סמינר: מבני מתח בקולנוע
Seminar: Suspense Structures in Films
סמסטר א' תשע"ד
4 ש"ס
שם המרצה: פרופ' ניצן בן שאול
|
טלפון: 054-4924334
|
דואר אלקטרוני: benshaul@post.tau.ac.il
|
שעות קבלה: לפי תאום טלפוני מראש
|
תאור הקורס
דיון בתיאוריות על הגורמים ליצירת מתח בקולנוע (film suspense). ניתוח מבני מתח בסרטים.
דרישות הקורס ומרכיבי הציון הסופי
השתתפות בשיעור חובה, קריאת ביבליוגרפיה שוטפת (20%), הגשת שני רפרטים (20%), כתיבת עבודה סמינריונית לסיום (60%).
פירוט נושאי הקורס (נתון לשינויים)
1. מבוא: מהו מתח? מהו מתח בקולנוע? סקירת הסמינר. הקרנת החוש השישי (שימאליאן)
2.
Leonard, Garry: “Keeping Ourselves in Suspense: The Imagined Gaze and Fictional Constructions of the Self in Alfred Hitchcock and Edgar Allan Poe.” In P. Vorderer, H. J. Wulff, & M. Friedrichsen (Eds.), Suspense: Conceptualizations, theoretical analyses, and empirical explorations (pp. 19-36). Mahwah, NJ: Erlbaum, 1996.
3.
Brewer, W. F. “The nature of narrative suspense and the problem of rereading.” Suspense: Conceptualizations, theoretical analyses, and empirical explorations (pp. 107- 127).
4.
Carroll, Noël. “The Paradox of Suspense.” Suspense: Conceptualizations, Theoretical Analyses, and Empirical Explorations (pp. 71–92).
5.
Zillmann, D. (1996). “The psychology of suspense in dramatic exposition.” Suspense: Conceptualizations, theoretical analyses, and empirical explorations (pp. 199-232).
6.
Bordwell, David: Narration in the Fiction Film, Wisconsin UP, 1985 (pp. 29-70).
7. פגישות אישיות לקראת ה"כנס"
8.
Rubin, Martin, Thrillers, Cambridge: Cambridge UP, 1999 (pp. )
9.
Bonitzer, Pascal. “Hitchcockian Suspence”, Everything You Always Wanted to Know About Lacan...But Were Afraid to Ask Hitchcock, (ed) Zizek, S. London: NY: Verso 2002.
10.
Frome, J. & Smuts, A. "Helpless Spectators: Generating Suspense in Videogames and Film
11– 13. כנס: הצגת ניתוח של הסטודנטים של מבני מתח בסרטים על פי תיאוריה נבחרת כבסיס לעבודה הסמינריונית.
תאור הקורס באנגלית
Discussion of film-suspense theories and analysis of suspense structures in films
רשימת מקורות - רשות
Carroll, Noël: Toward a Theory of Film Suspense. Persistence of Vision (Summer 1984) no. 1. pp. 65–89.
Carroll, Noël: The Philosophy of Horror. New York: Routledge, 1990.
Cooke, Lez. "Hitchcock and the Mechanics of Cinematic Suspense." In: Twentieth-Century Suspense: The Thriller Comes of Age / edited by Clive Bloom. pp: 189-202. New York: St. Martin's Press, 1990.
Bellour, Raymond "Psychosis, Neurosis, Perversion." Camera Obscura , Summer 79; p.104-132.
Duncan, Paul. Alfred Hitchcock : architect of anxiety, 1899-1980 / Paul Duncan Koln : Taschen, c2003
Hurley, Neil P. Soul in Suspense: Hitchcock's Fright and Delight/ by Neil P. Hurley. Metuchen, N.J.: Scarecrow Press, 1993.
Morris, Christopher D. The hanging figure : on suspense and the films of Alfred Hitchcock Westport, Conn.: Praeger, 2002.
Turner, John B. "On Suspense And Other Film Matters: An Interview with Alfred Hitchcock." Films in Review 1:3 (1950:Apr.) 21
Urbano, C. "Projections, Suspense, and Anxiety: The Modern Horror Film and its Effects." Psychoanalytic Review 85.6, 1998.
Weis, Elisabeth.The Silent Scream: Alfred Hitchcock's Sound Track Rutherford [N.J.]: Fairleigh Dickinson University Press, c1982.