חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ד

  מבוא לקולנוע בן זמננו 2
  Introduction to Contemporary Cinema 2                                                                
0851-6648-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב'1600-2000115מכסיקו - אומנויותשיעור מר אינגבר נחמן
סילבוס מקוצר
שיעור זה הנו שיעור המשך בקולנוע בן זמננו א'. נושא הקורס: התפתחותו של הקולנוע העולמי משנות ה-70 ועד ימינו. גלים חדשים של יוצרים צעירים נולדים במדינות חדשות בתחילת שנות ה-70 והקולנוע האומנותי תופס יותר מקום במעגלים המסחריים. הקולנוע ממשיך לחקור את גבולותיו, הוא נהיה פוליטי ונועז הן מבחינת התוכן והן מבחינת הצורה. עם תחילת שנות ה-80, במקביל לצמיחתו של הקולנוע הפוסטמודרניסטי, הכוח חוזר לקולנוע ההוליוודי המסחרי, אך התפתחותו של הקולנוע העצמאי האמריקאי והעניין הגובר בקולנוע הלא מערבי מייצרים אלטרנטיבה מכובדת לקולנוע התעשייתי. בין הנושאים בהם יעסוק הקורס: היוולדותה של הוליווד החדשה, הדור של בוגרי בתי הספר לקולנוע, הצלחתו של הקולנוע העצמאי האמריקאי, הקולנוע מהעולם השלישי, הקולנוע הגרמני החדש, צמיחתו של הקולנוע הפוליטי, התפתחותו של הקולנוע התיעודי, הקולנוע הפוסט-מודרניסטי והקולנוע הלא מערבי.
 
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-6648-01 מבוא לקולנוע בן זמננו 2
Introduction to Contemporary Cinema 2
שנה"ל תשע"ד | סמ'  ב' | מר אינגבר נחמן

666סילבוס מפורט/דף מידע
מבוא לקולנוע בן-זמננו ב'
מר נחמן אינגבר
תשע"ג סמסטר ב'
שם המתרגל: עופר ליברגל
טלפון:    0545904359
דואר אלקטרוני:    oferliebergall@nana10.co.il
מטרת הקורס:
שיעור זה הנו שיעור המשך בקולנוע בן זמננו א'. נושא הקורס: התפתחותו של הקולנוע העולמי משנות ה-60 ועד ימינו. גלים חדשים של יוצרים צעירים נולדים במדינות חדשות בתחילת שנות ה-70 והקולנוע האומנותי תופס יותר מקום במעגלים המסחריים. הקולנוע ממשיך לחקור את גבולותיו, הוא נהיה פוליטי ונועז הן מבחינת התוכן והן מבחינת הצורה. עם תחילת שנות ה-80, במקביל לצמיחתו של הקולנוע הפוסטמודרניסטי, הכוח חוזר לקולנוע ההוליוודי המסחרי, אך התפתחותו של הקולנוע העצמאי האמריקאי והעניין הגובר בקולנוע הלא מערבי מייצרים אלטרנטיבה מכובדת לקולנוע התעשייתי. בין הנושאים בהם יעסוק הקורס: היוולדותה של הוליווד החדשה, הדור של בוגרי בתי הספר לקולנוע, הצלחתו של הקולנוע העצמאי האמריקאי, הקולנוע מהעולם השלישי, הקולנוע הגרמני החדש, צמיחתו של הקולנוע הפוליטי, התפתחותו של הקולנוע התיעודי, הקולנוע הפוסט-מודרניסטי והקולנוע הלא מערבי.
 
מבנה הקורס:
 
 
 
1.      הריאליזם הבריטי החדש. יוקרן הסרט: קס Kes (1969) קן לואץ'
2.      הקולנוע במדינות קומוניסטיות. יוקרן הסרט: סכין במים Knife in the Water (1962) רומן פולנסקי
3.      הוליווד בשנות הששים – השפעות אירופאיות? יוקרן הסרט: בוני וקלייד Bonnie and Clyde (1967) ארתור פן
4.      קולנוע אנדרגראונד בארה"ב. יוקרו הסרט: צללים Shadows (1959) ג'ון קאסווטס
5.     ראשיתו של הקולנוע העצמאי בארה"ב. יוקרן הסרט: רציחות פשוטות Blood Simple (1984) ג'ואל ואיתן כהן
6.      שנות ה-70 בארה"ב = דור בוגרי בתי הספר לקולנוע. יוקרן הסרט: רחובות זועמים Mean Streets (1973) מרטין סקורסזה
7.      פאראנויה ופוליטיקה בהוליווד בשנות ה-70. יוקרן הסרט: השיחה The Conversation (1973) פרנסיס פורד קופולה
8.      קולנוע פוליטי ורדיקלי באירופה ובעולם כולו. יוקרן הסרט: מדיום קול Medium Cool (1968) אקסל וקסלר
9.      קולנוע וזהות לאומית – קולנוע של מדינות קטנות. יוקרן הסרט: הנערה מבית החרושת לגפרורים The Match Factory Girl (1968) אקי קאוריסמקי
10.   הקולנוע הגרמני החדש. יוקרן הסרט: אליס בערים Alice in the Cities (1974) וים ונדרס
11.   קולנוע תיעודי, סינמה וריטה וקולנוע ישיר. יוקרן הסרט: תנו לי מחסה Gimme Shelter (1970) אלברט ודיויד מייזלס
12.   שיאו של הקולנוע העצמאי בארה"ב. יוקרן הסרט: כלבי אשמורת Reservoir Dogs (1992) קוונטין טרנטינו
13.   הקולנוע של המזרח הרחוק. יוקרן הסרט: להרגיש בבית 3 Iron (2004) קים קי דוק
14.   מודרניזם ופוסט מודרניזם. יוקרן הסרט: נשים, נשים Women on the Verge of a Nervous Breakdown (1988) פדרו אלמודובר
 
בהתאם לקצב ההתקדמות בקורס, ייתכן ולא יתקיים דיון על חלק מן הנושאים הנ"ל.
 
חובות התלמידים:
בחינה אמריקאית בת 60 שאלות בסוף הסמסטר אשר תורכב משלושה חלקים: חלק א' יתייחס לחומר של ההרצאות, חלק ב' יתייחס לסרטים שהוקרנו במלואם בסוף כל שיעור, וחלק ג') יתייחס לרשימת המאמרים והפרקים שבביבליוגרפית החובה.
ציון המעבר בקורס הוא 60.
 
 
רשימה ביבליוגרפית לקריאת חובה בקורס מבוא לקולנוע בן-זמננו ב'
המאמרים לקוחים מכתבי עת וספרים המצויים בספריה. בנוסף אפשר למצוא את המאמרים סרוקים באתר הקורס וסרוקים באתר הספרייה "אלף".
 
Nowell-Smith, Geoffrey (2008). "Latin America" in Making Waves: New Cinemas of the 1960s. Continuum, New York. Pp 176-186.
 
Street, Sarah (1997)British National Cinema,Routledge, London & New York. pp. 78-91
 
Cunningham, John (2004). "Hungarian Cinema: From Coffee House to Multiplex".Wallflower Press, London. Pp 94-115.
 
Harris, Mark (2008). "Pictures at a Revolution".Penguin Press, New York. Pp 391-400.
 
 
Levy, Emanuel (1999) Cinema of Outsiders: The Rise of American Independent Film, New York University Press, New York. pp. 494 – 514.
 
Arthur Penn. PeterBiskind
 
 
 
 
 
Norman, Marc. (2007). "What Happens Next: A History of American Screenwriting".Harmony Books, New York. Pp 452-460.
 
 
רשימת קריאה מומלצת
 
 
Levy, Emanuel. Cinema of outsiders : the rise of American independent film, New York :
New York University Press, c1999.
 
 
Liehm, Mira.  The most important art : Soviet and Eastern European film after 1945,
Berkeley : University of California Press, 1988
 
 
 
 
 
 
 
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת