חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תש"ף

  המאסטר: אסתטיקה ותמטיקה ביצירתו הקולנועית של פול תומאס אנד
  The Master: Themes and Aesthetics in the Films of Paul Thomas Anderson.                              
0851-6730-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב'1600-1800206אמכסיקו - אומנויותשיעור מר ברוך ירון
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

המאסטר: אסתטיקה ותמטיקה ביצירתו הקולנועית של פול תומאס אנדרסון

The Master: Themes and Aesthetics in the Films of Paul Thomas Anderson.

תש"פ

2 ש"ס

 

סוג המסגרת: שיעור

 

שם המרצה: מר ירון ברוך

טלפון:    0545819966

דואר אלקטרוני:  yaronbar86@gmail.com

 

 

 

תאור הקורס  

 

לא אחת נמצא את סרטיו של פול תומאס אנדרסון מובילים רשימות סיכום שנה ואף סיכום עשור, סרטים כמו זה יגמר בדם, המאסטר ולאחרונה חוטים נסתרים זכו לתשבוחות, פרסים וחיבוקים חמים מהביקורת העולמית. לצד זאת, אנו נמצא פעמים רבות כי התיאור "אניגמטי" הוא עדיין אחד ממילות התואר הנפוצות ביותר שמוצמדת ליצירותיו השונות הבמאי המהולל. לאנגימות ותעלומות עשוי להיות כוח משיכה חזק מאוד, אך אין בכך די כדי להסביר את שלל הכתרים שנקשרו לראשו של אנדרסון עם השנים. בעוד הקורס יבקש להבין מה מקור הכוח שסרטיו של אנדרסון מייצרים גם עבור אותם צפופים שעדיין עפופים במסתורין, אנו נפנה את מירב הכלים הניתוחיים שבידינו על מנת לנסות ולפצח את האניגמה ולהביאה לכדי פתרונות אפשריים המספקים את הדעת והיצר הסקרני הקולנועי. אנו נקיים דיון מעמיק בכל 8 הסרטים העלילתיים שביים עד היום אנדרסון ותוך שימוש בכלים אסתטיים ובנקודות מבט אינטרטקסטואליות והיסטוריות ננסה לקלף את השכבות הרבות עד לחשיפת הגרעין התמתי הנחבא במרכז סרטיו. נחשוף את האופן בו מפרק אנדרסון מיתוסים העומדים בבסיס האידאולוגיה האמריקנית וזאת תוך עשייה קולנועית רפלקסיבית המעידה על אהבה גדולה למדיום. בעוד חשיבותו של אנדרסון לקולנוע האמריקני אינה מוטלת בספק, אנו נופתע לגלות שהכתיבה האקדמית אודותיו עדיין דלה ביותר כאשר הסילבוס שלנו למעשה מקיף כמעט את כל המחקר שפורסם סביבו בשפה האנגלית. הדלות המחקרית הזו תהיה תעלומה נוספת שיהיה עלינו לדון בה במהלך הקורס.

 

Enigmatic is one of the popular adjectives commonly used to describe the works of Paul Thomas Anderson, one of America's most praised cinematic auteurs of the past twenty years. Enigmas and mysteries might have a very strong allure, but they are surely not a sole or satisfactory reason for celebrating the director's body of work. This course will use the best of our analytical tools to try and bring the enigma to several possible solutions which hopefully will be satisfactory to our cinematic curiosity. We plan to discuss all 8 full length feature films directed by Anderson using our aesthetic tools as well as intertextual and historical perspectives. Thus we hope to peel this body of work, layer after layer in order to explore the thematic core that lies within. While Anderson's significance to the current filmic landscape is unquestionable, we'll be surprised to learn how little academic research had been dedicated to the auteur. This academic scarcity will be one more enigma for us to discuss throughout the course. 

 

דרישות הקורס:

1. קריאת מאמרי החובה.

2. הגשת עבודה מסכמת.

 

מרכיבי הציון הסופי

% 100 – עבודה מסכמת.

 

נושאי הקורס (נתון לשינויים)


שבוע 1: מבוא – קווים לדמותו ויצירתו של פול תומאס אנדרסון.
 

קריאת חובה :

Mayshark, Jesse Fox. “Paul Thomas Anderson.” Post-Pop Cinema: The Search for Meaning in New American Film, Illustrate, Greenwood Publishing Group, 2007, pp. 69–92.

קריאת רשות:

Sperb, Jason. “White-Noise Nedia Culture and the Films of Paul Thomas Anderson.” Blossoms And Blood: Postmodern Media Culture and the Films of Paul Thomas Anderson, University of Texas Press, 2013, pp. 2–31.

 

שבוע 2: Hard Eight - הקולנוע המוקדם של אנדרסון.

 

 

קריאת חובה:

Rossio, Jordan. “God Only Knows: Family in the Films of Paul Thomas Anderson.” Honors Theses, Western Michigan University, 2013.

קריאה מומלצת:

Sperb, Jason. “I Remembered Your Face: Indie Cinema. Neo-Noir, and Narrative Ambiguity in Hard Eight, 1996.” Blossoms And Blood: Postmodern Media Culture and the Films of Paul Thomas Anderson, University of Texas Press, 2013, pp. 32–67.

 

 

 

 

 

שבוע 3: השפעות מוקדמות על יצירתו של אנדרסון בלילות בוגי.

 

קריאת חובה:

Sickels, Robert C. “1970s Disco Daze: Paul Thomas Anderson’s Boogie Nights and the Last Golden Age of Irresponsibility.” The Journal of Popular Culture, vol. 35, no. 4, 2002, pp. 49–60.

קריאת רשות:

Ritter, Kelly. “SPECTACLE AT THE DISCO: Boogie Nights, Soundtrack, and the New American Musical.” Journal of Popular Film and Television, vol. 28, no. 4, Routledge, 2001, pp. 166–75.

 

שבוע 4: רפלקסיביות ואינטרטקסטואליות – קריאה מעמיקה בלילות בוגי.

 

קריאת חובה:

Lehman, Peter. “Will the Real Dirk Diggler Please Stand up?: Boogie Nights.” Jump Cut, no. 42, Federation Internationale des Archives (FIAF), 1998, pp. 32–38.

קריאת רשות:

Sperb, Jason. “I Dreamed I Was in a Hollywood Movie: Stars, Hyperreal Sounds of the 1970s, and Cinephiliac Pastiche in Boogie Nights (1997)” Blossoms And Blood: Postmodern Media Culture and the Films of Paul Thomas Anderson, University of Texas Press, 2013, pp. 32–67.

 

שבוע 5: אידאולוגיה, מוסיקה ואסתטיקה ויזואלית במגנוליה.

 

קריאת חובה:

Goss, Brian Michael. “‘Things Like This Don’t Just Happen’: Ideology and Paul Thomas Anderson’s Hard Eight, Boogie Nights, and Magnolia.” Journal of Communication Inquiry, vol. 26, no. 2, 2002, pp. 171–92.

קריאת רשות:

Toles, George. “Words and Music: The Magnolia Crisis.” Paul Thomas Anderson, University of Illinois Press, 2016, pp. 1–25.

 

 

שבוע 6: כיוונים אסתטיים ותמתיים חדשים: דיון במוכה אהבה.

 

קריאת חובה:

Sperb, Jason. “Commodity Culture and the Ethereal Ephemerality of Punch-Drunk Love (2002)” Blossoms And Blood: Postmodern Media Culture and the Films of Paul Thomas Anderson, University of Texas Press, 2013, pp. 150–187.

שבוע 7:  פירוק המיתוס האמריקני, חלק ראשון: זה יגמר בדם.

 

קריאת חובה:

Engel, Leonard. “There Will Be Blood: Captain Ahab in the Oil Fields of California.” New Wests and Post-Wests: Literature and Film of the American West, Cambridge Scholars Publishing, 2013, pp. 80–90.

קריאת רשות:

Sperb, Jason. “I Have a Competition in Me: Political Allegory, Artistic Collaboration, and Narratives of Perfection in There Will Be Blood (2007)” Blossoms And Blood: Postmodern Media Culture and the Films of Paul Thomas Anderson, University of Texas Press, 2013, pp. 188-235.

 

שבוע 8: המשך דיון בזה יגמר בדם: ניתוח נרטיבי ואסתטי.

 

קריאת חובה:

Toles, George. “The Trail of the Ellipsis in There Will Be Blood.” Paul Thomas Anderson, University of Illinois Press, 2016, pp. 66–110.

 

שבוע 9: פירוק המיתוס האמריקני, חלק שני: המאסטר.

 

קריאת חובה:

Slowik, Michael. “Isolation and Connection: Unbounded Sound in the Films of Paul Thomas Anderson.” New Review of Film and Television Studies, vol. 13, no. 2, Routledge, 2015, pp. 149–169.

קריאת רשות:

Toles, George. “Form and Formlessness in The Master.” Paul Thomas Anderson, University of Illinois Press, 2016, pp. 111–178.

 

שבוע 10:  קריאה פנומנולוגית של המאסטר.

 

קריאת חובה:

Gyenge, Zsolt. “Visual Composition of Bodily Presence. A Phenomenological Approach to Paul Thomas Anderson’s The Master.” Acta Universitatis Sapientiae, Film and Media Studies, vol. 11, no. 1, 2015.

 

שבוע 11: פוסטמודרניות במידות רעות.

 

קריאת חובה:

Cichosz, Maria. “Postmodern Allegory and 1960s Melancholy in Pynchon’s Inherent Vice.” Critique: Studies in Contemporary Fiction, vol. 58, no. 5, Routledge, 2017, pp. 521–537.

שבוע 12: תמטיקה מאוחרת: חוטים נסתרים.

 

אין קריאת חובה.

 

 

שבוע 13:  שבוע סיכום.

 

קריאת חובה:

 

Sconce, Jeffrey. "Irony, nihilism and the new American ‘smart’film." Screen 43.4 (2002): 349-369.

 

 

 

 

 

 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת