חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  אנימציה תלת מימד ב'
  3d Animation b                                                                                       
0851-8310-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב'0900-1200208מכסיקו - אומנויותסדנה מר כצמן יונתן
ש"ס:  3.0

סילבוס מקוצר

טופס סילבוס

תלת מימד שנה א'

3D Essentials

סמסטר א'- ב' תשע"ח

6 ש"ס

סוג המסגרת: (סדנה)

שם המרצה: יונתן כצמן

טלפון : 0544429579 דואר אלקטרוני:

katzman.jonathan@gmail.com

תיאור הקורס

מטרת הקורס היא להקנות הכרה והתנסות מעשית עם יסודות מרכזיים בעולם התלת-מימד

ואנימציה ממוחשבת. בין הנושאים שנעבור עליהם בקורס: הכרת עקרונות המידול ובניית מודלים

בסביבה תלת מימדית, אנימציה במרחב תלת-ממדי של גופים ומצלמות, עיצוב תאורה, חומריות,

טקסטורות והכנה לרינדור.

הקורס הינו קורס מעשי, אשר במהלכו בנוסף לתרגילים השבועיים, יינתן פרויקט שנתי שכל

סטודנט יעשה מתחילתו ועד סופו, כך שבסוף הקורס הסטודנטים ירכשו את הכלים והביטחון

ליצור ולהתפתח בתחום.

The aim of the course is to provide knowledge and practical experience with key

elements in the world of 3D and computerized animation. Among the topics that

we will be covering: modeling in a 3D environment, animation in 3D space of

objects and cameras, lighting design, materials, textures, and render.

דרישות הקורס

1. נוכחות

2. השתתפות

3. הגשת תרגילים

4. הגשת פרויקט מסכם

מרכיבי הציון הסופי

40% הגשת תרגילים

30% השתתפות בשיעורים

30% פרויקט מסכם

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

סמסטר א'

1. מבט כללי על עקרונות בסיסיים של תלת מימד וטרמינולוגיה. מבט בסיסי על

ממשק המשתמש של התוכנה.

תרגיל : לשחק עם התוכנה ולהתרגל לממשק ■

2. ניווטבחללתלתמימדי יצירתמודליםבסיסיים הזזהשלמודליםבמרחבתרגיל : יצירת משחק קוביות בתלת מימד ■

channel box, attribute editor , 3. שכפולאובייקטיםתרגיל : יצירת יער משולשים ■

groups , היררכיות קונבנציותשלשימות,outliner 4. עבודהעםתרגיל : יצירת היררכיה של מערכת השמש ■

hypergraph 5. עבודהעםתרגיל : מידול אגרטל ■

6. עקרונותמידול מרכיביםשלאובייקטפוליגונלי בנייתמודלבסיסיתרגיל : מידול בסיס של חללית ■

boolean, extrude, bevel, edge loops 7. כלימידולתרגיל : מידול כנפיים של חללית ■

mirror, bridge, modeling tool kit , 8. כלימידולתרגיל : מידול חלומות לחללית, מידול כוס קפה ■

9. עבודהעםדיפורמריםתרגיל : מידול מנוע לחללית, יצירת שעונים בסגנון סלוואדור דלי ■

10 .כליפיסולתרגיל : פיסול פנים של דמות ■

11 .עקרונותשלמידולאורגניminion תרגיל : מידול של ■

curves 12 .עבודהעםתרגיל : פיסול פרטים אחרונים בחללית וסגירת מודל ■

הקרנהעלמודלים,UV 13 .פריסתלכלהחלקיםשלהחלליתUV תרגיל : פריסת ■

סמסטר ב'

Timeline, Graph Editor , 14 .יסודות אנימציה

תרגיל : אנימציה של כדור קופץ ■

15 .אנימציהשלאובייקטיםמורכבים אנימציהשלאובייקטיםעםריג

Overlapping Animation, Constraints

תרגיל : אנימציה של כדור קופץ עם זנב ■

Playblust, Spline paths, Animation cycles.16

תרגיל : אנימציה של החללית ■

ARNOLD 17 .עקרונותשלמנוערינדורתרגיל : רינדור של סצנות דוגמא ■

Hypershade 18 . עבודהעםחומריםוטקסטורות חומריםבסיסייםתרגיל : הוספת פרטים לחללית וסיום שלב הטקסטורות ■

DOF, motion blur , 19 .עבודהעלמצלמהתרגיל : הוספת מצלמה לסצנת החללית, צילום חללית מיניאטורית, ■

ARNOLD 20 .עבודהעםתאורות סוגיתאורה עיצובתאורה תאורותתרגיל : עיצוב תאורה לחללית, עיצוב תאורה לדוגמא ■

ARNOLD 21 .חומריםשלתרגיל :רינדור סצנות לדוגמא עם חומרים שונים ■

ועבודהאיתםבאפטראפקטסARNOLD 22 .שכבותרינדורבתרגיל : התאמת החללית לרקע ■

שכבותרינדור,batch rendering , 23 .הכנתפרויקטלרינדורתרגיל : הכנת סצנת החללית לרינדור ■

24 .העברתמידעתלתמימדיביןמאיהשאפטראפקטסתרגיל : הוספת אפקט עשן לחללית באפטר אפקטס ■

25 .פוסטפרודקשןלפרוייקטהגמרתרגיל : הגשת פרויקט הסיום ■

rigging and skinning 26 .בסיסשלרשימת ספרות -

https://knowledge.autodesk.com/support/maya/getting-started/caas/simple

content/content/maya-documentation.html

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת