| |||||||||||||||||||||||||
חינוך ומוזיאון
Museum Education |
0897-4005-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | לימודי תעודה במוזיאולוגיה | |||||||||||||||||||||||||
|
בארה"ב ובמדינות אירופה מסוימות תחום החינוך המוזיאוני נלמד באקדמיה כתואר העומד בפני עצמו. זהו מקצוע רב-תחומי הדורש לפיכך התמקצעות ומקצועיות.
ביחידה זו נעבור מהתיאוריה של חינוך במוזיאון אל מודלים דרכם מוזיאונים יכולים להעצים את חווית המבקר, ולהפוך אותה למשמעותית יותר, ובכך להימנע מתחושת השעמום המלווה לעיתים את המבקרים במוזיאון ומונעת מאחרים מלהגיע אליו. נלמד כיצד בכוחו של החינוך המוזיאוני להעצים את המבקר בתחומים הבאים: האקדמי, האישי, החברתי, התרבותי וקידום ערכים של פלורליזם ודמוקרטיה.
In the United States and some European countries, museum education is taught as an academic discipline in its self. It is an interdisciplinary field that requires professionalism and specialization.
In this course we will study theories of museum education and how they apply to practical models that can be implemented. These practices can enhance visitors' experience by making them more meaningful. We will learn how museum education empowers museum visits intellectually, personally, socially, and culturally, and how they can promote pluralistic and democratic values.
חינוך ומוזיאון
Museum Education
0897.4005.01
סמסטר א תשע"ז
1 ש"ס
שו"ת
שם המרצה: גב' טל צור
טלפון: 6409022 דואר אלקטרוני: museology@tauex.tau.ac.il
שעות קבלה: 10:00-8:30 יום: ג בניין: גלריה חדר: 005
לפי תאום טלפוני מראש
תיאור הקורס
בארה"ב ובמדינות אירופה מסוימות תחום החינוך המוזיאוני נלמד באקדמיה כתואר העומד בפני עצמו. זהו מקצוע רב-תחומי הדורש לפיכך התמקצעות ומקצועיות.
ביחידה זו נעבור מהתיאוריה של חינוך במוזיאון אל מודלים דרכם מוזיאונים יכולים להעצים את חווית המבקר, ולהפוך אותה למשמעותית יותר, ובכך להימנע מתחושת השעמום המלווה לעיתים את המבקרים במוזיאון ומונעת מאחרים מלהגיע אליו. נלמד כיצד בכוחו של החינוך המוזיאוני להעצים את המבקר בתחומים הבאים: האקדמי, האישי, החברתי, התרבותי וקידום ערכים של פלורליזם ודמוקרטיה.
In the United States and some European countries, museum education is taught as an academic discipline in its self. It is an interdisciplinary field that requires professionalism and specialization.
In this course we will study theories of museum education and how they apply to practical models that can be implemented. These practices can enhance visitors' experience by making them more meaningful. We will learn how museum education empowers museum visits intellectually, personally, socially, and culturally, and how they can promote pluralistic and democratic values.
דרישות הקורס
נוכחות חובה, הגשת עבודה.
מרכיבי הציון הסופי
100% עבודה מסכמת.
פירוט נושאי הקורס:
רשימת מקורות
התפתחות תחום החינוך המוזיאוני בישראל:
איילה גורדון, תגלית וקסם במוזיאון, פעילויות החינוך של אגף הנוער ע"ש רות 1960-1990, (ירושלים, מוזיאון ישראל, ירושלים, והמחברת, 1996).
פדגוגיה:
גרטל, גיל. דרך הטבע, הפדגוגיה הטבעית והטיול החינוכי (ישראל: ספריית הפועלים הקיבוץ המאוחד, 2010).
כהנא, ראובן. "נעורים והקוד הבלתי-פורמאלי", תנועות נוער במאה העשרים ומקורות הנעורים הפוסט- מודרניים, (ירושלים: המכון לחקר הטיפוח בחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים, 2007).
שליטא, רחל. חוויה במוזיאון, תצוגה כמרחב למידה וגילוי, (תל-אביב: סל-תרבות ארצית - החברה למתנסים, 2001).
McRainey, D. Lynn and John Russuck (eds.), Connecting Kids to History with Museum Exhibitions (Walnut Creek, CA: Left Coast Press, 2010).
Hein, George E. Learning in the Museum (London: Routledge, 1998 ).
Falk, John H., Lynn D. Dierking, and Susan Fouts (eds.) In Principle, In Practice, Museums as Learning Institutions (Lanham: Altmira Press, 2007).
הקהל:
רפופופרט, תמר ואהוביה מלכין (עורכים) הסדר החברתי והקוד הבלתי פורמאלי (תל-אביב: רסלינג, 2012).
Palfrey, John and Urs Gasser, "Introduction", Born Digital: Understanding the First Age of Digital Natives (New York: Basic Books, 2008), pp. 1-16.
Prenksy, Marc. "Digital Natives, Digital Immigrants", On the Horizon, 9(5), 2001, pp.1-6.
הקשר בין מערכת החינוך הבלתי-פורמאלית של המוזיאון ומערכת החינוך הפורמאלית:
Pumpian, Ian, Douglas Fisher and Susan Wachowiak (eds.), Challenging the Classroom Standard Through Museum-Based Education, School in the Park (London: Lawrence Erlbaum Associates Publishers, 2006).