חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ה

  ניהול אסטרטגי של חדשנות טכנולוגית
  Strategic Management of Technology and Innovation  
1231-3649
ניהול | תכנית במנהל עסקים
קבוצה 01
סמ'  ב'1845-2130254 רקנאטישיעור ד"ר אהרונסון ברק
הקורס מועבר באנגלית
סילבוס מקוצר

היקף הקורס:  1 י"ס 

דרישות קדם:  יסודות האסטרטגיה בציון 78 לפחות

The purpose of this course is to expose you to the dynamics of industries driven by technological innovation, and to train you to think strategically about technological innovation and new product development and deployment. In this course, we will explore such topics as:
 
Winner-take-all industries in which firms compete fiercely to have their product chosen as the dominant standard, and where success is determined not only by a product's features and price, but also by the availability of complementary products and well-chosen alliances, How firms choose among multiple attractive innovation projects, How firms decide whether go “go it alone” or collaborate, and how firms develop a collaboration strategy, How firms make difficult choices between protecting their proprietary technologies versus rapidly disseminating them to build installed base and complementary goods, •How firms can make themselves more flexible so that they can respond to rapid change--and the trade-offs this imposes,• Techniques for improving new product development processes to maximize the likelihood success.
 
סילבוס מפורט

ניהול | תכנית במנהל עסקים
1231-3649-01 ניהול אסטרטגי של חדשנות טכנולוגית
Strategic Management of Technology and Innovation
שנה"ל תשע"ה | סמ'  ב' | ד"ר אהרונסון ברק

סילבוס מפורט/דף מידע
לצפייה בסילבוס נא ללחוץ כאן

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת