפט מודל ישים של התיאוריה הדמוקרטית של חופש הביטוי?
2. נקודת המוצא של הקורס: הניתוח החוקתי של חופש הביטוי, התיאוריות השונות של ביטוי (התיאוריה האוטונומית, התיאוריה בדבר חקר האמת, והתיאוריה הדמוקרטית שבבסיסה השיח הציבורי הדרוש לדמוקרטיה).
3. פסקי הדין המונומנטליים של ביהמ"ש העליון האמריקני מעמידים בפנינו שאלת מפתח: האם חופש הביטוי לכוד ב Tradition שמתמקדת בדובר ובמילותיו, לא בקולקטיב ובמאזיניו? האם חופש הביטוי נלקח בן ערובה בידי הליברליזם, וכך הפך עיוור לשינויים אדירים בחברה ובתקשורת?
4. התיאוריה הדמוקרטית של חופש הביטוי (שמרכז הכובד שלה בשיח הציבורי ולא בביטוי האינדיבידואלי), תופסת את רוב רובו של הדיון בקורס: הראציונל של התיאוריה, פגמיה ומבקריה, ולצד זה הצורך הקריטי לייצר "תנאים של ביטוי" גם לטובת אלה שיש בידיהם פחות עוצמה וכסף. נדבר על הצורך לשנות את הפרדיגמה של חופש הביטוי, מזאת שמתמקדת בדובר בפינת הרחוב, לזאת שמתמקמת בזירת השיח הציבורי; ממילותיו של הדובר לאזניהם של המאזינים; מן הפרט לציבור; מן ה"אובססיה" הליברלית שעניינה האוטונומיה של האינדיבידואל לצורך הדמוקרטי בשיח שיאפשר לציבור-הריבון לתרגל ולשמר שלטון עצמי בדמוקרטיה ליברלית.
מרכיבי הציון: 100% בחינה סופית.
אופן הבחינה: עם ספרים.
טרם פורסם סילבוס מפורט