חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ט

  הפקה והפצה
  Production and Distribution  
0851-9141-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב' סדנה מר שחורי כתריאל
דרישות קדם   רשימת התפוצה  
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

כתרי שחורי

"מהרעיון לפוסטר" – סרט: יצירה קולקטיבית

 בחירת הרעיון – הסיפור:

למה להפוך את הרעיון/סיפור לסרט?

למה הרעיון/סיפור חשוב או נוגע לך?

האם יש ברעיון/סיפור – אמירה? סיפור טוב או שניהם גם יחד?

האם הרעיון/סיפור נכון ואם יש לו מקום וסיכוי לשווק ולקהל?

האם הרעיון/סיפור יהיה נכון בעוד שנתיים שלוש כאשר הסרט יהיה מוכן? לזהות את ה"צייטגייסט" את האופנות, את האווירה או להתעלם?

האם יש סיכוי לגייס על הרעיון/סיפור הזה תקציב?  האם יכול לעורר עניין אצל משקיעים פוטנציאליים בארץ? בחו"ל?

האם הרעיון/סיפור יתאים לטכנולוגיות החדשות לאמצעי ההקרנה והצפייה המשתנים?

למי מיועד הסרט? מיהו קהל היעד?

האם הרעיון/הסיפור ישרוד את הזמן ויזכה לחיי מדף ארוכים

להיות ערוך ומוכן לתת מענה לשאלות אלו. " ראשית מעשה במחשבה תחילה".

מפת  דרכים למשקיעים פוטנציאליים בארץ ובחו"ל

מקורות המימון:

קרנות ציבוריות בארץ ובחו"ל

גופי שידור בארץ ובחו"ל

סוכני מכירות בינלאומיים

מפיצים בארץ

משקיעים מוסדיים בארץ

משקיעים פרטיים בארץ

האם מי מהם שותף טבעי?

מה מאפיין את כל אחד מהמשקיעים הנ"ל

מה המטרות, המחויבויות האינטרסים והעניין שמניעים משקיעים כולל המשקיעים הנ"ל?

הליכי קבלת ההחלטות אצל המשקיעים השונים.

דוגמאות להתקשרויות עסקיות: השקעה ציבורית, השקעה פרטית, הסכמי מכירה מראש ועוד.

 

איך להתכונן לפגישות עם משקיעים פוטנציאליים:

לאסוף מקסימום מידע וללמוד על המשקיע הפוטנציאלי.(הטעם, הסגנון, סרטים וסדרות בהם השקיע בעבר, האג'נדה).

לקראת הפגישה:

מה מציגים? את הפרוייקט? את היוצרים? את הניסיון והרקורד? את כל אלה? באיזה סדר?

האם הפרוייקט יוצג בפגישות של אחד על אחד? או בפני קבוצה/נציגים של המשקיע? באיזה פורום? נתונים אלה חשוב לדעת מראש כי הם יכתיבו את דרך הצגת הפרוייקט.

איך לטעת תחושת ביטחון אצל המשקיע שהוא אכן משקיע ומפקיד את כספו בידיים נאמנות ושאכן ימומשו ההבטחות וההתחייבויות.

קו פרודוקציות – שיתופי פעולה בינלאומיים

מה זאת קו פרודוקציה.

האם נוסחת פלא? הבעד והנגד.

למה קו פרודוקציה? מכלול השאלות והשיקולים בבחירת ההחלטה לעלות על הדרך של קו פרודוקציה.

כיצד להתכונן ליציאה לעולם – כיצד להתכונן להצגת הפרוייקט למשקיעים פוטנציאליים בחו"ל.

מתי נכון לצאת לעולם? עם איזה חומרים? תזמון?

מי הם המשקיעים הפוטנציאליים בחו"ל?

מה הם הדרכים, האירועים, הפלטפורמות וההזדמנויות במקומות שונים בעולם להציג את הפרוייקט בפני משקיעים פוטנציאליים?

בחינת הנוסחה:

תקציב גדול יותר – שותפים רבים יותר = פחות חופש יצירתי והפקתי.

 תקציב קטן – שותפים מעטים =יותר חופש יצירתי והפקתי.

מה שרואים מכאן לא רואים משם – המבט מהמקום של מנהל קרן:

כל המשקיעים כולל הקרנות הציבוריות מבקשים לקבל 3 תשובות ל 3 שאלות עיקריות:

מה? על מה הסרט?

איך? השפה, הסגנון והצורה – איך יתורגמו המילים לאימאג'ים על המסך!

למה? למה אתה/את/אתם רוצים לעשות דווקא את הסרט הזה?

מסלולי ההגשה השונים, מערכות הקריאה והמיון, הקריטריונים להגשה במסלולים השונים.

מערכת היחסים, שיתוף הפעולה והעבודה המשותפת של התסריטאי, המפיק והבמאי – ניכרת בכל צעד ושעל וכבר בשלבים הראשונים של הצגת הפרוייקט, לכן חשוב להיות מוכנים היטב.

תהיה נאמן לעצמך ולפרוייקט שבחרת.

שמור על יושרה אישית ומקצועית.

תמנע מלשכתב את הפרוייקט רק כדי להשביע את רצון מקבלי ההחלטות במיוחד כאשר הפרוייקט מוגש לקרנות ציבוריות – ניתן בקלות לזהות.

כיצד להתמודד עם המתנה לתשובות ועם תשובות שליליות בעולם  ובמערכת הבנויה על תהליכים סלקטיביים.

מתי ובאיזה שלב להיפרד מהפרוייקט ולהניח אותו על המדף.

המגוון הרחב של אפשרויות הפקה שהטכנולוגיות החדשות מציעות ומאפשרות.

הערה: ניתן להזמין – אורח – מנהל/מנהלת קרן בתחום הדרמה/קצרים ו – או תעודה לדיון ולדעות ודגשים שונים בנושאים הנ"ל.

סרט: יצירה קולקטיבית

המנהיגים

כיצד להנהיג ולנהל את הצוות והשחקנים ולקבל את המיטב מהכישרון והמיומנות של כל אחד מאנשי הצוות והשחקנים לטובת הסרט.

איך אתה מגדיר את עצמך כמפיק

איזה מין מפיק אתה?

מה עיקר העניין או המרכיב החשוב בעבודתך כמפיק

מה הציפיות העיקריות שלך מהבמאי

איזה במאי נכון ומתאים לך?

איזו דרך או צורה של שיתוף פעולה ודיאלוג עם הבמאי נכונים ומתאימים לך במיוחד.

איך תגדיר את עצמך כמנהיג וכאיש צוות?

האם יש מרכיב או נושא שהוא תמיד קשה ומתסכל  בשבילך במערכת היחסים ובעבודה עם במאי?

מה הציפיות העיקריות שלך ממפיק?

איזה מין מפיק יהיה נכון ומתאים לך?

איזו דרך או צורה של שיתוף פעולה דיאלוג ועבודה עם מפיק מתאימה לך במיוחד?

איך תגדיר את עצמך כמנהיג וכאיש צוות?

האם יש מרכיב או נושא שהוא תמיד קשה ומתסכל בשבילך במערכת היחסים ובעבודה עם מפיק?

מערכת היחסים, הדיאלוג, שיתוף הפעולה והעבודה המשותפת של 2 הדמויות והתפקידים שמובילים הפקת סרט לאורך כל המהלך " מהרעיון ועד לפוסטר" = המתכון להצלחה? לכישלון? האם יש כזה?

 

 

Course description

From the Idea to the Poster:

Films as a collective art form

 

1.       Forces of stories

2.       The Filmmaker constantly hunting for a good story

3.       Producing films as a collective effort heavily based on the talent of the creative team

4.       The role of the producer – different types of producers

5.       How to decide on a producer from a Director's point of view and how to decide on a Director / Project from a Producer's point of view.

6.       How to talk to film funders – how to talk them into your project

7.       A roadmap to potential financiers in Israel and abroad

8.       The art of co-productions

9.       Marketing & distribute your film in Israel and worldwide

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-9141-01 הפקה והפצה
Production and Distribution
שנה"ל תשע"ט | סמ'  ב' | מר שחורי כתריאל

סילבוס מפורט/דף מידע
לצפייה בסילבוס נא ללחוץ כאן

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת 1