חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ה

  פסקול פוסט פרודקשן
  Post Production Sound Editing  
0851-9318-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  א'1400-1600119 מכסיקוסדנה גב' דרור רותם
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר
 סדנה
בשיעור נעסוק בעיצוב פס קול מנקודת המבט היחודית שהציבו איזנשטיין פודובקין ואלכסנדרוב במאמרם "A Statement" משנת 1928 העוסק בסינכרוניות ואסינכרוניות של הסאונד.
 המאמר הנ"ל פותח בפנינו אפשרות לבחון מחדש את אבני היסוד של כל פס קול.  
 על הסטודנטים להביא דוגמאות מסרטים (סצנות) שבהן לדעתם התיאוריה של הקולנוענים הרוסים באה לידי ביטוי. הדוגמאות יוגבלו לסרטים שנעשו בעשר השנים האחרונות על מנת לעסוק בחומרים חדשים ולבחון אם התיאוריה הרוסית עומדת במבחן הזמן. כל סטודנט יקבל כ 15 דקות להציג ולהגן על הסצנה שבחר. במסגרת זו ידונו בכתה שאלות מענינות הנוגעות לכל פס קול.

בכל דוגמא המובאת בכתה יסוב הדיון לאזורים שונים בתחום פסי הקול, לעיתים הדיון עוסק במוזיקה שמהווה קונטראסט לתמונה ויוצרת פס קול אסינכרוני (סצנת הפתיחה של ד"ר סטריינגלאב)  ולעיתים הדיון הוא על הפוליז שמחזקים את התחושה הסינכרונית למרות שהם אינם הסאונד הטבעי של הסצנה שהוקלט בשטח כי אם תוספות שנעשו באולפן (סצנת קרב האיגרוף ב  (Fight Club.

משום שהדיון פונה בכל פעם לתחום אחר של עיצוב פס הקול ( ואם הוא לא פונה אני מפנה אותו) אני מנצל את ההזדמנות כדי לדבר בקצרה על איך נעשים הדברים במציאות היום יומית שלי תוך כדי הבאת דוגמאות מסרטים ישראלים מוכרים. חלק זה הוא בעצם החלק המעשי של הסדנה והוא עוסק בעשייה ולא בתאוריה בלבד

להלן מספר נושאים בהם נדון בשיעור:  
כרונולוגיה של תהליך יצירת פס קול.
אנשי הצוות השונים המעורבים בתהליך ותפקידם.
עריכת דיאלוגים.
עריכת אפקטים ואווירות.
יצירת פוליז.
תכנון פס קול בשלב התסריט.
תכנון פס קול Cue Sheet .
עבודה עם מוזיקה ומוזיקאים.
תקצוב וסדרי גודל של עבודה.

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת