חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  קולנוע ישראלי עכשווי
  New Israeli Films                                                                                    
0851-9049-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  א'1400-1800211מכסיקו - אומנויותסמינר פרופ נאמן יהודה
ש"ס:  4.0

סילבוס מקוצר

סרטים עלילתיים ישראלים של השנים האחרונות מצטיינים באסתטיקה משוכללת ובתכנים מרתקים. בתקופה קצרה יחסית מאז שנת 2000, נוצרו בארץ סרטי איכות רבים אולי אף יותר מאשר אי-פעם בעבר. למרות ההתרחקות היחסית מעיסוק ישיר בנושאים פוליטיים, בסרטים ניכרת התעמקות וחתירה לאמת גם בתחום האישי-פרטי וגם בתחום החברתי-פוליטי. במהלך הסמינר נחתור לזהות את התשתית המיתו-היסטורית של הסרטים ונדון במבע ובאסתטיקה שלהם.

 

בסמינר נקיים דיון במספר סרטים נחשבים מבחינת התקבלותם בארץ ובעולם על ידי הביקורת, הפסטיבלים, גופי השידור וקהל הצופים. ניתוח הטקסט הקולנועי והחקירה של ההקשר ההיסטורי-חברתי ייעשו תוך שימוש בתיאוריה ומספר גישות לפרשנות של סרטים. המתודה העיקרית שאותה ניישם היא הגישה המיתו-היסטורית הנשענת על ההבנה כי סרט עלילתי מהווה מקור היסטורי לכל דבר. זאת על פי משנתם של היסטוריונים וחוקרי תרבות שעסקו בקולנוע כמו מארק פרו, פייר סורלין, היידן ווייט, ורוברט רוזנסטון. בנוסף להתייחסות לסרט כטקסט היסטורי, נעסוק בניתוח נוכחות המיתוס בסרטים. נביא לדיון תיאורי מיתוסים מתוך תרבויות שונות המרומזים בנרטיב, בדמויות, באיקונוגרפיה ובכוריאוגרפיה ונפענח אותם בהקשר ההיסטורי.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-9049-01 קולנוע ישראלי עכשווי
New Israeli Films
שנה"ל תש"ף | סמ'  א' | פרופ נאמן יהודה

666סילבוס מפורט/דף מידע

בית הספר לקולנוע וטלוויזיה – אוניברסיטת תל אביב

 

קולנוע ישראלי עכשווי

תשע״פ 2019-2020

 

מרצה – פרופ' ג'אד נאמן

neema@post.tau.ac.il

 

 

מבוא

סרטים עלילתיים ישראלים של השנים האחרונות מצטיינים באסתטיקה משוכללת ובתכנים מרתקים. בתקופה קצרה יחסית מאז שנת 2000, נוצרו בארץ סרטי איכות רבים אולי אף יותר מאשר אי-פעם בעבר. למרות ההתרחקות היחסית מעיסוק ישיר בנושאים פוליטיים, בסרטים ניכרת התעמקות וחתירה לאמת גם בתחום האישי-פרטי וגם בתחום החברתי-פוליטי. במהלך הסמינר נחתור לזהות את התשתית המיתו-היסטורית של הסרטים ונדון במבע ובאסתטיקה שלהם.

 

בסמינר נקיים דיון במספר סרטים נחשבים מבחינת התקבלותם בארץ ובעולם על ידי הביקורת, הפסטיבלים, גופי השידור וקהל הצופים. ניתוח הטקסט הקולנועי והחקירה של ההקשר ההיסטורי-חברתי ייעשו תוך שימוש בתיאוריה ומספר גישות לפרשנות של סרטים. המתודה העיקרית שאותה ניישם היא הגישה המיתו-היסטורית הנשענת על ההבנה כי סרט עלילתי מהווה מקור היסטורי לכל דבר. זאת על פי משנתם של היסטוריונים וחוקרי תרבות שעסקו בקולנוע כמו מארק פרו, פייר סורלין, היידן ווייט, ורוברט רוזנסטון. בנוסף להתייחסות לסרט כטקסט היסטורי, נעסוק בניתוח נוכחות המיתוס בסרטים. נביא לדיון תיאורי מיתוסים מתוך תרבויות שונות המרומזים בנרטיב, בדמויות, באיקונוגרפיה ובכוריאוגרפיה ונפענח אותם בהקשר ההיסטורי.

 

שיטת הלימוד

המפגש הראשון יוקדש להצגת המתודה תוך הדגמתה בניתוח הסרט הקצר ״הבן האחר״, הפרק הראשון בסרט האיטלקי "קאוס" (1986) של האחים טאוויאני. במפגשים הבאים יוצגו רפרטים של הסטודנטים תוך דיון על הסרט שנצפה במפגש הקודם. לאחר הצגת הרפרט נצפה בסרט הבא ונדון בנושא הרפרט למפגש הבא. התלמידים יחויבו בהצגת רפרט אחד או שניים במהלך הסמינר. הרפרטים יעסקו באסתטיקה, בהקשר ההיסטורי ובחומרי המיתוס והאיקונוגרפיה בסרטים תוך קריאתם בעזרת טקסטים מתוך הרשימה הביבליוגרפית.

 

חובות הסמינר

  1. נוכחות במפגשים והשתתפות בדיון
  2. צפייה בסרטים במסגרת הקורס
  3. קריאה של חומר מן הביבליוגרפיה
  4. הצגת רפרטים על חומר עיוני או על סרט
  5. הגשת עבודה סמינריונית

 

 

רפרט

הרפרט מהווה דיווח בכתב ובעל-פה על מאמר או פרק מתוך ספר או חומר עיוני ממקור אחר. נושאי הרפרטים ייקבע משיעור לשיעור. הרפרט בכיתה יתמקד בהצגת מאמר או פרק מתוך ספר תוך ניתוח הסרט בעזרת החומר הביבליוגרפי.

 

עבודה סמינריונית

העבודה סמינריונית בהיקף של כ-20-15 עמוד תתמקד בניתוח אחד הסרטים מן הרשימה. העבודה תכלול הערות שוליים ורשימה ביבליוגרפית עם לפחות חמישה פריטים (מאמרים או פרקים מתוך ספר) ביניהם לפחות שלושה שהם לא אתרי אינטרנט. הגשת עבודה סמינריונית תהיה מותנית בהצגת הרפרט בכיתה אך לא בהכרח קשורה בו.

 

ציון הסמינר

ציון הסמינר הוא הציון של העבודה הסמינריונית

 

תכנית השיעורים

(ייתכנו שינויים בהקרנת הסרטים ובחומר הקריאה).

 

שיעור 1

צפייה בסרט: כאוס (Kaos), האחים טביאני, 1984

חומרים לקריאה:

מאלי, יוסי. ״מודרניזם והיסטוריוגרפיה״. ספרות והיסטוריה, 1999, עמודים: 229-254.

 

 

 

שיעור 2

צפייה בסרט:  כיכר החלומות, בני תורתי, 2001

חומרים לקריאה:

יוסף, רז. "פנטזיות של אבדן: מלנכוליה ואתניות בקולנוע ישראלי-מזרחי חדש". מכאן: כתב עת לחקר

הספרות והתרבות היהודית והישראלית כרך י' ספטמבר, 2010, עמודים: 134-15.

שוחט, אלה. "ה'בורקאס' והרפרזנטציה של המזרחיות". הקולנוע הישראלי: היסטוריה ואידיאולוגיה, תל

אביב: ברירות, 1991 ,עמודים 177-119.

 

שיעור 3

צפייה בסרט:  אביבה אהובתי, שמי זרחין, 2006

חומרים לקריאה:

לובין, אורלי. "דמות האישה בקולנוע הישראלי". מבטים פיקטיביים - על קולנוע ישראלי, עריכה: נורית

גרץ ואחרים, האוניברסיטה הפתוחה, 1998, עמודים: 233-246.

הומי ק. באבא. "שאלת האחר: הבדל, אפליה ושיח פוסט-קולוניאלי", תיאוריה וביקורת 5, סתיו 1994,

עמודים: 144-158.

Woolf, Virginia. ”A room of one's own and three guineas”. OUP Oxford, 2015, pp. 3-17.

 

שיעור 4

צפייה בסרט:  אור, קרן ידעיה, 2004

חומרים לקריאה:

יוסף, רז. "אתניות טראומה ואחריות אתית: נשיות מזרחית בקולנוע הישראלי החדש". מכאן: כתב עת לחקר

הספרות והתרבות היהודית והישראלית, כרך י"ג, 2013 עמודים: 106-123. 

יוסף, רז. "פצעים ממוחזרים - ממוחזרים: מגדר, אתניות וטראומה באור של קרן ידעיה". עקבות ימים שעוד

יבואו, עם עובד, 2017, עמודים: 163-184.

 

שיעור 5

צפייה בסרט:  באבא ג'ון, יובל דלשד, 2015

 

 

חומרים לקריאה:

כ"ץ, ישראל. "פריפריה היא לא רק מקום", בתוך: י. כ"ץ, ז. דגני, ות'. גרוס (עורכים), אי-כאן - שפה זהות

מקום, תל-אביב, קו אדום, 2009, עמודים: 10-12.

נאמן, ג'אד." שאלת הלשון והקולנוע הישראלי". זמנים, חוברת 39-40, 1991, עמודים: 125-139.

 

שיעור 6

צפייה בסרט:  מפריח היונים, ניסים דיין, 2013

חומרים לקריאה:

מונק, יעל. "על המקום – תמורות בייצוג המרחב הישראלי", בתוך: גולים בגבולם: הקולנוע הישראלי במפנה

האלף. רעננה: האוניברסיטה הפתוחה, 2012, עמודים: 52-76.

ארן, גדעון וזלי גורביץ׳. ״על המקום (אנתרופולוגיה ישראלית)״. אלפיים 14, 1991, עמודים: 9-44.

 

שיעור 7

צפייה בסרט:  ימים קפואים, דני לרנר, 2006.

חומרים לקריאה:

חגין, בועז. "המותחן הפסיכולוגי והדרמה המשפחתית: על אתיקה וטרור בסרט ימים קפואים", מכאן:

כתב-עת לחקר הספרות והתרבות היהודית והישראלית, כרך י"ג, אוקטובר 2013, תשע"ד,

עמודים: 124-143.

American Psychiatric Association. Diagnostic and statistical manual of mental disorders

(DSM-5®). American Psychiatric Pub, 2013.

 

שיעור 8

צפייה בסרט : ולקחת לך אישה, רונית אלקבץ, שלומי אלקבץ, 2004

חומרים לקריאה:

מרקוביץ, דליה. אלון, קציעה. ״ולקחת לך אישה : המזרחיות הכבושה של הישראליות״, מחברות קולנוע

דרום, גיליון 2, 2007, עמודים: 155-160.

רוזמרין, מירי. "אנטיגונה, אל מה שמעבר", בתוך: באטלר, ג'ודית, טענת אנטיגונה: יחסי שארות בין חיים

למוות. תרגום: דפנה רז. תל-אביב: רסלינג, 2004, עמודים: 102-121.

שיעור 9

צפייה בסרט:  לא רואים עלייך, מיכל אביעד, 2011

חומרים לקריאה:

יוסף, רז. ״תנאים של נראות: קולנוע נשים וטראומה - לא רואים עלייך של מיכל אביעד״ בתוך: עקבות ימים

שעוד יבואו, עם עובד, 2017, עמודים: 131-162.

מאלווי, לורה. "עונג חזותי וקולנוע נרטיבי", תרגום: רועי רוזן, בתוך: ללמוד פמיניזם: מקראה, תל-אביב:

הקיבוץ המאוחד, 2119 [1715] עמודים: 118-100.

Johnston, Claire. “Women‟s Cinema as Counter-Cinema.” Feminism and Film. Eds. Kaplan

and E. Ann. New York: Oxford University Press, 2000.

 

 

שיעור 10

צפייה בסרט:  ללכת על המים, איתן פוקס, 2004

חומרים לקריאה:

פרמינגר, ענר. ״ללכת על המים או להקדים את אלוהים - בני דור שני ושלישי מחפשים קרקע מוצקה״.

בתוך: בין מסע אלונקות למגש הכסף, תל-אביב: רסלינג, 2017, עמודים: 113-123.

הלפרין, דיויד. ״שתי השקפות על אהבה יוונית: האראלד פאטצר ומישל פוקו״, בתוך: מעבר למיניות: מבחר

מאמרים בלימודים הומו-לסביים ותיאוריה קווירית, מגדרים, 2003, עמודים: 151-177.

יוסף, רז. ״הפוליטיקה של הנורמלי : מין ואומה בקולנוע הומוסקסואלי ישראלי״. תיאוריה וביקורת 30,

2007, עמודים: 159-187.

ניב, קובי. ״מזרועות הביטחון לזרועות המושיע״, בתוך: עבר שחור עתיד ורוד, 2011, עמודים: 132-165.

 

 

שיעור 11

צפייה בסרט:  הכלה הסורית, ערן ריקליס, 2004

חומרים לקריאה:

Zanger, Anat. "Blind space: Roadblock movies in the contemporary Israeli film." Shofar

2005, pp. 37-48.

 

 

Harris, Rachel S. "Parallel Lives: Palestinian, Druze, and Jewish Women in Recent Israeli

Cinema on the Conflict: Free Zone, Syrian Bride, and Lemon Tree." Shofar 32.1

2013, pp. 79-102.

 

שיעור 12

צפייה בסרט:  ביקור התזמורת, ערן קולירין, 2007

חומרים לקריאה:

Zanger, Anat. “The Desert or The Myth of Empty Space”. in: Place, memory and myth

in contemporary Israeli cinema, Vallentine Mitchell, 2012, pp. 99-118.

טלמון, מירי. שפה אחת ודברים אבודים: תקשורת בין-תרבותית במרחב הגלובלי על-פי הסרטים "אבודים

בטוקיו" ו"ביקור התזמורת״, בתוך: זהויות בהתהוות בתרבות הישראלית. האוניברסיטה הפתוחה

2013, עמודים: 137-154.

 

 

שיעור 13

צפייה בסרט:  עטאש, תאופיק אבו ווהל, 2004

חומרים לקריאה:

גרץ, נורית. ״לפרק להיסטוריה את הצורה״: עטאש-צימאון וקדמה״. בתוך: עקבות ימים שעוד יבואו. עם

עובד, 2017, עמודים: 53-64.

אולייניק, מיטל, אלון. ״עטאש: חורבן בית שני ועקידת אברהם״. על חורבן, טראומה וקולנוע: מחברות

קולנוע דרום , גיליון 2, 2007, עמודים: 81-88.

מורד, יעל בן צבי. ״רצח אב פוליטי ב,עטאש״, בתוך: רצח אב: מגדר ולאומיות בקולנוע הפלסטיני. רסלינג,

2011, עמודים: 145-160.

Naaman, Dorit. "The silenced outcry: A feminist perspective from the Israeli checkpoints in Palestine." NWSA Journal 18.3 (2006): 168-180.

 

 

 

 

 

 

רשימה פילמוגרפית

חתונה מאוחרת, דובר קוסשווילי, 2001

כנפים שבורות, ניר ברגמן, 2003

זמזום, יגאל בורשטיין, 2003

אור, קרן ידעיה, 2004

ללכת על המים, איתן פוקס, 2004

עטאש, תאופיק אבו-ואיל, 2004

הכלה הסורית, ערן ריקליס, 2004

האושפיזין, גדי דר, 2004

ולקחת לך אישה, רונית אלקבץ, שלומי אלקבץ, 2004

שנת אפס. יוסף פיצ'חדזה, 2004

ימים קפואים, דני לרנר, 2006

אביבה אהובתי, שמי זרחין, 2006

שלוש אימהות, דינה צבי-ריקליס, 2006

מלח הארץ, אורי ברבש, 2006

חופשת קיץ, דוד וולך,2007

מדוזות, אתגר קרת, שירה גפן, 2007

הסודות, אבי נשר, 2007

נוזהת אל-פואד, ג'אד נאמן, 2007

סוף שבוע בגליל, משה מזרחי, 2007

בופור, יוסי סידר, 2007

ביקור התזמורת, ערן קולירין, 2007

הכל מתחיל בים, איתן גרין, 2008

מוקי בוערה, לינה צ'פלין, סלבה צ'פלין, 2008

עג'מי, סכנדר קובטי, ירון שני, 2009

עוד אני הולך, יקי יושע, 2009

הבודדים, רנן שור, 2009

גיא אוני, דן וולמן, 2010

מאיה, מיכל בת-אדם, 2010

לא רואים עליך, מיכל אביעד, 2011

הנותנת, הגר בן אשר, 2012

בלדה לאביב הבוכה, בני תורתי, 2012

גט, רונית אלקבץ, שלומי אלקבץ, 2012

אפס ביחסי אנוש, טליה לביא, 2014 

אנשים כתומים, חנה אזולאי הספרי, 2014

לא פה לא שם, מייסלון חמוד, 2016

סופת חול, עילית זקצר, 2016

פוקסטרוט, שמוליק מעוז, 2017

געגוע, שבי גביזון, 2017

המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה, גלעד אמיליו שנקר, 2018

 

 

 

רשימה ביבליוגרפית

אולייניק, מיטל, אלון. ״עטאש: חורבן בית שני ועקידת אברהם״. על חורבן, טראומה וקולנוע: מחברות קולנוע דרום,

גיליון 2, 2007, עמודים: 81-88.

ארן, גדעון וזלי גורביץ׳. ״על המקום (אנתרופולוגיה ישראלית)״. אלפיים  14, 1991, 7-44.

בורשטיין, יגאל. מבטי קרבה – מחשבות של סרטים, הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה, 2009.

גרץ, נורית, לובין, אורלי, נאמן, ג'אד, עורכים. מבטים פיקטיביים על קולנוע ישראלי, האוניברסיטה הפתוחה, תל

אביב, 1998.

גרץ,נורית .סיפור מהסרטים – סיפורת ישראלית ועיבודיה לקולנוע, האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב, 1993.

גרץ, נורית, ח'לייפי, ג'ורג'. נוף בערפל – המרחב והזיכרון ההיסטורי בקולנוע הפלסטיני, עם עובד והאוניברסיטה

הפתוחה, תל אביב, 2006.

גרץ, נורית. ״לפרק להיסטוריה את הצורה״: עטאש-צימאון וקדמה״. בתוך: עקבות ימים שעוד יבואו, עם עובד 2017 עמודים: 53-64.

הומי ק. באבא. "שאלת האחר: הבדל, אפליה ושיח פוסט-קולוניאלי", תיאוריה וביקורת 5, סתיו 1994, עמודים

144-158.

הלפרין, דיויד. ״שתי השקפות על אהבה יוונית: האראלד פאטצר ומישל פוקו״. בתוך: מעבר למיניות: מבחר מאמרים

בלימודים הומו-לסביים ותיאוריה קווירית, מגדרים, 2003, עמודים: 151-177.

חגין, בועז. "המותחן הפסיכולוגי והדרמה המשפחתית: על אתיקה וטרור בסרט ימים קפואים", מכאן: כתב-עת לחקר

הספרות והתרבות היהודית והישראלית, כרך י"ג, אוקטובר 2013, תשע"ד, עמודים: 124-143.

טלמון, מירי. בלוז לצבר האבוד – חבורות ונוסטלגיה בקולנוע הישראלי, האוניברסיטה הפתוחה ואוניברסיטת חיפה,

            2001.

טלמון, מירי. ״שפה אחת ודברים אבודים: תקשורת בין-תרבותית במרחב הגלובלי על-פי הסרטים "אבודים בטוקיו"

ו"ביקור התזמורת״.״ בתוך: זהויות בהתהוות בתרבות הישראלית, האוניברסיטה הפתוחה, 2013, עמודים:

137-154.

זנד, שלמה. הקולנוע כהיסטוריה – לדמיין ולביים את המאה העשרים, עם עובד, ספריית אופקים, תל אביב, 2002.

יוסף, רז. "פנטזיות של אבדן: מלנכוליה ואתניות בקולנוע ישראלי-מזרחי חדש", מכאן: כתב עת לחקר הספרות

והתרבות היהודית והישראלית כרך י' 2010, עמודים: 134-152.

יוסף, רז. "אתניות טראומה ואחריות אתית: נשיות מזרחית בקולנוע הישראלי החדש", מכאן: כתב עת לחקר הספרות  והתרבות היהודית והישראלית, כרך י"ג, 2013, עמודים: 106-123. 

יוסף, רז. "פצעים ממוחזרים - מגדר, אתניות וטראומה באור של קרן ידעיה". בתוך: עקבות ימים שעוד יבואו, עם

עובד, 2017, עמודים: 163-184.

יוסף, רז, עורך. ישראל חוברת מיוחדת: היסטוריה וזיכרון בקולנוע הישראלי, גיליון 14, המכון לחקר הציונות

וישראל, אוניברסיטת תל אביב, 2008.

יוסף, רז. ״תנאים של נראות: קולנוע נשים וטראומה - לא רואים עלייך של מיכל אביעד״. בתוך: עקבות ימים שעוד

יבואו, עם עובד, 2017, עמודים: 131-162.

יוסף, רז. ״הפוליטיקה של הנורמלי : מין ואומה בקולנוע הומוסקסואלי ישראלי״. תיאוריה וביקורת 30,

2007, עמודים: 159-187.

כ"ץ, ישראל. "פריפריה היא לא רק מקום", בתוך: י. כ"ץ, ז. דגני, ות'. גרוס (עורכים), אי-כאן - שפה זהות מקום.

תל-אביב: קו אדום, 2009, עמודים: 10-12.

לובין, אורלי. אשה קוראת אשה, חיפה: מודן-ביתן ואונ' חיפה. 2003.

לובין, אורלי. "דמות האישה בקולנוע הישראלי". בתוך: מבטים פיקטיביים - על קולנוע ישראלי, עריכה: נורית גרץ

ואחרים, האוניברסיטה הפתוחה, 1998, עמודים: 233-246.

מאלווי, לורה. "עונג חזותי וקולנוע נרטיבי", תרגום: רועי רוזן, בתוך: ללמוד פמיניזם: מקראה, תל-אביב: הקיבוץ

המאוחד, 2119 [1715] עמודים: 118-100.

מאירי, סנדרה. מין שאינו מינו – חציית מגדר בקולנוע העלילתי, מגדרים – הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2011.

מאלי, יוסי. ״מודרניזם והיסטוריוגרפיה״. ספרות והיסטוריה, 1999, עמודים: 229-254.

מונק, יעל. גולים בגבולם: הקולנוע הישראלי במפנה האלף, האוניברסיטה הפתוחה, 2012.

מונק, יעל. "על המקום – תמורות בייצוג המרחב הישראלי". בתוך: גולים בגבולם: הקולנוע הישראלי

במפנה האלף. רעננה: האוניברסיטה הפתוחה, 2012, עמודים: 52-76.

מורד, יעל בן צבי. ״רצח אב פוליטי ב,עטאש״, בתוך: רצח אב: מגדר ולאומיות בקולנוע הפלסטיני. רסלינג,

2011, עמודים: 145-160.

מרקוביץ, דליה. אלון, קציעה. ״ולקחת לך אישה : המזרחיות הכבושה של הישראליות״, מחברות קולנוע

דרום, גיליון 2, 2007, עמודים: 155-160.

נאמן, ג'אד. ״העלמה ומסכת המוות: קולנוע מודרניסטי״, בתוך היילברונר עודד לוין מיכאל, עורכים, איך

אומרים מודרניזם בעברית? רסלינג, 2010, עמודים: 232-252.

נאמן, ג'אד. "שאלת הלשון והקולנוע הישראלי". זמנים, חוברת 39-40, 1991, עמודים: 125-139.

ניב, קובי. ״מזרועות הביטחון לזרועות המושיע״. בתוך: עבר שחור עתיד ורוד, קרן הקולנוע הישראלי

2011, עמודים: 132-165.

פרמינגר, ענר. ״ללכת על המים או להקדים את אלוהים - בני דור שני ושלישי מחפשים קרקע מוצקה״.

בתוך: בין מסע אלונקות למגש הכסף, תל-אביב: רסלינג, 2017, עמודים: 113-123.

רוזמרין, מירי. "אנטיגונה, אל מה שמעבר", מתוך באטלר, ג'ודית, טענת אנטיגונה: יחסי שארות בין חיים

למוות. תרגום: דפנה רז. תל-אביב: רסלינג, 2004, עמודים: 102-121.

שנהב, יהודה, עורך. תיאוריה וביקורת, "קולנוע" גיליון מס' 18, מכון ון ליר, ירושלים, 2001.

שוחט, אלה. הקולנוע הישראלי: היסטוריה ואידיאולוגיה, ברירות הוצאה לאור, תל אביב, 1991.

שליט, דוד. מקרינים כוח, בתי הקולנוע, הסרטים והישראלים, רסלינג, תל אביב, 2006.

American Psychiatric Association. Diagnostic and statistical manual of mental

            disorders (DSM-5®). American Psychiatric Pub, 2013.

Donmez-Colin, Gonul,  The Cinema of North Africa and The Middle East,

            Wallflower Press, London & New York, 2007.

Gugler, Josef, (editor) Film in the Middle East and North Africa – Creative                              Dissidence, University of Texas Press. Austin USA, 2011.

Harris, Rachel S. "Parallel Lives: Palestinian, Druze, and Jewish Women in Recent Israeli

Cinema on the Conflict: Free Zone, Syrian Bride, and Lemon Tree." Shofar 32.1

2013, pp. 79-102.

Johnston, Claire. “Women's Cinema as Counter-Cinema.” Feminism and Film. Eds.

Kaplan and E. Ann. New York: Oxford University Press, 2000.

Naaman, Dorit. "The silenced outcry: A feminist perspective from the Israeli checkpoints

in Palestine." NWSA Journal 18.3 (2006): 168-180.

Ne’eman, Judd. “Israel Section” in Leaman, Oliver, (ed) Companion Encyclopedia of

            Middle Eastern and North African  Film, Routledge, London and New York,                            2001.

Noujain, Georges, E. “History as Genealogy: an Exploration of Foucault’s Approach to                History”, in Griffiths, Phillips, A., Contemporary French Philosophy,                                         Cambridge University Press, Cambridge, New York, 1987.

Gertz, Nurith, Zanger, Anat, Ben Shaul, Nitzan, Ne’eman, Judd (editors). Special Issue

            Israeli Cinema, Shofar, Fall 2005, Vol. 24, No 1, Purdue University Press, US,                             2005.

Shohat, Ella. Israeli cinema: East/West and the politics of representation. IB Tauris,

            2010.

Talmon, Miri, and Yaron Peleg, eds. Israeli Cinema: Identities in Motion. University of

            Texas Press, 2011.

Woolf, Virginia. A room of one's own and three guineas. OUP Oxford, 2015, pp. 3-17.

Yosef, Raz. Beyond Flesh – Queer Masculinities and Nationalism in Israeli Cinema,

            Rutgers University Press, New Brunswick, New Jersey and London, 2004.

Yosef, Raz, The Politics of Loss and Trauma in Contemporary Israeli Cinema,                      Routledge, New York London, 2011.

Yosef, Raz. “Traces of War: Memory,Trauma, and the Archive in Joseph edar's"

            Beaufort".". Cinema Journal, 50, No. 2, Winter 2011, pp. 61-83.

Zanger, Anat. "Blind space: Roadblock movies in the contemporary Israeli film." Shofar,

2005, pp. 37-48.

Zanger, Anat. “The Desert or The Myth of Empty Space”. Place, memory and myth in

contemporary Israeli cinema. Vallentine Mitchell, 2012, pp. 99-118.

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת