חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  זיכרון גורלי:זמן וטראומה בקולנוע עולמי
  Total Recall: Time and Trauma in World Cinema                                                        
0851-9822-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  א'1000-1600117מכסיקו - אומנויותסמינר פרופ יוסף רז
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

מהו זיכרון טראומטי ומהו קולנוע פוסט-טראומטי? מהם זיכרון וטראומה קולקטיביים? מדוע וכיצד אנו בוחרים לזכור ולשכוח אירועים קטסטרופליים? האם זיכרונות טראומטיים, יכולים לעבור מאדם אחד לשני, מדור אחד לדור שני? כיצד ניתן לייצג את הבלתי ניתן לייצוג? הסמינר יעסוק, בין היתר, בשאלות אלו המעסיקות את המחקר התיאורטי הקולנועי העכשווי ויבחן באופן ביקורתי את הדרכים בהם הקולנוע מבקש להתמודד, ולעתים אף "לפתור", זיכרונות עבר טראומטיים השבים לפקוד את התרבות. הסמינר יחקור ויאתר מבנים פוסט-טראומטיים בקולנוע העלילתי והדוקומנטרי הבינלאומי בכלל והישראלי בפרט, תוך מיקומם בהקשרים ההיסטוריים בתוכם נוצרו. נעסוק בנושאים כמו הוליווד וטראומה; טראומה ומשבר הייצוג; עדות וזיכרון; פוסט-זיכרון וזיכרון פרוסתטי; נוסטלגיה ומלנכוליה; ועוד. נדון בסרטים כמו "כבלי השכחה" של אלפרד היצ'קוק, "לילה בערפל" של אלן רנה, "פורסט גאמפ" של רוברט זמקיס, "מחבואים" של מיכאל הנקה, וכן בסרטים ישראלים כמו "ואלס עם באשיר" של ארי פולמן, "שלוש אימהות" של דינה צבי ריקליס, ו"עדות" של שלומי אלקבץ. הסמינר מחייב קריאה אינטנסיבית של טקסטים תיאורטיים בלימודי טראומה וזיכרון של חוקרים כמו פרויד, קאתי קארות, אן קפלן, דורי לאוב, פייר נורה, דומיניק לה-קפרה, ג'אנט ווקר, תומס אלזסר, ואחרים/אחרות.

 

Course description

What is traumatic memory and what is post-traumatic cinema? What are collective memory and trauma? Why and how we choose to remember and to forget catastrophic events? Can traumatic memories pass from one person to another, from one generation to the next? How can one represent the unrepresentable? The seminar will address those questions, critically examine the ways in which cinema seeks to cope, often "solve,” past traumatic memories haunting our culture. The seminar will investigate and trace post-traumatic structures in both documentary and fiction films, and will deal with issues such as Hollywood and trauma; trauma and crisis of representation; testimony and memory; postmemory and prosthetic memory; nostalgia and melancholy, analyzing films such as Spellbound by Hitchcock, Testimony by Elkabetz, Night and Fog by Resnais, Forest Gump by Zemeckis, and many others.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-9822-01 זיכרון גורלי:זמן וטראומה בקולנוע עולמי
Total Recall: Time and Trauma in World Cinema
שנה"ל תש"ף | סמ'  א' | פרופ יוסף רז

666סילבוס מפורט/דף מידע

 

הפקולטה לאומנויות

בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש

 אוניברסיטת תל-אביב

 

 

קולנוע טראומה

סמינר MA

סמסטר א', יום ב', חדר 117, בניין מקסיקו

תש"ף

מרצה: פרופ' רז יוסף

שעות קבלה: בתיאום מראש razyosef@post.tau.ac.il

 

 

תיאור הסמינר:

מהו זיכרון טראומטי ומהו קולנוע פוסט-טראומטי? מהם זיכרון וטראומה קולקטיביים? מדוע וכיצד אנו בוחרים לזכור ולשכוח אירועים קטסטרופליים? האם זיכרונות טראומטיים, יכולים לעבור מאדם אחד לשני, מדור אחד לדור שני? כיצד ניתן לייצג את הבלתי ניתן לייצוג? הסמינר יעסוק, בין היתר, בשאלות אלו המעסיקות את המחקר התיאורטי הקולנועי העכשווי ויבחן באופן ביקורתי את הדרכים בהם הקולנוע מבקש להתמודד, ולעתים אף "לפתור", זיכרונות עבר טראומטיים השבים לפקוד את התרבות. הסמינר יחקור ויאתר מבנים פוסט-טראומטיים בקולנוע העלילתי והדוקומנטרי הבינלאומי בכלל והישראלי בפרט, תוך מיקומם בהקשרים ההיסטוריים בתוכם נוצרו. נעסוק בנושאים כמו הוליווד וטראומה; טראומה ומשבר הייצוג; עדות וזיכרון; פוסט-זיכרון וזיכרון פרוסתטי; נוסטלגיה ומלנכוליה; ועוד. נדון בסרטים כמו "כבלי השכחה" של אלפרד היצ'קוק, "לילה בערפל" של אלן רנה, "פורסט גאמפ" של רוברט זמקיס, "מחבואים" של מיכאל הנקה, וכן בסרטים ישראלים כמו "ואלס עם באשיר" של ארי פולמן, "שלוש אימהות" של דינה צבי ריקליס, ו"עדות" של שלומי אלקבץ. הסמינר מחייב קריאה אינטנסיבית של טקסטים תיאורטיים בלימודי טראומה וזיכרון של חוקרים כמו פרויד, קאתי קארות, אן קפלן, דורי לאוב, פייר נורה, דומיניק לה-קפרה, ג'אנט ווקר, תומס אלזסר, ואחרים/אחרות.

 

 

Trauma Cinema

What is traumatic memory and what is post-traumatic cinema? What are collective memory and trauma? Why and how we choose to remember and to forget catastrophic events? Can traumatic memories pass from one person to another, from one generation to the next? How can one represent the unrepresentable? The seminar will address those questions, critically examine the ways in which cinema seeks to cope, often "solve,” past traumatic memories haunting our culture. The seminar will investigate and trace post-traumatic structures in both documentary and fiction films, and will deal with issues such as Hollywood and trauma; trauma and crisis of representation; testimony and memory; postmemory and prosthetic memory; nostalgia and melancholy, analyzing films such as Spellbound by Hitchcock, Testimony by Elkabetz, Night and Fog by Resnais, Forest Gump by Zemeckis, and many others.

 

חובות הסטודנטים:

 

  1. נוכחות, השתתפות וקריאת טקסטים . מאמרי החובה והרשות סרוקים באתר הקורס.
  2. רפרט קצר בעל-פה, או בכתב, על אחד ממאמרי הרשות (10%).
  3. רפרט מסכם בעל-פה של יחידים, או קבוצות, על אחד הנושאים בסמינר. הרפרט יתייחס לפחות לשלושה מאמרים שנלמדו בכיתה, כולל מאמרי/ספרי רשות (20%)
  4. הצעה לעבודת סמינר. ההצעה מורכבת משלושה חלקים: 1. שתים-שלוש פסקאות המתארות את הנושא המרכזי. 2.  הטיעון הטנטטיבי של העבודה. 3. ביבליוגרפיה שמורכבת מטקסטים מרכזיים בפיתוח הטיעון שלך.  הביבליוגרפיה חייבת לכלול גם מאמרים/ספרים מהרשימה הביבליוגרפית הנבחרת וממאמרי הרשות.
  5. עבודת סמינר (70%).

 

 

 

סילבוס:

 

שבוע 1: מבוא – מהו זיכרון טראומטי?

קריאת חובה:

זיגמונד פרויד, "היזכרות, חזרה ועיבוד: עוד עצות על טכניקת הטיפול הפסיכואנליטי II", הטיפול הפסיכואנליטי, כורך: עמנואל ברמן, תרגום: ערן רולניק, תל אביב: עם עובד, 2002, עמ' 114-119.

 

קריאת רשות:

זיגמונד פרויד, "מעבר לעקרון-העונג", כתבי זיגמונד פרויד, כרך ד', פורסם גם בתור מעבר לעקרון העונג ומסות אחרות, תרגום: חיים איזק, תל-אביב: דביר, תשכ"ח, עמ' 95-137.

 

זיגמונד פרויד, "קטע מתוך אנליזה של היסטריה", תרגום: אברהם הוס, מתוך: פרויד ודורה, עריכה: עמנואל ברמן, תל אביב: עם עובד, 1993, עמ' 31-101.

 

הקרנה: בכבלי השכחה (Spellbound)  (אלפרד היצ'קוק, ארה"ב, 1945)

 

 

 

שבוע 2: טראומה בקולנוע ההוליוודי

קריאת חובה:

E. Ann Kaplan, “Melodrama and Trauma: Displacement in Hitchcock’s Spellbound,” Trauma Culture: The Politics of Terror and Loss in Media and Literature, New Brunswick, New Jersey, and London: Rutgers University Press, 2005, pp. 66-86.

 

E. Ann Kaplan, “Global Trauma and Public Feelings: Viewing Images of Catastrophe,” Consumption Markets & Culture, 11:1, pp. 3-24.

 

קריאת רשות:

E. Ann Kaplan, “Melodrama, Cinema and Trauma,” Screen 42.2, 2001, pp. 201-205.

 

Kaja Silverman, "Historical Trauma and Male Subjectivity," in E. Ann Kaplan (ed.), Psychoanalysis & Cinema, London and New York: Routledge, 1990, pp. 110-127.

 

Maureen Turim, “The Trauma of History: Flashbacks upon Flashbacks”, Screen 42.2, 2001, pp. 205-210.

 

Janet Walker, “Captive Images in Traumatic Westerns: The Searches, Pursued, One upon a Time in America,” in Janet Walker (ed.) Westerns: Films through History, London and New York: Routledge, 2001, pp. 219-252.

 

הקרנה: הירושימה אהובתי  (Hiroshima mon amour) (אלן רנה, צרפת, 1959)

 

 

שבוע 3: טראומה ומשבר הייצוג

קריאת חובה:

Cathy Caruth, “Introduction: The Wound and the Voice,” in: Unclaimed Experience: Trauma, Narrative and History, Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 1996, pp. 1-9.

 

Cathy Caruth, “Traumatic Awakenings (Freud, Lacan and the Ethics of Memory),” in: Unclaimed Experience: Trauma, Narrative and History, Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 1996, pp. 91-112.

 

 

קריאת רשות:

Cathy Caruth, "Literature and the Enactment of Memory (Duras, Resnais, Hiroshima mon amor), in Unclaimed Experience: Trauma, Narrative and History, Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 1996, pp. 25-56.

 

Bessel A. van der Kolk and Onno van der Hart, “The Intrusive Past: The Flexibility of Memory and the Engraving of Trauma,” in Cathy Caruth (ed.), Trauma: Explorations in Memory, Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 1995, pp. 158-182.

 

Raya Morag, "Perpetrator Trauma and Current Israeli Documentary Cinema," Camera Obscura: Feminism, Culture, and Media Studies 27.2 80 (2012): 93-133.

 

Raz Yosef, The Politics of Loss and Trauma in Contemporary Israeli Cinema, New York and London: Routledge, 2011.

 

 

הקרנה: לילה וערפל (Nuit et brouillard) (אלן רנה, צרפת, 1955)

או:

מר מוות  (Mr. Death: The Rise and Fall of Fred A. Leuchter, Jr.) (ארול מוריס, ארה"ב, 1999)

 

 

שבוע 4: עדות ותיעוד השואה

קריאת חובה:

דורי לאוב, "נשיאת עדות או תהפוכות ההאזנה", עדות: משבר העדים בספרות, בפסיכואנליזה ובהיסטוריה, תרגמה: דפנה רז, תל אביב: רסלינג, 2008, עמ'  67-82.

 

Janet Walker, "Catastrophe, Representation and the Vicissitudes of Memory," Trauma Cinema: Documenting Incest and the Holocaust, Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press, 2005, pp. 3-32.

 

קריאת רשות:

שושנה פלמן, "חינוך ומשבר, או תהפוכות ההוראה", עדות: משבר העדים בספרות, בפסיכואנליזה ובהיסטוריה, תרגמה: דפנה רז, תל אביב: רסלינג, 2008, עמ' 19-66.

 

דורי לאוב, "אירוע-בלא-עד: אמת, עדות והישרדות",  עדות: משבר העדים בספרות, בפסיכואנליזה ובהיסטוריה, תרגמה: דפנה רז, תל אביב: רסלינג, 2008, עמ' 83-96.

 

ג'ורג'יו אגמבן, מה שנותר מאושוויץ: הארכיון והעד (הומו סאקר III), מאיטלקית: מאיה קציר, תל אביב: רסלינג, 2007, 33-104.

 

Janet Walker, “The Traumatic Paradox: Autobiographical Documentary and the Psychology of Memory,” in Memory, History, Nation: Contested Pasts, Katharine Hodgkin and Susannah Radstone (eds.), Transaction Publishers: New Brunswick and London, 2006, pp. 104-119.

 

Bhaskar Sarkar and Janet Walker, Documentary Testimonies: Global Archives of Suffering, New York & London: Routledge, 2010.

 

Joshua Hirsch, "Post-traumatic Cinema and Holocaust Documentary," in Trauma and Cinema: Cross-Cultural Exploration, E. Ann Kaplan and Ban Wang (eds.), Hong Kong: Hong Kong University Press, 2008, pp. 93-123.

 

Libby Saxton, Haunted Images: Film, Ethics, Testimony and the Holocaust, London and New York: Wallflower Press, 2008.

 

הקרנה: מחבואים (Caché) (מיכאל הנקה, צרפת, 2005)

 

 

שבוע 5 : טראומה וזיכרון קולקטיביים

קריאת חובה:

דומיניק לה קפרה, "טראומה, היעדר, אובדן", לכתוב היסטוריה, לכתוב טראומה, תרגום: יניב פרקש, תל אביב: רסלינג ויד ושם, 2006, עמודים 75-116.

 

קריאת רשות:

Kai Erikson, “Notes on Trauma and Community,” in Cathy Caruth (ed.), Trauma: Explorations in Memory, Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 1995, pp. 183-199.

 

בנדיקט אנדרסון, "זיכרון ושכחה", קהילות מדומיינות: הגיגים על מקורות הלאומיות ועל התפשטותה, תרגום: דן דאור, רמת-אביב: בית ההוצאה לאור של האוניברסיטה הפתוחה, 1999, עמודים 223-261.

 

פייר נורה, "בין זיכרון להיסטוריה: על הבעיה של המקום", תרגום רבקה ספיבק, זמנים 45 (קיץ 1993), עמודים 4-19.

 

ז'אק דרידה, מחלת הארכיב, תרגום: מיכל בן-נפתלי, תל אביב: רסלינג, 2006, עמודים  9-21.

 

Maurice Halbwachs, “from Collective Memory,” in Theories of Memory: A Reader, Michael Rossington and Anne Whitehead (eds.), Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 2007, pp. 134-138.

 

אנטון קייס, "היסטוריה וקולנוע: זיכרון ציבורי בעידן התקשורת", זמנים 39-40, חורף 1991, עמ' 28-37.

 

סלבוי ז'יז'ק, "התשוקה אל הממשי, התשוקה אל מראית העין", ברוכים הבאים למדבר של הממשי: חמש מסות על ה-11 בספטמבר ואירועים סמוכים, תרגום: רינה מרקס, תל אביב: רסלינג, 2002, עמודים 13-40.

 

נורית גרץ וגל חרמוני, "'לפרק להיסטוריה את הצורה'": טראומה וחתרנות בקדמה ובעטאש'" ישראל 14, סתיו תשס"ט 2008, עמ' 89-104.     

 

רז יוסף, "עקבות מלחמה: טראומה, זיכרון והארכיב בבופור", זהויות בהתהוות בתרבות הישראלית: ספר היובל לכבוד נורית גרץ, סנדרה מאירי, יעל מונק, עדיה מנדלסון-מעוז וליאת שטייר-לבני (עורכות), רעננה: האוניברסיטה הפתוחה, 2013, עמודים 360-380.

 

הקרנה: עדות (שלומי אלקבץ, ישראל, 2011)

 

 

שבוע 6: זיכרון, טמפורליות, והשחזור הקולנועי

קריאת חובה:

Bill Nichols, “Documentary Reenactment and the Fantasmatic Subject,” Critical Inquiry 35:1, Autumn 2008, p. 72-89.

קריאת רשות:

Jonathan Kahana, “What Now? Presenting Reenactment,” Framework 50:1/2, Spring-Fall 2009, p. 46-60.‏

 

Ivone Margulies, “Exemplary Bodies: Reenactment in Love in the City, Sons, and Close Up,” in Ivone Margulies (ed.), Rites of Realism: Essays on Corporeal Cinema, Durham, NC: Duke University Press, 2002, p. 217-244.

 

Griffiths, Alison, “’Shivers down your spine’: Panoramas and the Origins of the Cinematic Reenactment,” Screen, 44:1, Spring 2003, pp. 1-36.

 

Brian Winston, “‘Honest, Straightforward Re-enactment’: The Staging of Reality,” in Kees Bakker (ed.), Joris Ivens and the Documentary Context, Amsterdam: Amsterdam University Press, 1999, pp. 160-170.

הקרנה: פורסט גאמפ (Forrest Gump)  (רוברט זמקיס, ארה"ב, 1994) 

 

 

שבוע 7: זיכרון פרוסתטי ופרפראקסיס

קריאת חובה:

Alison Landsberg, "Introduction: Memory, Modernity, Mass Culture", in Prosthetic Memory: The Transformation of American Remembrance in the Age of Mass Culture, New York: Columbia University Press, 2004, pp. 1-24.

 

תומס אלזסר, "הפואטיקה והפוליטיקה של הפרפראקסיס", זהויות בהתהוות בתרבות הישראלית: ספר היובל לכבוד נורית גרץ, סנדרה מאירי, יעל מונק עדיה מנדלסון-מעוז וליאת שטייר-לבני (עורכות), רעננה: האוניברסיטה הפתוחה, 407-427.

 

קריאת רשות:

Susannah Radstone, “Screening Trauma: Forrest Gump, Film and Memory,” in Susannah Radstone (ed.), Memory and Methodology, Oxford and New York: Berg, 2000, pp. 79-110.

 

Alison Landsberg, "Prosthetic Memory," in Prosthetic Memory: The Transformation of American Remembrance in the Age of Mass Culture, New York: Columbia University Press, 2004, pp. 25-48.

 

Robert Burgoyne, "Prosthetic Memory / Traumatic Memory: Forrest Gump," in Film Nation: Hollywood Looks at U.S. History, Minneapolis and London: University of Minnesota Press, 2010, pp. 104-119. 

 

Jennifer Hyland Wang, “‘A Struggle of Contending Stories’: Race, Gender, and Political Memory in Forrest Gump,” Cinema Journal 39.3, Spring 2000, pp. 92-115.

 

Thomas Elsaesser, “Postmodernism as Mourning Work”, Screen 42.2, Summer 2001, pp. 193-201.

 

Thomas Elasesser, "Absence as Presence, Presence as Parapraxis: On Some Problems of Representing 'Jews' in the New German Cinema," Framework, Vol. 49: 1, Spring 2008, pp. 106-120.

הקרנה: שלוש אימהות (דינה צבי-ריקליס, ישראל, 2006), או כיכר החלומות (בני תורתי, 2001, ישראל)

 

שבוע 8: נוסטלגיה, מלנכוליה, ופוסט-זיכרון

קריאת חובה:

Svetlana Boym, The Future of Nostalgia, New York, NY: Basic Books, 2001, pp. 3-18, 41-45, 49-56.

זיגמונד פרויד , אבל ומלנכוליה, תרגום: אדם טננבאום, תל אביב: הוצאת רסלינג, 2002.

 

קריאת רשות:

Marianne Hirsch, “Surviving Images: Holocaust Photographs and the Work of Postmemory,” The Yale Journal of Criticism 14.1, 2001, pp. 5-37.

 

David L. Eng and Shinhee Han, “A Dialogue on Racial Melancholia,” in: Loss: The Politics of Mourning, David L. Eng and David Kazanjian (eds.), Berkeley, Los Angeles and London: University of California Press, 2003, pp. 343-371.

 

הקרנה: לא רואים עליך (מיכל אביעד, ישראל, 2011), או אור (קרן ידעיה, 2004, ישראל)

 

 

שבוע 9: מגדר וטראומה

קריאות חובה:

אפי זיו, "טראומה עיקשת", מפתח: כתב עת לקסיקלי למחשבה פוליטית, גיליון 5, קיץ 2012.

http://mafteakh.tau.ac.il/2012/06/04-5/

 

Laura S. Brown, “Not Outside the Range: One Feminist Perspective on Psychic Trauma,” in Cathy Caruth (ed.), Trauma: Explorations in Memory, Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 1995, pp. 100-112.

 

 

קריאת רשות:

ג'ודית לואיס הרמן, טראומה והחלמה, תרגום: עתליה זילבר, תל אביב: עם עובד, 1994.

 

Janet Walker, “Couching Resistance: Women, Film, and Postwar Psychoanalytic Psychiatry,” in E. Ann Kaplan (ed.), Psychoanalysis and Cinema, New York and London: Routledge, 1990, pp. 143-162.

 

Regine-Mihal Friedman, “Invisible Metamorphoses,” Studies in Documentary Film 6:3, pp. 273-290.

 

Claire Sisco King, “The Man Inside: Trauma, Gender, and the Nation in The Brave One,” Critical Studies in Media Communication 27.2 (2010): 111-130.

 

רז יוסף, "טראומה, אתניות ואחריות מוסרית: נשיות מזרחית בקולנוע הישראלי החדש",  מכאן: לחקר הספרות והתרבות היהודית והישראלית, גיליון י"ג, ספטמבר 2013, עמודים 106-123.

 

Janet Walker, "The Excision of Incest from Classical Hollywood Cinema: Kings Row and Freud", in Trauma Cinema: Documenting Incest and the Holocaust, Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press, 2005, pp. 33-48.  

 

 

שבוע 10-14 – הצגת רפרטים בעל-פה

 

 

 

ביבליוגרפיה נבחרת

 

הרמן, ג'ודית לואיס, טראומה והחלמה, תרגום: עתליה זילבר, תל אביב: עם עובד, 1994.

 

מילנר, איריס, קרעי העבר: ביוגרפיה, זהות וזיכרון בסיפורת הדור השני, תל אביב: עם עובד, 2003.

 

קריסטבה,  ג'וליה, שמש שחורה: דיכאון ומלנכוליה, תל אביב: רסלינג, 2006

 

 

Cheng, Ann Ahlin, 2001. The Melancholy of Race: Psychoanalysis, Assimilation and Hidden Grief, Oxford and New York: Oxford University Press.

 

Eng, David L. and David Kazanjian (eds.), Loss: The Politics of Mourning, Berkeley, Los Angeles and London: University of California Press, 2003.

 

Friedman, Mihal-Régine, “Witnessing for the Witness: Choice and Destiny by Tsipi Reibenbach,” in Shofar: An Interdisciplinary Journal of Jewish Studies, Vol. 24.1, Fall 2005, pp, 81-93.

 

Halbwachs, Maurice, On Collective Memory, trans. and ed. Lewis A. Coser (Chicago and London: The University of Chicago Press, 1992).

 

Hirsch, Marianne, Family Frames: Photography, Narrative and Postmemory (Cambridge, Massachusetts, and London, England, 1997). 

Kaplan, E. Ann, “Melodrama, Cinema and Trauma”, Screen 42.2. (2001): 201-205.

 

Kaplan, E. Ann, Trauma Culture: The Politics of Terror and Loss in Media and Literature (New Brunswick, New Jersey, and London: Rutgers University Press, 2005).

 

Kuhn, Annette, Family Secrets: Acts of Memory and Imagination, London and New York: Verso, 2002.

 

Leys, Ruth, Trauma: A Genealogy (Chicago and London: Chicago University Press, 2000).

 

Leys, Ruth, From Guilt to Shame: Auschwitz and after, Princeton: Princeton University Press, 2007

 

Ne’eman, Judd, “The Tragic Sense of Zionism: Shadow Cinema and the Holocaust,” in Shofar: An Interdisciplinary Journal of Jewish Studies, Vol. 24.1, Fall 2005, 22-36.

 

Radstone, Susannah (ed.), Memory and Methodology (Oxford and New York: Berg, 2000).

 

Rossington, Michael and Anne Whitehead (eds.), Theories of Memory: A Reader, Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 2007, pp. 223-239. 

 

Walker, Janet, Trauma Cinema: Documenting Incest and the Holocaust, (Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press, 2005).

 

Turim, Maureen, Flashbacks in Film: Memory and History (New York and London: Routledge, 1989), 4-5.

 

Morag, Raya, “Anti-memory, Chronic Trauma, and Current Israeli Cinema,” Framework 49, No. 1, (Spring 2008): 121-133.

 

Morag, Raya, “The Living Body and the Corpse: Israeli Documentary Cinema and the Intifadah," Journal of Film & Video 60.3-4 (Fall\Winter 2008): 3-24.

 

Morag, Raya, “Defeated Masculinity: Post-Traumatic Cinema in the Aftermath of the Vietnam War,” The Communication Review (2006): 189-219.

 

Agamben, Giorgio, Remnants of Auschwitz: The Witness and the Archive, trans. Daniel Heller-Roazen (New York: Zone Books, 1999).

 

Berry, Michael, A History of Pain: Trauma in Modern Chinese Literature and Film (New York: Columbia University Press, 2008).

 

Blake, Linnie, The Wounds of Nations: Horror Cinema, Historical Trauma and National Identity (Manchester: Manchester University Press, 2008).

 

Bresheeth, Haim, “The Nakba Projected: Recent Palestinian Cinema,” Third Text 20 (2006): 499-510.

 

Brown, Laura S., “Not Outside the Range: One Feminist Perspective on Psychic Trauma,” in Cathy Caruth (ed.), Trauma: Explorations in Memory (Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 1995), 100-112.

 

Cvetkovich, Ann, An Archive of Feelings: Trauma, Sexuality, and Lesbian Public Cultures (Durham and London: Duke University Press, 2003).

 

Friedländer, Saul, Memory, History, and the Extermination of the Jews of Europe (Bloomington: Indiana University Press, 1993).

 

Greene, Naomi, Landscapes of Loss: The National Past in Postwar French Cinema (Princeton, New Jersey: Princeton University Press, 1999).

 

Hacking, Ian, “The Making and Molding of Child Abuse,” Critical Inquiry 17 (Winter 1991): 253-288.

 

Hagin, Boaz, “Male Weeping as Performative: The Crying Mossad Assassin in Walk on Water,” Camera Obscura 68, 23.2 (September 2008): 103-139.

 

Hirsch, Joshua, Afterimage: Film, Trauma, and the Holocaust (Philadelphia: Temple University Press, 2003).

 

Huyseen, Andreas, Present Pasts: Urban Palimpsests and the Politics of Memory (Stanford, California: Stanford University Press, 2003).

 

Jaffee, Martin S., “The Victim-Community in Myth and History: Holocaust Ritual, the Question of Palestine and the Rhetoric of Christian Witness,” Journal of Ecumenical Studies 28 (Spring 1991): 230-231. 

 

Kaes, Anton, Shell Shock Cinema: Weimar Culture and the Wounds of War (Princeton and Oxford: Princeton University Press, 2009).

 

Kaplan, E. Ann, and Ban Wang, Trauma and Cinema: Cross-Cultural Explorations (Hong Kong: Hong Kong University Press; Seattle: University of Washington Press, 2004).

 

LaCapra, Dominick, Representing the Holocaust: History, Theory, Trauma (Ithaca and London: Cornell University Press, 1994).

 

___, “Revisiting the Historians’ Debate: Mourning and Genocide,” History and Memory 9.1-2 (1997): 80-112.

 

___, History and Memory After Auschwitz (Ithaca and London: Cornell University Press, 1998).

Loshitzky, Yosefa, Identity Politics on the Israeli Screen (Austin: University of Texas Press, 2001).

 

Lowenstein, Adam, Shocking Representation: Historical Trauma, National Cinema and Modern Horror Film (New York: Columbia University Press, 2005).

 

Luckhurst, Roger, The Trauma Question (London and New York: Routledge, 2008).

 

Lyotard, Jean-François, The Differend, Phrases in Dispute, trans. Georges Van Den Abbeele (Minneapolis: University of Minnesota Press, 1988).

 

Meek, Allen, Trauma and Media: Theories, Histories and Images (London and New York: Routledge, 2010).

 

Ophir, Adi, “The Identity of the Victims and the Victims of Identity: A Critique of Zionist Ideology for a Postzionist Age,” in Laurence J. Silberstein (ed.), Postzionism: A Reader (New Brunswick, New Jersey: Rutgers University Press, 2008), 95-96.

 

Scarry, Elaine, The Body in Pain: The Making and Unmaking of the World (New York and Oxford: Oxford University Press, 1985).

 

Seltzer, Mark, “Wound Culture: Trauma in the Pathological Public Sphere,” October 80 (Spring 1997): 3-26.

 

Walker, Janet, Couching Resistance: Women, Film, and Psychoanalytic Psychiatry (Minneapolis and London: University of Minnesota Press, 1993)

 

Young, Allan, The Harmony of Illusions: Inventing Post-Traumatic Stress Disorder (Princeton and Oxford: Princeton University Press, 1997). 

             

Zerubavel, Yael, Recovered Roots: Collective Memory and the Making of Israeli National Tradition (Chicago and London: The University pf Chicago Press, 1994).

 

Amresh Sinha and Terence McSweeney, Millennial Cinema: Memory in Global Film, London and NY: Wallflower Press, 2011.

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת