היקף הקורס: 2 י"ס
דרישות קדם: ניהול השיווק ויסודות האסטרטגיה בציון ממוצע משוקלל 78; עקרונות הייעוץ העסקי
עסקים חברתיים ויזמות חברתית מושכים תשומת לב בעידן הנוכחי בו המקורות הפילנרטופיים מדלדלים והמעורבות של המדינה בפתרון בעיות חברתיות מצטמצמת. לתוך הפער הזה צומחים עסקים חברתיים שיוצרים פתרונות חדשניים לבעיות חברתיות ופועלים ליצירת שורה תחתונה כפולה של תשואה כלכלית (ROI) ותשואה חברתית (SROI).
במסגרת הקורס נלמד על ההתפתחות של תחום העסקים החברתיים, נפגוש פתרונות חדשניים לבעיות חברתיות בישראל ובעולם, נדבר על הדילמות שעומדות בפני העסקים החברתיים ובעיקר איך מאזנים בין המטרה החברתית למטרה העסקית. נסקור את דרכי המימון של עסקים ויוזמות חברתיות ונבדוק כיצד מעריכים את התשואה החברתית (SROI) שמיצרים אותם עסקים חברתיים.
בחלק השני של הקורס (סמסטר ב') כל קבוצע של 3-4 סטודנטים יערכו פרוייקט ייעוץ עצמאי אשר יאפשר להם ליישם את הידע שרכשו בנושא ייעוץ אסטרטגי ועסקים חברתיים במתן ייעוץ לעסק חברתי קיים המתמודד עם שאלה עסקית רלוונטית.