MacCannell D., "Democracy's Turn: On Homeless" in: Copjec, J., (ed) : Shades of Noir. London and N.Y. Verso Books, 1993, pp. 279 -299. Film”, in Grant B.K. (ed). Film Genre Reader, Univ. of Texas Press, 1988, pp. 183-201.
בנושא פילם נואר משני היבטים:
סינכרונית - מהו "הפילם נואר"? כאן תועלינה שאלות יסוד בתיאוריה של "הפילם נואר": שאלת המקור, ההגדרה והקיטלוג. יואר האפיון הייחודי ל"פילם נואר" שבראשונה הוא אובייקט של הביקורת והתיאוריה , בשונה מסוגיות הז'אנר שמהווה תוצר של התעשייה. תובאנה התייחסויות תיאורטיות מגוונות - ז'אנר, פסיכו-אנליזה, ופמיניזם בפרספקטיבה של השנים שעברו מאז הוגדר ה"פילם נואר" לראשונה.
- סקירה של סרטים המשתייכים לתקופה הנחשבת לקלאסית: 1945 - 1955 לערך. בהמשך, הקורס מתמקד בשאלת המחקר – תפקידיו השונים של סגנון "הפילם נואר" בסרטים לאורך השנים - שנות השבעים:צ'יינה-טאון, חקירה באפלה , שלום לנצח, ונואר בפוסט מודרנזים בשנות השמונים, תשעים, אלפיים: המט, האיש שלא היה שם, ועוד.
יתמקד בהקשרים ההיסטוריים, הפוליטיים, והאסתטיים של הפילם נואר לאורך ההיסטוריה של הקולנוע.
מבחן אמריקאי. המבחן יכלול 50 שאלות, 2 נקודות לכל אחת. השאלות מקיפות את הסרטים וקטעי הסרטים שנצפו בקורס, את המאמרים שהוצגו בכתה, חומרי השיעורים. 1941
Schrader Paul; "Notes on Film Noir", Film Comment, Spring, 1972, pp 8-13. מהמאמר לביסוס דבריכם ולקשור בין הטענות שאתם מביאים. את הציטוטים יש לציין על פי כללי הכתיבה האקדמיים.
(ציינו את שאלת המאמר,הטענה המרכזית,טיעוני המשנה, שתי דוגמאות ומסקנה).
שלושה ציטוטים
את הסרט:"צ'יינטאון"? הביאו ציטוט מהתייחסותו של שרדר לסרט.
1941
Palmer, B., Gottesman, R., (ed) Perspectives on Film Noir, New York: G.K.
Hall, 1996.
מאמר יסוד לדיון האסתטי/ סגנוני (נמצא גם באנתולוגיה של ביל ניקולס):
Place, J.A., & Peterson, “Some Visual Motifs of Film Noir”, Film Comment Vol. 10, No.1, Jan – Feb. 1974.
Vernet M., "Film noir on the edge of Doom" in: Copjec, J., (ed) : Shades of Noir. London and N.Y. Verso Books, 1993, pp. 1 – 33.
Kuhn, Annette, " The Big Sleep: A Disturbance in the Sphere of Sexuality," in Wide Angle(Athens, Ohio), vol. 4, no. 3, 1980.
7 הקרנת "הרוצחים" / סיודמרק 1946
8: הקרנת:"רחוב הארגמן" / לנג, 1945
נרקיסיסטית.
Hall Jeanne, "A little Trouble With Perspective":Art and Authorship in Fritz Lang's Scarlet Street", Film Criticism, Vol. 21, No. 1. Fall, 1996, pp. 34-45.Scarlet street & Renoir's La Chienne", Wide Angele, Vol. 5, No. 3, 1983, pp. 32-69.
בראי המיתולוגיה.
Telot, J.P,”The Fantastic Realism of Film Noir: Kiss Me Deadly” Wide Angle, Vol. 14, No. 1 1992,4-17.Willis E., "Christina Rossetti and Pre-Raphaelite noir", Textual Practice 18 (4) 2004, 521- 540.
האישה במיקום של הגבר ב"פילם נואר". מאמרים:
Cook P., "Duplicity in Mildred Pierce" in: Kaplan, A., (ed): Women in Film Noir, London: BFI, 1980Place J., "Women in Film Noir" in Women in Film Noir, London: BFI, 1980
הקונפורמיסט", ברטולוצ'י, 1970
Tellote, J. P.,:Voices in the Dark, University of Illinois Press, 1989.