חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  יסודות ביצירה דיגיטלית ב'
  Digital Work Foundations b                                                                           
0851-8103-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב'1000-1200208מכסיקו - אומנויותסדנה מר בן אריה אהוד
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

טופס סילבוס

יסודות ביצירה דיגיטלית

סמסטר א' + ב'

4 ש"ס

סוג המסגרת: )סדנה(

שם המרצה: אודי בן אריה -

שעות קבלה: יום א' - 14:0016:00דואר אלקטרוני: udiben@post.tau.ac.ilלפי תאום מראש

בניין: סורסקי

חדר: 4

תאור הקורס

קורס יסודות שמטרתו לימוד, הכרה והתנסות מעשית בכלים המרכזיים ליצירה והפקה של

סרטים דיגיטליים ואינטראקטיביים, באמצעות הכרת הפלטפורמות הדיגיטליות המרכזיות,

הכרת הכלים והשפה הדיגיטלית העכשווית באופן מעשי, ניתוח יצירות נבחרות והיבטים

רלוונטיים של התרבות הדיגיטלית.

עלייתן של פלטפורמות הפצה דיגיטליות כמו האינטרנט, המובייל, מכשירים ניידים, מציאות

מורחבת (XR) וטכנולוגיות ממוחשבות אחרות, חוללו שינוי מהותי באופן שבו אנו חושבים על

סיפורים נרטיביים, כותבים תסריטים, יוצרים, מפיקים, ומפיצים סרטים. מטרת הקורס להציג

שינויים אלו ואת דרכי היצירה העכשוויים בעידן הדיגיטלי. הקורס יתקדם בשני צירים

מקבילים, בראשון: נחקור את המאפיינים המיוחדים של הפלטפורמות הדיגיטליות, ונכיר את

אמצעי המבע הדיגיטליים העומדים לרשותנו ביצירת סרטים בסביבות דיגיטליות ממוחשבות.

בציר השני המעשי: יוקנו תהליכי העבודה העכשוויים בפרקטיקה של יצירה והפקה בסביבות

מבוססות מחשב. במסגרת הקורס יופקו תרגילים קצרים בפלטפורמות הדיגיטליות

המרכזיות, וינותחו יצירות נבחרות בתחום, תוך מבט מקיף על היבטים רלוונטיים מהתרבות

הדיגיטלית

דרישות הקורס

1 . השתתפות פעילה בשיעור, ונוכחות מלאה.

2 . הגשת התרגילים.

מרכיבי הציון סמסטר א'

1 . השתתפות בשיעור, ובאתר הקורס: 20%

2 . הגשת תרגילים: 80%

מהלך הקורס סמסטר א':

1 . העידן הדיגיטלי כמרחב יצירה חדש. סקירה של הקורס, ומהלך השיעורים.

קרית האוניברסיטה, רמת אביב, תל אביב 6997801 , טל: 03-6408403 , פקס: 03-6406096

TEL AVIV UNIVERSITY, RAMAT AVIV, TEL AVIV 6997801, TEL. 972-3-6408403, FAX. 972-3-640609

2 . המהפכה הדיגיטלית האם אכן מהפכה? תרבות דיגיטלית והתכונות המרכזיות –

שלה.

3 . פלטפורמות ההפצה הדיגיטליות המאפיינים המיוחדים של המדיה הדיגיטלית ומה –

הן "מאפשרות".

תרגיל 1 : הגשה תחקיר וניתוח יצירה דיגיטלית.

4 . סקירת הז'אנרים המרכזיים בתחום היצירה הנרטיבית במדיה דיגיטלית.

5 . סיפור גם פרויקט דיגיטלי מתבסס על סיפור טוב, והדרך הטובה ביותר לספר אותו. –

6 . עיצוב אינטראקציה הממשק כאמצעי מבע דומיננטי, מבט דרך יצירות נבחרות. –

7 . תרגיל 2 : הגשה Redesign של יצירה קולנועית/טלוויזיונית.

8 . מצפייה לאינטראקטיביות צופה/משתמששחקן/משתתף. –

תרגיל 2: הגשה Redesign של יצירה קולנועית/טלוויזיונית.

9 . סיפור חוצה פלטפורמות (Cross Platform) פורמטים שמשלבים קולנוע, –

טלוויזיה, אינטרנט, ומכשירים ניידים, התפתחות ה - Second Screen .

10 . ז'אנר סרטי הניו מדיה הדוקומנטריים (New Media Documentaries) .

11 . מודלים של אינטראקציה נרטיבית ועיצוב חווית המשתמש, תרגיל בשיעור.

12 . תרגיל 3 : פרויקט דיגיטלי רעיון, תחקיר מילות מפתח. –

13 . לספר סיפור קולנועי אינטראקטיבי מודלים מורכבים של נרטיב אינטראקטיבי, –

דרמה אינטראקטיבית ואינטליגנציה מלאכותית – AI , כתיבת תסריט אינטראקטיבי.

הסבר על ההגשה לשיעור הראשון בסמסטר ב' פרויקט מסכם מעשי. -

מרכיבי הציון סמסטר ב':

1 . השתתפות בשיעור, ובאתר הקורס: 20%

2 . הגשת תרגילים: 40%3 . הגשת פרוטוטייפ ופרויקט מסכם: 40%

מהלך הקורס סמסטר ב':

1 . תרגיל 4 : פרויקט מסכם הגשת הרעיון, הסיפור הצהרת כוונות. –

סקירת תהליך ההפקה של פרויקט דיגיטלי, מה כולל תיק הפקה.

2 . הקרנה מציאות מורחבת (Extended Reality) סרטי - VR 360 מעלות נבחרים.

3 . תרגיל 5 : פרויקט מסכם הגשת טבלת קונספט. -

4 . מציאות מורחבת (Extended Reality) סקירה של התחום מסרטי וידאו – 360

(360 degree spherical movie) ועד מציאות מדומה (Virtual Reality) וסביבות

ווירטואליות גרפיות תלת ממדיות. -

5 . איך מספרים סיפור שנפרש על מספר פלטפורמות – Transmedia Storytelling .

6 . אפקטים וויזואליים בסרטים כאמצעי מבע וכהרחבת אפשרויות ההפקה.

7 . תרגיל 6 : פרויקט מסכם הגשת טריטמנט, עיצוב אינטראקציה, תסריט משתמש. –

8 . האם העתיד של סיפור סיפורים טמון בשילוב נרטיביות עם משחקיות?

הנחיות לבניית פרוטוטייפ.

9 . סיכום אמצעי מבע דיגיטליים, וכלים עכשוויים של יצירת של סרטים אינטראקטיביים.

10 . תרגיל 7 : הגשת פרוטוטייפ 1

11 . מחקר משתמשים (user study) כחלק מתהליך העבודה על פרויקט דיגיטלי.

12 . תרגיל 8 : הגשת פרוטוטייפ 2 שיפורים בעקבות מחקר המשתמשים. -

13 . מגמות עתידיות של התפתחות סרטים בפלטפורמות דיגיטליות.

14 . הגשה פרויקט מסכם ניתוח צפייה/אינטראקציה. -

קרית האוניברסיטה, רמת אביב, תל אביב 6997801 , טל: 03-6408403 , פקס: 03-6406096

TEL AVIV UNIVERSITY, RAMAT AVIV, TEL AVIV 6997801, TEL. 972-3-6408403, FAX. 972-3-640609

רשימת ספרות:

1 . אילת יעל, תרבות דיגיטלית, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2002 .

2. Ben-Shaul, Nitzan. Hyper-Narrative Interactive Cinema: Problems and Solutions. Rodopi, 2008.

3. Ben-Shaul, Nitzan. Cinema of choice: optional thinking and narrative movies. Berghahn Books, 2012.

4. Hales, Chris. “New Paradigms <> New Movies, Interactive Film and New Narrative Interface”. New Screen Media. Ed Martin Riesee and Andrea Zapp. London, Cormwell Press, 105-119, 2012.

5. Jenkins, Henry. Convergence culture: where old and new media collide. New York : New York University Press, 2006.

6. Knoller N., Ben-Arie U. "The Holodeck is all Around Us – Interface Dispositifs" in Interactive Digital Storytelling. In Koenitz H., Ferri G., Haahr M., Sezen T. and Sezen D. (Eds.) Interactive Digital Narrative: History, Theory, and Practice. Routledge, 2015: 51-66.

7. Manovich, Lev. The language of new media. Cambridge, MIT Press, 2001.

8. Murray, Janet H. Inventing the Medium: Principles of Interaction Design as a Cultural Practice. The MIT Press, 2011.

9. Martin Riesee and Andrea Zapp Edited, New Screen Media – Cinema/Art/Narrative. London, Cormwell Press, 2002.

10. Noah Wardrip-Fruin & Nick Montfort (Editor), The New Media Reader (Hardcover), 837 pages Publisher: The MIT Press; Bk&CD-Rom edition.

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת