חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  מבוא לקולנוע בן זמננו 1
  Introduction to Contemporary Cinema 1                                                                
0851-6616-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  א'1600-2000115מכסיקו - אומנויותשיעור מר אינגבר נחמן
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

שיעור זה הנו שיעור המשך של מבוא לתולדות הקולנוע. הקורס יעסוק בתפיסת המודרניזם בקולנוע משנות ה-30 ואילך. השיעור יחל מעלייתו של מעמדו של הבמאי כיוצר אמן, ויעסוק בהיווצרותם של הגלים החדשים ברחבי אירופה שהביאו את התנועה המודרניסטית לשיאה. בין נושאי הקורס: הגל החדש הצרפתי והשפעותיו, הקולנוע הצעיר באיטליה, הקולנוע הבריטי הזועם "של כיור המטבח", הקולנוע בארצות מהגוש הקומוניסטי וצמיחתה של הוליווד החדשה.

Course description

Modernism in cinema from the thirties onwards. Modern cinema and new modes of production. French new wave and its influences. Cinema in new and under-developed countries. Modernism and post-modernism.

 

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-6616-01 מבוא לקולנוע בן זמננו 1
Introduction to Contemporary Cinema 1
שנה"ל תשע"ז | סמ'  א' | מר אינגבר נחמן

666סילבוס מפורט/דף מידע

אוניברסיטת תל-אביב

הפקולטה לאמנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ.

ביה"ס לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש סטיב טיש

 

מבוא לקולנוע בן-זמננו א'

שם המרצה: נחמן אינגבר

סמסטר א' תשע"ז

עוזר הוראה: גל נדלר

מייל: galnadler@mail.tau.ac.il

מטרת הקורס:

 

שיעור זה הנו שיעור המשך של מבוא לתולדות הקולנוע. הקורס יעסוק בתפיסת המודרניזם בקולנוע משנות ה-30 ואילך. השיעור יחל מעלייתו של מעמדו של הבמאי כיוצר אמן, ויעסוק בהיווצרותם של הגלים החדשים ברחבי אירופה שהביאו את התנועה המודרניסטית לשיאה. בין נושאי הקורס: הגל החדש הצרפתי והשפעותיו, הקולנוע הצעיר באיטליה, הקולנוע הבריטי הזועם "של כיור המטבח", הקולנוע בארצות מהגוש הקומוניסטי וצמיחתה של הוליווד החדשה.

 

מבנה הקורס:

 

1. ניאו- ריאליזם איטלקי – רוסליני. דה סיקה, ויסקונטי.

2. הוליווד ועידן הטלוויזיה.

3. הקולנוע ההוליוודי בשנות החמישים, התמוטטות השיטה ההוליוודית

4. רדיפות ועדת מקרתי

5. התפתחות המודרניזם בקולנוע, אירופה ומדינות אסיה

6. הקולנוע הצרפתי לקראת הגל החדש הצרפתי.

7. הגל החדש הצרפתי – חבורת מחבורת הקולנוע.

8. הגל החדש הצרפתי – במאים אחרים.

9. הקולנוע האיטלקי החדש – פאזוליני.

10. הקולנוע האיטלקי החדש – פאזוליני וברטולוצ'י.

11. הקולנוע האיטלקי החדש – במאים אחרים.

 

בהתאם לקצב ההתקדמות בשיעור, ייתכן כי הדיון בחלק מן הנושאים יידחה לקורס ההמשך בסמסטר ב'.

 

חובות התלמידים:

 

א. נוכחות בשיעורים.

ב. קריאת ביבליוגרפיית החובה של הקורס.

ג. ציון עובר בבחינה.

 

 

 

 

 

 

רשימת קריאת חובה

 

הניאו-ריאליזם האיטלקי

 

זאוואטיני, צ'זארה (1985): "תזות על הניאו-ריאליזם" מתוך גרין, איתן (עורך) במאים ואנשי-קולנוע על הקולנוע, תל אביב: עם עובד. ע"מ 85-95.

 

Klawans, Stuard. "Italian Neorealism". In Film Comment, September-October 2009. 48-54.

 

ציד המכשפות

 

Trumbo, Dalton (1970) Additional Dialogue: Letters of Dalton Trumbo, 1942-1962. M. Evans and Company, Inc. New York. Pp. 49 – 59.

 

קולנוע ברחבי העולם

 

Thorne, Roland (2008). "Samurai Films".Kamera Books, Harpenden. Pp 33-53 (אין צורך לקרוא את ארבעת העמודים האחרונים)

 

Houston, Penelope (1963).  The Major Industries. Penguin Books. Harmondsworth, Middlesex. Pp. 139-153.

 

הגל החדש

 

Nowell-Smith, Geoffrey (2008). Making Waves: New Cinemas of the 1960s. Continuum, New York. Pp 80-92

 

The New Wave At 50. Sight and Sound

 

An Interview with Francois Truffaut pp 187-220

 

Obrien, Jim. "Breathless". Film comment.

 

רשימת קריאה מומלצת

 

מבוא כללי:

 

פרמינגר, ענר (1995): מסך הקסם - כרונולוגיה של קולנוע ותחביר. האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב. עמ'  13 -  88.

 

Cook, David A. (1990) A History of Narrative Film, W.W Norton N.Y. ch. 1-6      (1-252)

 

Mast, Gerald (c1986) A Short History of the Movies, Macmillan Publishing Company, N.Y.

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת