| |||||||||||||||||||||||||
מיקרו כלכלה א' - קבלת החלטות כלכליות
Microeconomics a - Economic Decision Making |
1011-2103-03 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
מדעי החברה | ביה"ס לכלכלה | |||||||||||||||||||||||||
|
דרישות מוקדמות: ציון עובר ביסודות הכלכלה ובמתמטיקה לכלכלנים א', לימוד במקביל של מתמטיקה לכלכלנים ב'
היקף הקורס: 5 ש"ס
הקורס עוסק בהתנהגות הפרט (צרכן או פירמה) בתוך שוק בו אין לפרט השפעה על המחירים. בחלק הדן בתורת הצרכן יוגדרו מושגי יסוד כגון העדפות, פונקציית תועלת, עקומות אדישות ומגבלת תקציב. תורת הצרכן תשמש דוגמא לבעיה הכללית של אופטימיזציה תחת אילוצים, ופתרונה בהנחת קמירות. יוצגו פתרונות הבעיה בכלים גרפיים, מתמטיים, ואינטואיטיביים, ושימושם לסטטיסטיקה השוואתית, כגון גזירת פונקציות ביקוש. יבחנו יישומים שונים: היצע עבודה של הפרט וקבלת החלטות בתנאי אי-ודאות. לסיום, בעיית היצרן תוצג כיישום נוסף של עקרונות האופטימיזציה הכלליים.