חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  מבוא לקולנוע בן זמננו 2
  Introduction to Contemporary Cinema 2                                                                
0851-6648-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב'1600-2000115מכסיקו - אומנויותשיעור מר אינגבר נחמן
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

שיעור זה הנו שיעור המשך של קולנוע בן זמננו א'. נושא הקורס: התפתחותו של הקולנוע העולמי משנות ה-60 ועד ימינו. גלים חדשים של יוצרים צעירים נולדים במדינות חדשות בתחילת שנות ה-70 והקולנוע האומנותי תופס יותר מקום במעגלים המסחריים. הקולנוע ממשיך לחקור את גבולותיו, הוא נהיה פוליטי ונועז הן מבחינת התוכן והן מבחינת הצורה. עם תחילת שנות ה-80, במקביל לצמיחתו של הקולנוע הפוסט-מודרניסטי, הכוח חוזר לקולנוע ההוליוודי המסחרי, אך התפתחותו של הקולנוע העצמאי האמריקאי והעניין הגובר בקולנוע הלא מערבי מייצרים אלטרנטיבה מכובדת לקולנוע התעשייתי. בין הנושאים בהם יעסוק הקורס: היוולדותה של הוליווד החדשה, הדור של בוגרי בתי הספר לקולנוע, הצלחתו של הקולנוע העצמאי האמריקאי, הקולנוע מהעולם השלישי, הקולנוע הגרמני החדש, צמיחתו של הקולנוע הפוליטי, התפתחותו של הקולנוע התיעודי, הקולנוע הפוסט-מודרניסטי והקולנוע הלא מערבי.

Course description

The Evolution of cinema from the 60s to this day. Cinema continues to explore its boundaries and becomes more brave and political, in both style and content. In the 80s, postmodern cinema evolves both independent films and Hollywood blockbusters, yes nonwestern filmmakers receive high praises.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-6648-01 מבוא לקולנוע בן זמננו 2
Introduction to Contemporary Cinema 2
שנה"ל תשע"ז | סמ'  ב' | מר אינגבר נחמן

666סילבוס מפורט/דף מידע

אוניברסיטת תל-אביב

הפקולטה לאמנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ.

ביה"ס לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש סטיב טיש

 

מבוא לקולנוע בן-זמננו 2

שם המרצה: נחמן אינגבר

סמסטר ב' תשע"ז

עוזר הוראה: גל נדלר

מייל: galnadler@mail.tau.ac.il

מטרת הקורס:

 

שיעור זה הנו שיעור המשך של קולנוע בן זמננו א'. נושא הקורס: התפתחותו של הקולנוע העולמי משנות ה-60 ועד ימינו. גלים חדשים של יוצרים צעירים נולדים במדינות חדשות בתחילת שנות ה-70 והקולנוע האומנותי תופס יותר מקום במעגלים המסחריים. הקולנוע ממשיך לחקור את גבולותיו, הוא נהיה פוליטי ונועז הן מבחינת התוכן והן מבחינת הצורה. עם תחילת שנות ה-80, במקביל לצמיחתו של הקולנוע הפוסט-מודרניסטי, הכוח חוזר לקולנוע ההוליוודי המסחרי, אך התפתחותו של הקולנוע העצמאי האמריקאי והעניין הגובר בקולנוע הלא מערבי מייצרים אלטרנטיבה מכובדת לקולנוע התעשייתי. בין הנושאים בהם יעסוק הקורס: היוולדותה של הוליווד החדשה, הדור של בוגרי בתי הספר לקולנוע, הצלחתו של הקולנוע העצמאי האמריקאי, הקולנוע מהעולם השלישי, הקולנוע הגרמני החדש, צמיחתו של הקולנוע הפוליטי, התפתחותו של הקולנוע התיעודי, הקולנוע הפוסט-מודרניסטי והקולנוע הלא מערבי.

 

מבנה הקורס:

 

הקולנוע האיטלקי החדש- חזרה לניאו-ריאליזם, פאזוליני, ברטולוצ'י

הקולנוע האיטלקי החדש – יוצרים נוספים

הריאליזם הבריטי החדש, קולנוע חופשי, קולנוע כיור המטבח

השפעות הגל החדש בקולנוע הבריטי

השפעות  הקולנוע במדינות קומוניסטיות.

הקולנוע במדינות קומוניסטיות.

הוליווד בשנות הששים – השפעות אירופאיות. ארתור פן, רוג'ר קורמן, בוב רפאלסון

קולנוע אנדרגראונד בארה"ב

שנות ה-70 בארה"ב, דור בוגרי בתי הספר לקולנוע.

ראשיתו של הקולנוע העצמאי בארה"ב.

פאראנויה ופוליטיקה בהוליווד בשנות ה-70.

הקולנוע הגרמני החדש

קולנוע פוליטי ורדיקלי

קולנוע וזהות לאומית – קולנוע של מדינות קטנות.

קולנוע תיעודי, סינמה וריטה וקולנוע ישיר.

הקולנוע של המזרח הרחוק.

קולנוע פוסט מודרני

קולנוע איראני

 

בהתאם לקצב ההתקדמות בשיעור, ייתכן ולא יתקיים דיון על חלק מן הנושאים הנ"ל.

 

 

חובות התלמידים:

 

א. נוכחות בשיעורים.

ב. קריאת ביבליוגרפיית החובה של הקורס.

ג. ציון עובר בבחינה.

 

רשימת קריאת חובה

 

Liehm, Mira (1984). “VIII: The Glorious Sixties” in Passion and Defiance: Film in Italy from 1942 to the Present, University of California Press, Berkley. Pp. 181 – 220.

 

Nowell-Smith, Geoffrey (2008). "Latin America" in Making Waves: New Cinemas of the 1960s. Continuum, New York. Pp 176-186.

 

Street, Sarah (1997). British National Cinema. Routledge, London & New York. pp. 78-91.

 

Cunningham, John (2004). Hungarian Cinema: From Coffee House to Multiplex .Wallflower Press, London. Pp 94-115.

 

Harris, Mark (2008). Pictures at a Revolution. Penguin Press, New York. Pp 391-400.

 

Levy, Emanuel (1999). Cinema of Outsiders: The Rise of American Independent Film, New York University Press, New York. pp. 494 – 514.

 

Arthur Penn. Peter Biskind

 

Brandum, Dean. (2010) A Legacy Went Searching for a Film… Dennis Hopper and Easy Rider. Senses of Cinema. Issue 54. http://www.sensesofcinema.com/2010/feature-articles/a-legacy-went-searching-for-a-film%e2%80%a6-dennis-hopper-and-easy-rider/

 

Norman, Marc. (2007). What Happens Next: A History of American Screenwriting. Harmony Books, New York. Pp 452-460.

 

Astruc, Alexandre. "The birth of a new avant-garde: La caméra-stylo." The New Wave (1968): 17-23.

רשימת קריאה מומלצת

 

מבוא כללי:

 

Levy, Emanuel. Cinema of outsiders: The Rise of American Independent Film, New York: New York University Press, c1999.

 

 

Liehm, Mira.  The most important art: Soviet and Eastern European film after 1945. Berkeley: University of California Press, 1988.

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת