חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ו

  מבוא לנראטיב הקולנועי
  Introduction to Cinematic Narrative                                                                  
0861-7004-01
אמנויות | תכנית רב תחומית באמנויות
סמ'  ב'1200-1400210מכסיקו - אומנויותשיעור מר סופר עדי
ש"ס:  1.0

סילבוס מקוצר

מדוע אנחנו כל כך אוהבים סיפורים? אנחנו מספרים אותם לעצמנו, מחפשים אותם בכל מקום, נהנים להמציא אותם גם כמספרים וגם כמאזינים. כיצד הסיפורים משקפים את האופן בו אנחנו מבינים את העולם? על אילו צרכים הם עונים? מדוע אנחנו כל כך נהנים לשבת בקולנוע או מול הטלוויזיה ולשמוע סיפורים?

איך סיפורים עובדים ולא פחות חשוב, מדוע הם לפעמים לא עובדים? 

ומהו ה"נראטיב"? מהם הכלים שבעזרתם הוא פועל?

כיצד נבנה הסיפור בכלים של מילים, קומפוזיציה, עריכה, עדשות, מוזיקה, משחק ומיזנסצנה?

 

מסיפורים, דרך הקומיקס ועד הקולנוע ננתח כיצד נארטיב עובד ובעזרת מה. נגלה מהם הכלים העומדים לרשות הבמאי כמספר הסיפורים הראשי ונראה כיצד במאים שונים בעולם מפתחים את האופן בו אנחנו הצופים לומדים להבין סיפורים יותר ויותר מורכבים

Course description

Why is it that we love stories so much? We keep looking for stories, keep inventing them both as story tellers and audience. In what way do stories reflect our understanding of the world around us? What needs do stories fulfill? Why do we enjoy sitting in the cinema, or in front of the TV, experiencing different realities? When do stories “work” and why? What is Narrative and what are the tools we utilizes?

 

Creating a story in TV and Film is a collaboration of words, compositions, editing, acting and so much more.

Through film, tv, comics and the written words we’ll see how narrative impacts us, and how it constantly evolves in the works of directors.

סילבוס מפורט

אמנויות | תכנית רב תחומית באמנויות
0861-7004-01 מבוא לנראטיב הקולנועי
Introduction to Cinematic Narrative
שנה"ל תשע"ו | סמ'  ב' | מר סופר עדי

666סילבוס מפורט/דף מידע
שם הקורס מבוא לנארטיב הקולנועי
שם הקורס Intro to cinematic narrative
סמסטר ב'- תשע"ו 1 ש"ס
 
שיעור
שם המרצה: עדי סופר
 
טלפון: 0525633809 
 
דואר אלקטרוני:    adi.soffer@gmail.com
שעות קבלה:   
יום:             
בניין:               
חדר:         
 
לפי תאום טלפוני מראש  
 
 
 
 
 
 
 
 
תאור הקורס  
מדוע אנחנו כל כך אוהבים סיפורים? אנחנו מספרים אותם לעצמנו, מחפשים אותם בכל מקום, נהנים להמציא אותם גם כמספרים וגם כמאזינים. כיצד הסיפורים משקפים את האופן בו אנחנו מבינים את העולם? על אילו צרכים הם עונים? מדוע אנחנו כל כך נהנים לשבת בקולנוע או מול הטלוויזיה ולשמוע סיפורים?
איך סיפורים עובדים ולא פחות חשוב, מדוע הם לפעמים לא עובדים? 
ומהו ה"נראטיב"? מהם הכלים שבעזרתם הוא פועל?
כיצד נבנה הסיפור בכלים של מילים, קומפוזיציה, עריכה, עדשות, מוזיקה, משחק ומיזנסצנה?
 
מסיפורים, דרך הקומיקס ועד הקולנוע ננתח כיצד נארטיב עובד ובעזרת מה. נגלה מהם הכלים העומדים לרשות הבמאי כמספר הסיפורים הראשי ונראה כיצד במאים שונים בעולם מפתחים את האופן בו אנחנו הצופים לומדים להבין סיפורים יותר ויותר מורכבים.
 
Why is it that we love stories so much? We keep looking for stories, keep inventing them both as story tellers and audience. In what way do stories reflect our understanding of the world around us? What needs do stories fulfill? Why do we enjoy sitting in the cinema, or in front of the TV, experiencing different realities? When do stories “work” and why? What is Narrative and what are the tools we utilizes?
 
Creating a story in TV and Film is a collaboration of words, compositions, editing, acting and so much more.
Through film, tv, comics and the written words we’ll see how narrative impacts us, and how it constantly evolves in the works of directors.
 
דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות, קריאה, צפיה, עבודת סיום.
 
מרכיבי הציון הסופי
30% הגשת תרגילים, % 70 השתתפות בכיתה וכו'
 
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
מהו נרטיב? אינפורמציה ככלי למניפולציה רגשית.
כיצד בנוי סיפור? תיאוריות כתיבה וניתוחי סיפורים.
צילום וקומפוזיציה כמספרי סיפור ללא מילים.
משחקי עריכה: כיצד עריכה משפיעה על התסריט ומייצרת רבדים נוספים לסיפור.
סיפורים קצרים: פרסומות ופרומואים כגרסאות דחוסות של סיפורים גדולים.
 
רשימת ספרות
בהתאם לשיעורים תינתן רשימה מומלצת לקריאה והעשרה.
 
הערות או שונות
במהלך הקורס יתבקשו הסטודנטים לצפות בסרטים רלוונטיים לנושאי השיעור.

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת