חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  סודות האינטראקטיב
  Interactive Secrets                                                                                  
0851-8303-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  א'1400-1600208מכסיקו - אומנויותסדנה גב' שפר קטרינה
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

יסודות בעיצוב אינטראקטיבי

Fundamentals of Interactive Design

סמסטר א' תש"פ

2 ש"ס

 

סוג המסגרת: סדנה

שם מרצה: קטי שפר

 

טלפון: 054.9101991  

דואר אלקטרוני:    katherina.shefer@gmail.com

 

שעות קבלה: לפי תאום טלפוני מראש  

תאור הקורס  

חווית המשתמש היום זוהי דיסציפלינה טוטאלית,  שנמצאת סביבנו בכל מקום ובכל דבר, בתרבות החומרית והויזואלית.  אנחנו חלק מחווית המשתמש בין אם באופן אקטיבי או פסיבי.

 

הקורס יעסוק בהבנה מה היא חווית המשתמש וממשק משתמש במשמעות הרחבה של המילה. מה הם תהליכי החשיבה והיצירה של חווית משתמש יחודית, שיטות העבודה העדכניות וחדשניות בהן עובדים יוצרי חווית המשתמש בכל העולם.

 

User Experience is ubiquitous, in material and visual culture alike. We are part of the User Experience both actively and passively.

 

The course will deal with understanding what is User Experience & User Interface in the broad sense, looking into the processes of thinking and creating unique User Experiences through the latest, innovative work methods.

דרישות הקורס

נוכחות, השתתפות פעילה בשיעורים, הגשת תרגילי בית, הגשת פרויקט מסכם

מרכיבי הציון הסופי

30% השתתפות בכיתה , 30%  הגשת תרגילי בית/כיתה,  40% פיתוח והגשה של פרויקט מסכם

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)

שיעור 1 - מבוא מה ההבדל בין UIל- UX . מדוע צריך את זה ומה חשיבותם . אמפתיה ותפקידה.  רקע היסטורי קצר

שיעור 2 - חשיבה יצירתית : Design Thinking  עקרונות השיטה, תרומתה בתחום היצירה וחדשנות ובUX- בפרט, המהווה בסיס למתודולוגיות עדכניות

שיעור 3 - תהליך פיתוח ממשק דיגיטלhigh level

מושגי יסוד: הגדרה נכונה של משתמשים וצרכיהם, pain points, ניווט, flow, wire-framing, מה הם מסמך אפיון , קונספט עיצובי, פיתוח עיצובStyle-guide  ועוד

שיעור 4 - מתודולוגיות עבודה - לעומק תהליכי פיתוח: קלאסי Waterfall  לעומת Lean UX

יתרונות וחסרונות. בקורס נעבוד לפי Lean UX ושיטת ה-MVP  נתעמק בחשיבות של עבודת צוות וחשיבה משותפת, מדוע מותר ורצוי להיכשל

שיעור 5 - מחקר משתמש, פרסונות ולאן כל זה מוביל? תצפיות, טעות נפוצה של לבנות מוצר שטוב לכולם, בניית פרסונות והגדרת הצרכים של כל אחד. איך שואלים נכון ומדוע

שיעור 6 - עיצוב ממשקים דיגיטלים - UI

מעורבות מday 1-  כחלק אינטגרלי מהקבוצה

מזמינות affordance , סגנונות עיצוביים מסקיומורפיזם ל- Flat Design, מהו Almost Flat Design, Material Design  ומתי נכון לעבוד על בסיס ספריות מוכנות למרות האגו.

תפקידם של טרנדים לעומת סגנונות

שיעור 7- עקרונות בעיצוב הממשק ובעיצוב בכלל

קומפוזיציה, היררכיה, איזון, חזרתיות, עבודה עם תבניות, איסוף מקורות השראה, קונספטים עיצוביים

שיעור 8 - עקרונות העיצוב - המשך

מושגי יסוד, Responsive Design, גשטאלט Gestalt -, פיתוח קונספט עיצובי  Detailed Design

שיעור 9 - יסודות טיפוגרפיה

בחירת טיפוגרפיה מתאימה למטרה ולאופי המוצר כהעצמה של המסר ושל הקונספט העיצובי, היררכיה, תפקידים השונים של הטקסט, open source ועוד

שיעור 10 - אינפוגרפיקה  infographics ומשמעותה העמוקה בממשק  

איך מציגים את האינפורמציה נכון, היררכית המידע, איך משתמשים בצבע, טיפוגרפיה וקומפוזיציה לצורך ממשק קוהרנטי ונגיש, אך יחד עם זאת מינימליסטי ונכון למשתמש

שיעור 11 - פיתוח רעיוני של הפרויקט המסכם

שיעור 12 - פיתוח רעיוני, אפיוני ועיצובי של הפרויקט המסכם

שיעור 13 - פיתוח רעיוני, אפיוני ועיצובי של הפרויקט המסכם

שיעור 14 - הגשה

 

רשימת ספרות (נתון לשינויים)  - רשות

Gothelf Jeff, Lean UX: Applying Lean Principles to Improve User Experience, Second Edition edition 2016, Sebastopol, CA, O'REILLY

 

Kolko Jon, Thoughts on Interaction Design: a collection of reflections / written and compiled by Jon Kolko, Second Edition, 2011, CA, ELSEVIER

 

Heim Steven, The Resonant Interface: HCI Foundations for Interaction Design, 2007, Boston, US, Pearson/Addison Wesley

 

New Frontiers in Web design, 2018, Freigburg, Germany, Smashing Magazine AG

 

Smashing Magazine - https://www.smashingmagazine.com/articles/

 

Natoli Joe, Think First, 2015, published in Baltimore, Maryland, USA by Twofold LLC. Distributed by UX Mastery (uxmastery.com)

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת