חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  אדפטציה
  Adaptation                                                                                           
0851-9221-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב'1800-2000117מכסיקו - אומנויותשיעור ות מר קוסשוילי דובר
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

מטרת הקורס: יצירת תסריט על סמך יצירה אמנותית ממדיום אחר כגון: רומן, נובלה, סיפור קצר, מחזה, מחזה זמר, אופרה, פנטומימה, בלט, קומיקס, סדרת טלוויזיה או סרט אחר.

לצורך השיעור סיפור יחשב לסרט שהשתגע ואיבד את צורתו. הסופר חופשי ממסגרת הכללים הכובלים את התסריטאי הקלאסי, הסופר מפייט עם המילים ומביע את עצמו בצורה אסתטית הרסנית לעבודתו של התסריטאי המחוייב לתיאור עובדות מדוקדק ומזוקק של פעולות ודיאלוגים.

במהלך הסמסטר כל תלמיד יביא לכיתה סיפור קצר שאותו הוא מעונין לעבד לתסריט. אנו נקרא את הסיפור ונתחבר לרוחו ונשמתו לטוב ולרע. ננתח את הנושא המרכזי שבו עוסק הסיפור, נתהה על גבולותיו ונעמוד על טענתו העיקרית. נעשה היכרות אישית עם הדמות הראשית של הסיפור, נכיר את מושא השתוקקויותיו את סודותיו ושקריו. נמשש את השלד המרכזי של הסיפור על כל מערכותיו, נעיף סצנות עתירות במבע פנימי וקונפליקט בין אישי ונוסיף סצנות בעלות קונפליקט חוץ אישי. נאחה דמויות דומות או נחסל אותם ונשתול דמויות חסרות, נעשיר את הסצנות ואת המבנה הראשי והמשני בנקודות מפנה, נעפיל לשיא של התסריט שסצנה מתנצחת בזו שמופיעה אחריה ולפניה, ננפה את הכל במסננת דרמטית של עשרת הנקודות של התסריט הקלאסי וניילד את היצירה במדיום החדש.

Course description

Syllabus/Dover Kosashvily

Adaptation

The goal: writing an adaptation of an original written work such as: short story, novel, musical, opera, ballet, comic book, TV show or film.

The original work upon which the adaptation is based, shall be compared to a "mad film" that has lost all sense of structure and form. The writer of the original work was free of all restrictions and rules, adhered to by classic film script structure. The author of the original work, each in his own discipline, is expressive and allows a free a flow of words, which deconstructs the norm of scriptwriters committed and restrained by detailed and logical factual actions and dialog that are the fundamentals of script form storytelling.

During the semester, each student will present to the class a short story they are interested in adapting to a script format. The class will read the story, cretic it and connect to its spirit and soul for better or worst.

We will analyze the main theme, its limitations and theories. We will become personally acquainted with the lead characters, its deepest secrets, thoughts, desires, intentions and lies. We will caress the structural skeleton of the story act by act, amputate scenes depicting internal conflict and introspection and add scenes rich in outer-personal conflict. Students will conjoin characters with similarities eliminate and implant missing characters and learn to enrich the main and secondary story plot and its structure with turning points. We shall climb to the scripts' pinnacle point, where the scene is challenged by its former and latter actions. Using a dramatic and classic ten- point fine toothcomb, we shall sift through the script and give a new life to the work, in a new medium.

 

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-9221-01 אדפטציה
Adaptation
שנה"ל תשע"ז | סמ'  ב' | מר קוסשוילי דובר

666סילבוס מפורט/דף מידע
לצפייה בסילבוס נא ללחוץ כאן

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת