select 1 as coursetype,x.* from old_course x where x.dep_num='0851' and x.course_num='6697' and x.semester like '2016%' order by x.group_num,x.last_name,x.first_name,x.semester,x.day_of_week
| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
דויד לינץ'
David Lynch |
0851-6697-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
דיוויד לינץ' הנו, ללא ספק, אחד מהיוצרים הוורסטיליים ופורצי הדרך של הקולנוע והאמנות העכשוויים. מאז סרטו הארוך הראשון ראש מחק (1977) ועד אינלנד אמפייר (2006), ודרך סרטיו הקצרים, מיצגי האומנות וסרטי הטלוויזיה – לינץ' מבסס את עצמו כיוצר חתרני, ואת הקולנוע שלו כמאופיין בסגנון ייחודי, בהפעלה ייחודית של טכניקות נרטיביות, ובפילוסופיה מגובשת שעיקרה חקירת עומק של המדיום, הקיום ונפש האדם. כל אלו הקנו ללינץ' מעמד מרכזי בפנתאון במאי הקולנוע האמריקאים העכשוויים, ומעמד בכורה מכונן בזרם הקולנוע העצמאי. בקורס ננסה להתחקות אחר שורשי ייחודו של לינץ'. נבחן את הקולנוע של לינץ' דרך האופן שבו הוא מפלרטט עם הפנטזיה והחלום, ודרך האופנים (הנרטיביים והאחרים) באמצעותם הוא מביא את המדיום לכלל קריסה, ואת יצירתו לכלל מיקסום ומיצוי. נבחן את קומפוזיציית התמונה של לינץ', את האופן בו הוא מפרק את גיבוריו ומאתגר את צופיו, את האופנים המיוחדים בהם הוא מעצב גוף וחלל, ואת יחסו המיוחד למוסיקה בסרטיו. נבחן את טבע האדם, החברה והתרבות (האמריקאית) המתכוננים בסרטיו, ונברר האם לינץ' אכן ראוי למעמדו הארכיטיפי בקולנוע האמריקאי.
David Lynch is best known for his unorthodox style of filmmaking. From his cult classic film Eraserhead (1977) to his neo-noir television series Twin Peaks (1990-1991) to his abstract film INLAND EMPIRE (2006), Lynch takes his viewers through a surreal, often times nightmarish, perspective that allows them to experience the world of film in an entirely new way. This new type of cinema is counterfactual, and often times distorted and disruptive. Lynch challenges narrative conventions, and creatively undermines traditional film styling by presenting his viewers with disconnected storylines, inconsistent character-identity, crude realism, dream-like worlds, incoherent fantasies, bizarre characters, and both dark and psychedelic-like cinematography. This Course aims to examine the various aspects of Lynch’s cinematic world, and unveil the layers of his role as a filmmaker and an artist.