היקף הקורס: 1 י"ס
בעולם של מציאות משתנה, ובמעבר מחברה לוקאלית לחברה גלובלית, "כללי המשחק האסטרטגיים" משתנים לחלוטין. על מנת להבין את הדרך המיטבית ליצירת יתרון תחרותי ממעבר מחברה לוקאלית לחברה גלובלית נדרשת הבנה של מודלים ותהליכים אסטרטגיים גלובליים השונים מהותית מדרך הניתוח והתכנון האסטרטגי של חברה לוקאלית, שיאפשרו לחברה פריצת דרך משמעותיות בדרכה לנוכחות גלובלית תוך יצירת יתרון תחרותי.
מטרות הקורס:
מטרות הקורס הנן להקנות מושגי יסוד וכלי ניתוח בסיסיים, הנדרשים לניתוח עיצוב, תכנון ומיצוב אסטרטגיה גלובלית, והבנת תהליך הניתוח והבחירה של אסטרטגיה תחרותית גלובלית שתאפשר לחברות ליצור יתרון תחרותי בר קיימא, מול מתחריהן העולמיים. בקורס נתמקד בניתוח הסביבה התחרותית הגלובלית, מודלים וכלים אסטרטגיים המאפיינים חברות הפועלות בשווקים גלובליים, ודרכי חדירה לשווקים אלו. בקורס יושם דגש על דרכי התפתחותן של חברות ישראליות בענפים שונים והייחודיות של חברות אלו בהשוואה לחברות ממקומות אחרים בעולם.