חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ד

  מבנה מתח בקולנוע
  Suspense Structures in Films                                                                         
0851-9023-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  א'1000-1400208מכסיקו - אומנויותסמינר פרופ בן-שאול ניצן
סילבוס מקוצר
דיון בתיאוריות על הגורמים ליצירת מתח בקולנוע (film suspense). ניתוח מבני מתח בסרטים.
 
Course description
Discussion of film-suspense theories and analysis of suspense structures in films
 
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-9023-01 מבנה מתח בקולנוע
Suspense Structures in Films
שנה"ל תשע"ד | סמ'  א' | פרופ בן-שאול ניצן

666סילבוס מפורט/דף מידע
 
סמינר: מבני מתח בקולנוע
Seminar: Suspense Structures in Films
 
סמסטר א' תשע"ד
4 ש"ס
 
שם המרצה: פרופ' ניצן בן שאול
טלפון:    054-4924334
דואר אלקטרוני:    benshaul@post.tau.ac.il
שעות קבלה: לפי תאום טלפוני מראש  
 
תאור הקורס  
דיון בתיאוריות על הגורמים ליצירת מתח בקולנוע (film suspense). ניתוח מבני מתח בסרטים.
 
דרישות הקורס ומרכיבי הציון הסופי
השתתפות בשיעור חובה, קריאת ביבליוגרפיה שוטפת (20%), הגשת שני רפרטים (20%), כתיבת עבודה סמינריונית לסיום (60%).
 
פירוט נושאי הקורס (נתון לשינויים)
 
1.     מבוא: מהו מתח? מהו מתח בקולנוע? סקירת הסמינר. הקרנת החוש השישי (שימאליאן)     
 
2. 
Leonard, Garry: “Keeping Ourselves in Suspense: The Imagined Gaze and Fictional Constructions of the Self in Alfred Hitchcock and Edgar Allan Poe.” In P. Vorderer, H. J. Wulff, & M. Friedrichsen (Eds.), Suspense: Conceptualizations, theoretical analyses, and empirical explorations (pp. 19-36). Mahwah, NJ: Erlbaum, 1996.
 
3.
Brewer, W. F. “The nature of narrative suspense and the problem of rereading.” Suspense: Conceptualizations, theoretical analyses, and empirical explorations (pp. 107- 127).
 
4.
Carroll, Noël. “The Paradox of Suspense.” Suspense: Conceptualizations, Theoretical Analyses, and Empirical Explorations (pp. 71–92).
 
5.
Zillmann, D. (1996). “The psychology of suspense in dramatic exposition.” Suspense: Conceptualizations, theoretical analyses, and empirical explorations (pp. 199-232).
 
6.
Bordwell, David: Narration in the Fiction Film, Wisconsin UP, 1985 (pp. 29-70).
 
7. פגישות אישיות לקראת ה"כנס"
 
8.
Rubin, Martin, Thrillers, Cambridge: Cambridge UP, 1999 (pp.     )
 
9.
Bonitzer, Pascal. “Hitchcockian Suspence”, Everything You Always Wanted to Know About Lacan...But Were Afraid to Ask Hitchcock, (ed) Zizek, S. London: NY: Verso 2002.
 
 10.
Frome, J. & Smuts, A. "Helpless Spectators: Generating Suspense in Videogames and Film
 
11– 13. כנס: הצגת ניתוח של הסטודנטים של מבני מתח בסרטים על פי תיאוריה נבחרת כבסיס לעבודה הסמינריונית.
 
תאור הקורס באנגלית
Discussion of film-suspense theories and analysis of suspense structures in films
 
רשימת מקורות - רשות   
Carroll, Noël: Toward a Theory of Film Suspense. Persistence of Vision (Summer 1984) no. 1. pp. 65–89.
Carroll, Noël: The Philosophy of Horror. New York: Routledge, 1990.
Cooke, Lez. "Hitchcock and the Mechanics of Cinematic Suspense." In: Twentieth-Century Suspense: The Thriller Comes of Age / edited by Clive Bloom. pp: 189-202. New York: St. Martin's Press, 1990.
Bellour, Raymond "Psychosis, Neurosis, Perversion." Camera Obscura , Summer 79; p.104-132.
Duncan, Paul. Alfred Hitchcock : architect of anxiety, 1899-1980 / Paul Duncan Koln : Taschen, c2003
Hurley, Neil P. Soul in Suspense: Hitchcock's Fright and Delight/ by Neil P. Hurley. Metuchen, N.J.: Scarecrow Press, 1993.
Morris, Christopher D. The hanging figure : on suspense and the films of Alfred Hitchcock Westport, Conn.: Praeger, 2002.
Turner, John B. "On Suspense And Other Film Matters: An Interview with Alfred Hitchcock." Films in Review 1:3 (1950:Apr.) 21
Urbano, C. "Projections, Suspense, and Anxiety: The Modern Horror Film and its Effects." Psychoanalytic Review 85.6, 1998.
Weis, Elisabeth.The Silent Scream: Alfred Hitchcock's Sound Track Rutherford [N.J.]: Fairleigh Dickinson University Press, c1982.

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת