| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
פמיניזם וקוויר כאן ועכשיו: מגדר, מיניות וקולנוע
Feminism and queer here and now: gender, sexuality and cinema |
0851-9886-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
הדיון הביקורתי במגדר ובמיניות הוא אחד משדות המחקר המובילים בלימודי הקולנוע בפרט והתרבות בכלל. הסמינר יעסוק במתודות הפרשניות ובהתפתחות התיאורטית של שדה מחקרי זה, והוא מחולק לשני חלקים מרכזיים: בחלק הראשון נדון בתיאוריות הפמיניסטיות הקולנועיות פוסט-לורה מאלווי, שניסו לחשוב מחדש על זהות, הזדהות וצפייה נשית וגברית בקולנוע. בחלק זה נחקור את הנושאים: פנטזיה, גוף והזדהות במלודרמה ובסרטי אימה, הקול הנשי והמראה האקוסטית, קולנוע נשים. בחלק השני של הסמינר נעסוק במפנה הקווירי בקולנוע ובתרבות ובהחלפת המושג "אישה" ו"גבר" לטובת המושגים מגדר, מין וביקורת ההטרוסקסואליות. בחלק זה נחקור את הנושאים: פרפורמטיביות ומגדר, טמפורליות קווירית, קוויר אנטי-חברתי, הומוחברתיות, הומולאומיות והארון, ופוסט משפחה ופוסט פמיניזם. נצפה ונדון בסרטים באורך מלא ובקטעים מתוך "ליל המסכות" של ג'ון קרפנטר, "מזימות בינלאומיות" של אלפרד היצ'קוק, "הנוסע השמיני" של רידלי סקוט, "לא רואים עליך" של מיכל אביעד, "עקבים גבוהים" של פדרו אלמודובר, "יומנה של בריג'יט ג'ונס" של שרון מקוויר, "פריס בוערת" של ג'ני לווינגסטון, "נגוע" ו"חסד מופלא" של עמוס גוטמן, ו"בנים אינם בוכים" של קימברלי פירס, "הכול אודות חווה" של ג'וזף ל. מנקבייץ', ועוד. הסמינר מחייב קריאה בתיאוריה פמיניסטיות קולנועיות, ובתיאוריות קוויריות של חוקרים וחוקרות כמו קאז'ה סילברמן, ברברה קריד, לינדה וויליאמס, קרול קלובר, ג'ודית באטלר, אליזבת קואי, ג'ודית הלברסטאם, ליאו ברסני, לי אדלמן, ואחרים/אחרות.
The seminar will critically examine issues of gender and sexuality in cinema from post-Laura Mulvey psychoanalytic feminist film theory, the women’s cinema debates, to contemporary queer theory, exploring topics such as gender and the body in modern horror films, the female voice and the “acoustic mirror,” fantasy and the mise-en-scène of desire, theories women’s cinema, queer temporality, gender performativity, and queer anti-sociality, viewing films such as North by Northwest, Boys don’t Cry, High Heels, Alien, Paris is Burning, Finding Nemo, and many others.
בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש
הפקולטה לאמנויות
אוניברסיטת תל אביב
פמיניזם וקוויר כאן ועכשיו: מגדר, מיניות וקולנוע
MA סמינר
יום א' 10:00-16:00, חדר 117
סמסטר ב', תש"ף
מרצה: פרופ' רז יוסף
שעות קבלה: בתיאום מראש razyosef@post.tau.ac.il
תיאור הסמינר:
הדיון הביקורתי במגדר ובמיניות הוא אחד משדות המחקר המובילים בלימודי הקולנוע בפרט והתרבות בכלל. הסמינר יעסוק במתודות הפרשניות ובהתפתחות התיאורטית של שדה מחקרי זה, והוא מחולק לשני חלקים מרכזיים: בחלק הראשון נדון בתיאוריות הפמיניסטיות הקולנועיות פוסט-לורה מאלווי, שניסו לחשוב מחדש על זהות, הזדהות וצפייה נשית וגברית בקולנוע. בחלק זה נחקור את הנושאים: פנטזיה, גוף והזדהות במלודרמה ובסרטי אימה, הקול הנשי והמראה האקוסטית, קולנוע נשים. בחלק השני של הסמינר נעסוק במפנה הקווירי בקולנוע ובתרבות ובהחלפת המושג "אישה" ו"גבר" לטובת המושגים מגדר, מין וביקורת ההטרוסקסואליות. בחלק זה נחקור את הנושאים: פרפורמטיביות ומגדר, טמפורליות קווירית, קוויר אנטי-חברתי, הומוחברתיות, הומולאומיות והארון, ופוסט משפחה ופוסט פמיניזם. נצפה ונדון בסרטים באורך מלא ובקטעים מתוך "ליל המסכות" של ג'ון קרפנטר, "מזימות בינלאומיות" של אלפרד היצ'קוק, "הנוסע השמיני" של רידלי סקוט, "לא רואים עליך" של מיכל אביעד, "עקבים גבוהים" של פדרו אלמודובר, "יומנה של בריג'יט ג'ונס" של שרון מקוויר, "פריס בוערת" של ג'ני לווינגסטון, "נגוע" ו"חסד מופלא" של עמוס גוטמן, ו"בנים אינם בוכים" של קימברלי פירס, "הכול אודות חווה" של ג'וזף ל. מנקבייץ', ועוד. הסמינר מחייב קריאה בתיאוריה פמיניסטיות קולנועיות, ובתיאוריות קוויריות של חוקרים וחוקרות כמו קאז'ה סילברמן, ברברה קריד, לינדה וויליאמס, קרול קלובר, ג'ודית באטלר, אליזבת קואי, ג'ודית הלברסטאם, ליאו ברסני, לי אדלמן, ואחרים/אחרות.
Feminism, Gender, Queer: Theory and Film
The seminar will critically examine issues of gender and sexuality in cinema from post-Laura Mulvey psychoanalytic feminist film theory, the women’s cinema debates, to contemporary queer theory, exploring topics such as gender and the body in modern horror films, the female voice and the “acoustic mirror,” fantasy and the mise-en-scène of desire, theories women’s cinema, queer temporality, gender performativity, and queer anti-sociality, viewing films such as North by Northwest, Boys don’t Cry, High Heels, Alien, Paris is Burning, Finding Nemo, and many others.
חובות הסטודנטים:
שימו לב! לעיתים סרוקים ספרים שלמים. שימו לב לשמות הפרקים ומספרי העמודים.
סילבוס
שבוע 1
מבוא
קריאות חובה:
Mulvey, Laura, “Visual Pleasure and Narrative Cinema,” in: E. Ann Kaplan (ed.) Feminism and Film, New York: Oxford University Press, 2000, pp. 34-47.
Doane, Mary Ann, “Film and Masquerade: Theorizing the Female Spectator,” in: E. Ann Kaplan (ed.) Feminism and Film, New York: Oxford University Press, 2000, pp. 418-436.
Mulvey, Laura, “Afterthoughts on Visual Pleasure and Narrative Cinema inspired by King Vidor’s Duel in the Sun (1946),” in: Sue Thorn ham (ed.) Feminist Film Theory: A Reader, New York: New York University Press, 1999, pp. 122-130.
הקרנה: הכול אודות חווה [All About Eve] (ג'וזף ל. מנקייביץ', 1950, ארה"ב)
שבוע 2
הזדהות, גוף ופנטזיה
קריאות חובה:
Stacey, Jackie, “Desperately Seeking Difference”, in: E. Ann Kaplan (ed.), Feminism and Film, Oxford: Oxford University Press, 2000, pp. 450-465.
Williams, Linda, “Film Bodies: Gender, Genre, and Excess,” Film Quarterly 44.4 (1991): 2-13.
Cowie, Elizabeth, “Fantasia,” in: Representing the Woman: Cinema and Psychoanalysis, Minneapolis: University of Minnesota Press, 1997, pp. 123-165.
קריאות רשות:
White, Patricia, Uninvited: Classical Hollywood Cinema and Lesbian Representability, Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 1999.
פרויד, זיגמונד [1910], "מכים ילד (תרומה להכרת התהוותן של פרוורסיות מיניות)", מיניות ואהבה, תרגום: דוד זינגר, תל אביב: עם עובד, 2002, עמודים 145-163.
לפלנש, ז'אן וז'אן-ברטרן פונטליס, פנטזיה ראשיתית, פנטזיות על אודות הראשית, ראשית הפנטזיה, מצרפתית: גלית דודזון, תל-אביב: רסלינג, 2004.
White, Patricia, “Sketchy Lesbians: Carol as History and Fantasy,” Film Quarterly 69.2 (2015): 8-18.
Linda Williams, “’Something Else Besides a Mother’: Stella Dallas and the Maternal Melodrama”, in: E. Ann Kaplan (ed.) Feminism and Film, New York: Oxford University Press, 2000, pp. 479-504.
Fletcher, John, “Primal Scenes and the Female Gothic: Rebecca and Gaslight,” Screen 36.4 (1995): 341-370.
Penley, Constance, “Time Travel, Primal Scene, and the Critical Dystopia,” Camera Obscura 5.3 15 (1986): 66-85.
Creed, Barbara, “A Journey through Blue Velvet,” New Formations 6 (1988): 97-117.
Framer, Brett, Spectacular Passions: Cinema, Fantasy and Gay Male Spectatorship, Durham and London: Duke University Press, 2000, chapter 2.
de Lauretis, Teresa, The Practice of Love: Lesbian Sexuality and Perverse Desire, Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 1994, chapter 3.
de Lauretis, Teresa, “On the Subject of Fantasy,” in: Feminisms in the Cinema, Laura Pietropaolo and Ada Testaferri (eds.), Bloomington: Indiana University Press, 1995, pp. 63-85.
Penley, Constance, “Feminism, Film Theory and the Bachelor Machines,” in: The Future of an Illusion: Film, Feminism and Psychoanalysis, Minneapolis: University of Minnesota Press, 1989, pp. 57-82.
הקרנה: הנוסע השמיני [Alien] (רידלי סקוט, 1979, ארה"ב)
שבוע 3
הנשי-המפלצתי והנערה האחרונה
קריאות חובה:
Creed, Barbara, “Horror and the Monstrous-Feminine: An Imaginary Abjection,” Screen 27 (1) (1986): 44–70.
Clover, Carol J., “Her Body, Himself: Gender in the Slasher Film,” Representations 20 (1989): 187-228.
קריאות רשות:
קריסטבה, ז'וליה, "התקרבות לבזות", כוחות האימה: מסה על הבזות, תרגום מצרפתית: נועם ברוך, תל אביב: רסלינג, 2005, עמודים 1-19.
Creed, Barbara, “Anal Wounds, Metallic Kisses,” Screen 39.2 (1998): 175-179.
Jermyn, Deborah, “Rereading the Bitches from Hell: A Feminist Appropriation of the Female Psychopath,” Screen 37.3 (1996): 251-267.
Stacey, Jackie, “She is not Herself: The Deviant Relations of Alien Resurrection,” Screen 44.3 (2003): 251-276.
Creed, Barbara, “Phallic Panic: Male Hysteria and Dead Ringers,” Screen 31.2 (1990): 125-146.
Seet, K. K, “Mothers and Daughters: Abjection and the Monstrous-Feminine in Japan’s Dark Water and South Korea’s A Tale of Two Sisters,” Camera Obscura 24.2 71 (2009): 139-159.
Wee, Valerie, “Patriarchy and the Horror of the Monstrous Feminine: A Comparative Study of Ringu and The Ring,” Feminist Media Studies 11.2 (2011): 151-165.
Newton, Judith, “Feminism and Anxiety in Alien,” in: Alien Zone, Annette Kuhn (ed.), London and New York: Verso, 1990, pp. 82-87.
Halberstam, Judith, “Skinflick: Posthuman Gender in Jonathan Demme’s The Silence of the Lambs,” Camera Obscura, Number 27, September 1991, pp. 37-54.
הקרנה: עקבים גבוהים [Tacones lejanos] (פדרו אלמודובר, ספרד, 1990)
שבוע 4
הקול הנשי
קריאות חובה:
Silverman, Kaja, “Dis-Embodying the Female Voice,” in: Issues in Feminist Film Criticism Patricia Terence (ed.), Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 1990, pp. 309-327.
Silverman, Kaja, The Acoustic Mirror: The Female Voice in Psychoanalysis and Cinema, Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 1988, pp. 42-71.
קריאות רשות:
Doane, Mary Ann, “The Voice in the Cinema: The Articulation of Body and Space,” Yale French Studies, No. 60, Cinema/Sound (1980), pp. 33-50.
Silverman, Kaja, “Lost Objects and Mistaken Subjects,” in: Feminist Film Theory: A Reader, Sue Thornham (ed.), New York: NYU Press, 1999, pp. 97-105.
Knapp, Lucretia, “The Queer Voice in Marnie,” Cinema Journal 32.4 (1993): 6-23.
Sjogren, Britta, Into the Vortex: Female Voice and Paradox in Film, Urbana and Chicago: University of Illinois Press, 2006.
Lawrence, Amy, Eco and Narcissus: Women’s Voices in Classical Hollywood Cinema, Berkeley and Los Angeles: University of California Press, 1991.
מארי אנטואנט [Mary Anoinette] (סופיה קופולה, 2006, ארה"ב)
שבוע 5
קולנוע נשים
קריאות חובה:
Johnston, Claire, “Women’s Cinema as Counter-Cinema,” in: Claire Johnston (ed.), Notes on Women's Cinema, London: Society for Education in Film and Television, 1973. pp. 24-31.
de Lauretis, Teresa, “Aesthetic and Feminist Theory: Rethinking Women’s Cinema,” New German Critique 34 (1985): 154-175.
קריאות רשות:
Mulvey, Laura, “Feminism, Film and the Avant-Garde,” in: Visual and Other Pleasures, New York: Palgrave, 1989, 111-126.
de Lauretis, Teresa, “Guerrilla in the Midst: Women’s Cinema in the 80s,” Screen 31(1):1, 1990: 6-25.
de Lauretis, Teresa, Alice Doesn’t: Feminism, Semiotics, Cinema, Bloomington: Indiana University Press, 1984.
de Lauretis, Teresa, Technologies of Gender: Essays on Theory, Film, and Fiction, Bloomington: Indiana University Press, 1987.
Mayne, Judith “Lesbian Looks: Dorothy Arzner and Female Authorship” in: Bad Object Choices (eds.) How Do I look? Queer Film and Video, Seattle, Bay Press, 1991, pp. 103-135.
Kaplan, E. Ann, Women & Film: Both Sides of the Camera, London and New York: Routledge, 1990.
Mayne, Judith, The Woman at the Keyhole: Feminism and Women’s Cinema, Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 1990.
Kuhn, Annette, Woman's Pictures: Feminism and Cinema, New York: Verso, 1994.
Smelik, Anneke, And the Mirror Cracked: Feminist Cinema and Film Theory, New York: St. Martin’s Press, 1998.
Rich, Ruby B., Chick Flicks: Theories and Memories of the Feminist Film Movement, Durham and London: Duke University Press, 1998.
Butler, Alison, Women’s Cinema: The Contested Screen, London and New York: Wallflower, 2002.
Thornham, Sue, What if I had been the Hero: Investigating Woman’s Cinema, London: BFI and Palgrave Macmillan, 2012.
White, Patricia, Women’s Cinema, World Cinema: Projecting Contemporary Feminisms, Durham and London: Duke University Press, 2015.
הקרנה: פריס בוערת [Paris is Burning] (ג'ני לוינגסטון, 1990, ארה"ב)
שבוע 6
מגדר ופרפורמטיביות
קריאות חובה:
באטלר, ג'ודית, "צרות של מיגדר", דרכים לחשיבה פמיניסטית – מקראה, ניצה ינאי ואחרות (עורכות), רעננה: הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 2007, עמ' 337-352.
באטלר, ג'ודית, קוויר באופן ביקורתי, תרגמה: דפנה רז, תל אביב: הוצאת רסלינג, 2001.
קריאות רשות:
באטלר, ג'ודית, "צרות של מיגדר [קטע]", תרגום: דפנה רז, מכאן: כתב עת לחקר הספרות העברית, כרך ב', יולי 2001, קיץ תשס"א, עמודים 202-219.
באטלר, ג'ודית, "חיקוי ומרי מיגדרי", מעבר למיניות: מבחר מאמרים בלימודים הומו-לסביים ותיאוריה קווירית, יאיר קדר, עמליה זיו, אורן קנר (עורכים), תל אביב: הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2003, עמודים 329-346.
Butler, Judith, “Melancholy Gender – Refused Identification,” Psychoanalytic Dialogues 5.2 (1995): 165-180.
hooks, bell, “Is Paris Burning?” in: Black Looks: Race and Representation. Boston, MA: South
End Press, 1992, pp. 145-156.
Prosser, Jay, “Judith Butler: Queer Feminism, Transgender, and the Transubstantiation of Sex,” in: Stryker and Stephen Whittle (eds.), The Transgender Studies Reader, London and New York: Routledge, 2006, pp. 257-280.
Halberstam, Judith, Female Masculinity, Durham: Duke University Press, 1998.
Butler, Judith, “Gender is Burning: Questions of Appropriation and Subversion,” Cultural Politics 11 (1997): 381-395.
Prosser, Jay, “No Place like Home: The Transgendered Narrative of Leslie Feinberg’s Stone Butch Blues,” MFS Modern Fiction Studies 41.3 (1995): 483-514.
Halberstam, Judith, “Transgender Butch: Butch/FTM Border Wars and the Masculine Continuum,” GLQ: A Journal of Lesbian and Gay Studies 4.2 (1998): 287-310.
Straayer, Chris, “Redressing the ‘Natural’: The Temporary Transvestite Film,” in: Deviant Eyes, Deviant Bodies: Sexual Re-Orientation in Film and Video, New York: Columbia University Press, 1996, 42-78.
הקרנה: יוסי וג'אגר (איתן פוקס, ישראל, 2002)
שבוע 7
הומוחברתיות, הומולאומיות והארון
קריאות חובה:
Sedgwick, Eve Kosofsky, Between Men: English Literature and Male Homosocial Desire, New York: Columbia University Press, 1985, pp. 1-15.
סדג'וויק, איב קוסופסקי, "האפיסטמולוגיה של הארון", תיאוריה וביקורת, גיליון 37 ,סתיו 2010, עמודים 284-304.
Puar K., Jusbir, "Homonationalism and Biopolitics," Terrorist Assemblages: Homonationalism in Queer Times, Durham: Duke UP, 2007. 1-36.
קריאות רשות:
יוסף, רז, "הפוליטיקה של הנורמלי: מין ואומה בקולנוע הומוסקסואלי ישראלי," תיאוריה וביקורת 30, קיץ 2008, עמודים 159-188.
סדג'וויק, איב קוסופסקי, "האפיסטמולוגיה של הארון (קטעים נבחרים(", יאיר קידר, עמליה זיו, אורן קנר (עורכים) מעבר למיניות: מבחר מאמרים בלימודים הומו-לסביים ותיאוריה קווירית, תל אביב: הקיבוץ המאוחד, 2003, עמודים 303-328.
הלפרין, דיויד, "'הומוסקסואליות': קונסטרוקט תרבותי, דיאלוג עם ריצ'ארד שניידר", יאיר קידר, עמליה זיו, אורן קנר (עורכים) מעבר למיניות: מבחר מאמרים בלימודים הומו-לסביים ותיאוריה קווירית, תל אביב: הקיבוץ המאוחד, 2003, עמודים 135-150.
פוקו, מישל, תולדות המיניות I, הרצון לדעת, תרגם: גבריאל אש, תל אביב: הוצאת הקיבוץ המאוחד, עמודים 7- 37.
Tania Modleski, "Lethal Bodies: Thoughts on Sex, Gender, and Representation from the Mainstream to the Margins", in Feminism without Women: Culture and Criticism in a "Postfeminist" Age, New York and London: Routledge, 1991, pp. 135-164.
Wlodarz, Joe, “Rape Fantasies: Hollywood and Homophobia” in: Peter Lehman (ed.), Masculinity: Bodies, Movies, Culture, New York and London: Routledge, 2001, pp. 67-80.
Wood, Robin, “Two Films by Martin Scorsese, in: Hollywood from Vietnam to Reagan, New York: Columbia University Press, 1986, pp. 245-250.
D.A. Miller, “Anal Rope,” in Dianna Fuss (ed.) Inside/Out: Lesbian Theories, Gay Theories, New York and London: Routledge, 1991, pp. 119-141.
Berenstein, Rhone J., “The Interpretation of Screams: Female Fear, Homosocial Desire, and Mad-Doctor Movies”, in: Attack of the Leading Ladies: Gender, Sexuality and Spectatorship in Classic Horror Cinema, New York: Columbia University Press, 1996, pp. 120-159.
Fuchs, Cynthia J., “The Buddy Politic”, in: Steven Cohan and Ina Rae Hark, Screening the Male: Exploring Masculinities in Hollywood Cinema, London and New York: Routledge, 1993, pp. 19
הקרנה: יומנה של בריג'יט ג'ונס [[Bridget Jones's Diary (שרון מקוויר, 2001, בריטניה)
שבוע 8
פוסט-משפחה ופוסט-פמיניזם
מרצה אורחת: דורית גילון
קריאת חובה:
באטלר, ג'ודית, טענת אנטיגונה: יחסי שארות בין חיים למוות, תרגום: דפנה רז, תל אביב: רסלינג, 2004.
McRobbie, Angela, “Post‐Feminism and Popular Culture,” Feminist Media Studies 4.3 (2004): 255-264.
McRobbie, Angela, “Mothers and Fathers, Who Needs Them?” Feminist Review 75 (2003): 129-136.
קריאות רשות:
McRobbie, Angela, The Aftermath of Feminism: Gender, Culture and Social Change, Sage, 2009.
Stacey, Jackie, The Cinematic Life of the Gene, Durham: Duke University Press, 2010.
Stacey, Jackie, “Masculinity, Masquerade, and Genetic Impersonation: Gattaca’s Queer Visions,” Signs 30.3 (2005): 1851-1877.
הקרנה: מזימות בינלאומיות [North by Northwest] (אלפרד היצ'קוק, 1959, ארה"ב)
שבוע 9
קוויר אנטי-חברתי
קריאות חובה:
Edelman, Lee, “The Future is Kid Stuff,” No Future: Queer Theory and the Death Drive, Durham: Duke University Press, 2004, pp. 1-31.
Bersani, Leo, “Is the Rectum a Grave?” October 43 (1987): 197-222.
קריאות רשות:
Caserio, Robert L. et. al., “The Antisocial Thesis in Queer Theory,” PMLA 121.3 (2006): 819-828.
Halberstam, Judith, “The Anti-Social Turn in Queer Studies,” Graduate Journal of Social Science, 5.2 (2008): 140–156.
Edelman, Lee, No Future: Queer Theory and the Death Drive, Durham: Duke University Press, 2004.
Halberstam, Judith, The Queer Art of Failure, Durham: Duke University Press, 2011.
Bersani, Leo, Homos, Cambridge, Massachusetts and London, England: Harvard University Press, 1995.
הקרנה: מוצאים את נמו [Finding Nemo] (אנדרו סטנטון, 2003, ארה"ב)
שבוע 10
טמפורליות קווירית
קריאת חובה:
Halberstam, Judith, “Queer Temporality and Postmodern Geographies,” In a Queer Time and Place: Transgender Bodies, Subcultural Lives, New York: NYU Press, 2005, pp. 1-21.
קריאות רשות:
Freeman, Elizabeth, “Packing History, Count(er)ing Generations,” New Literary History 31.4 (2000): 727-744.
Freeman, Elizabeth, “Introduction: Queer and Not Now,” Time Binds: Queer Temporalities, Queer Histories, Durham: Duke University Press, 2010, pp. 1-20.
Freeman, Elizabeth, Time Binds: Queer Temporalities, Queer Histories, Durham: Duke University Press, 2010.
Muñoz, José Esteban, “Introduction: Feeling Utopia,” Cruising Utopia: The Then and There of Queer Futurity. New York: New York University Press, 2009, pp. 1-19.
Halberstam, Judith, “Animating Revolt/Revolting Animation,” The Queer Art of Failure, Durham: Duke University Press, 2011, pp. 27-52.
Myra J. Hird and Noreen Giffney (eds.), Queering the Non/Human, London and NY: Routledge, 2016.
Halberstam, Judith, “What’s That Smell? Queer Temporalities and Subcultural Lives,” In a Queer Time and Place: Transgender Bodies, Subcultural Lives. New York: NYU Press, 2005, pp. 152-188.
Halberstam, Judith, “The Transgender Gaze in Boys Don’t Cry,” Screen 42.3 (2001): 294-298.
Muñoz, José Esteban, “Cruising the Toilet: LeRoi Jones/Amiri Baraka, Radical Black Traditions, and Queer Futurity,” GLQ: A Journal of Lesbian and Gay Studies 13.2 (2007): 353-367.
Muñoz, José Esteban, “Queerness as Horizon: Utopian Hermeneutics in the Face of Gay Pragmatics,” Cruising Utopia: The Then and There of Queer Futurity, New York: New York University Press, 2009, pp. 19-32.
שבוע 11-13 – רפרטים בעל-פה