חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  זיכרון עבודה
  Working Memory                                                                                       
1071-4758-01
מדעי החברה | חוג לפסיכולוגיה
סמ'  א'1400-1600214שרת - מדעי החינוךסמינר פרופ לוריא רועי
סמ'  ב'סמינר
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר
זיכרון העבודה הינו מחסן זמני המכיל אינפורמציה בכמות מוגבלת אך הוא יודע לשמור אותה באופן אקטיבי ונגיש לתהליכים קוגניטיביים גבוהים. למרות מגבלות האחסון שלו (יכול להחזיק רק בין 3 או 4 פריטים), לזיכרון העבודה תפקיד חשוב בקביעת ההתנהגות כך שלהבדלים אינדיבידואלים בקיבולת של זיכרון העבודה יש מתאם עם יכולות קוגניטיביות גבוהות כמו הישגים בבית הספר ואינטליגנציה. בסמינר נכסה את התאוריות השונות של זיכרון העבודה, נבין כיצד הן מסבירות את ההבדלים האינדיבידואליים בקיבולת שלו, כיצד מודדים את הקיבולת של זיכרון העבודה, ומדוע יש לקיבולת זו מתאם עם תהליכים גבוהים. הסמינר יתרכז בזיכרון עבודה וורבלי וזיכרון עבודה וויזואלי עם דגש על האחרון. במסגרת הסמינר, הסטודנטים יתכננו ויריצו ניסוי אמפירי שיבדוק שאלה שנדונה במהלכו.
Course description
Working memory is a temporary buffer that holds information in an online state, ready to be accessed by high cognitive functions. In spite of its limited storage capacity (can only hold between 3 to 4 objects), individual differences in working memory capacity correlates with many important capabilities, such as fluid intelligence, scholastic aptitudes and attentional control. In the seminar, we will cover the different working memory models, and how they explain the origin of individual differences in its capacity. We will discuss how to measure working memory capacity and why it correlates with behavior in so many important ways. We will study both verbal and visual working memory with an emphasis on the latter. During the seminar, students will engage in active research on one of the discussed topics.
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת