חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  רשתות, המונים והשוק
  Networks, Crowds, and Markets  
1242-3266
חצי סמסטריאלי-מחצית ראשונה
ניהול | מדעי הניהול-טכנולוגיה ומערכות מידע
קבוצה 01
חצי סמסטריאלי-מחצית ראשונה
סמ'  א'1545-1830105 רקנאטישיעור ד"ר ולצמן יערה
סילבוס מקוצר

היקף הקורס:  1 י"ס

בשנים האחרונות המושג "רשת חברתית" חדר לתודעה הפופולארית ושבה את הדמיון. צמיחת האינטרנט, המעבר לתקשורת דיגיטלית, וזמינות המידע הגבירו את העניין של המגזר העסקי בתופעה. הקורס יתבסס על חקר רשתות ותורת הגרפים ויקנה לתלמידים כלים לנתח מבנה של רשתות ולהבין את השפעתן. הנושאים שילמדו:

  1. מבוא לרשתות ותורת הגרפים – רשתות בחברה ובמסחר: נכיר את המושגים והמדדים המקובלים (כמו כיווניות, מסלולים, מרחקים, ריכוזיות, טרנזיטיביות, הומוגניות ועוד), נדבר על תכונות של רשתות (כמו חוזקם של קשרים חלשים ושש דרגות של הפרדה). את הלימוד נלווה בדיון ברשתות קיימות (כמו דפי האינטרנט, רשתות חברתיות, ורשתות במסחר אלקטרוני) ונדון בקשר שבין המבנה להשפעה הכלכלית של הרשתות.
     
  2. הון חברתי, מיקומים מרכזיים ברשת וניתוח מיקום (link analysis).
    נגדיר מהו "מיקום מרכזי ברשת" (רמז – יש יותר מסוג אחד של מרכזיות שכדאי להכיר), נכיר מודלים למדידה של מרכזיות ברשת (כמו page rank), ונלמד לזהות קודקודים בעלי מיקום מרכזי כזה (כמו מובילי דעת קהל ומקושרים). נדבר על הון חברתי, מוניטין ואמון ברשת והשפעתם על תוצאות כלכליות.
     
  3. השפעות חברתיות והתפשטות (דיפוזיה) ברשתות: נצלול לתוך העולם המורכב העומד מאחורי המילים "השפעות חברתיות" וננסה להסביר מתי ומדוע אנשים משפיעים זה על זה ואיך מזהים השפעה. נסתכל על תהליכי התפשטות של מידע, אופנות ומחלות על פני רשתות חברתיות, נדבר על מהפכות חברתיות, ונלמד על מודלים המסבירים את החוקיות שבהם. אחרי שהבנו כיצד לזהות שחקנים מרכזיים, נוכל ללמוד מה מניע תהליכי דיפוזיה וכיצד ניתן להשפיע עליהם – למשל, כיצד ניתן לנטוע מידע חדש ברשת (seeding) או להפסיק התפרצות של מחלה.
     
  4. צמיחה של רשתות ואפקט רשת: נכיר מודלים שונים לצמיחה של רשתות, ונדבר על בין היתר, על תופעת ה"עשירים מתעשרים יותר", על אפקט רשת ועל מסה קריטית.
     
  5. רשתות חברתיות דיגיטליות ומודלים עסקיים חדשים : נדבר על ההשפעה העצומה של הרשתות החברתיות על עולם העסקים, נלמד על מודלים עסקיים חדשים, על שימוש ברשתות חברתיות לקידום עסקים ועל פרסום ברשת.
     
  6. שווקים חדשים: נלמד על שווקים חדשים שנוצרו בשנים האחרונות ומונעים על ידי רשתות דיגיטליות. בין היתר, נלמד על מסחר בין אנשים (matching market), כלכלת שיתוף, מימון המונים וחוכמת המונים. ננסה להבין את סוד ההצלחה ואת האתגרים העומדים בפני כל אחד מהשחקנים בשווקים אלו.
סילבוס מפורט

ניהול | מדעי הניהול-טכנולוגיה ומערכות מידע
1242-3266-01 רשתות, המונים והשוק
Networks, Crowds, and Markets
שנה"ל תש"ף | סמ'  א' | ד"ר ולצמן יערה

סילבוס מפורט/דף מידע
לצפייה בסילבוס נא ללחוץ כאן

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת