select 1 as coursetype,x.* from old_course x where x.dep_num='0851' and x.course_num='9049' and x.semester like '2016%' order by x.group_num,x.last_name,x.first_name,x.semester,x.day_of_week
| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
קולנוע ישראלי עכשווי
New Israeli Films |
0851-9049-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
בקולנוע הישראלי מאז שנות ה-2000 אפשר להבחין עלייה במספר הסרטים של יוצרות סרטים ובסרטים שבמרכזם דמות של אישה. במקביל למגמה זו, הופיעו בשנים האחרונות סרטים עלילתיים העוסקים בדמויות ובעלילה המתרחשת בקהילה יהודית-מזרחית בארץ או בחו״ל. בסמינר נבחן שתי קבוצות סרטים אלה. ניתוח הטקסט הקולנועי והחקירה של הקונטקסט ייעשו תוך שימוש במספר גישות לפרשנות של סרטים. מתודה שאותה ניישם היא הגישה המיתו-היסטורית הנשענת על ההבנה כי סרטי עלילה מהווים מקור היסטורי לכל דבר. על פי משנתם של היסטוריונים וחוקרי תרבות וקולנוע, כמו מארק פרו, פייר סורלין, היידן ווייט. הסרט העלילתי מאפשר להגיע לתובנות היסטוריות מעבר למה שניתן במחקר של ההיסטוריה הכתובה. בנוסף להתייחסות לסרט כטקסט היסטורי, נעסוק גם באיתור נוכחות המיתוס בסרטים. נביא לדיון תיאורי מיתוסים מתוך תרבויות שונות המרומזים בנרטיב, בדמויות ובאיקונוגרפיה ונפענח אותם בהקשר של תקופת הפקת הסרט.