חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ו

  יסודות בבימוי קולנועי א'
  Video Film Basics 1                                                                                  
0851-6591-05
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  א'1800-2000209מכסיקו - אומנויותסדנה מר גולדפינגר ארנון
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר
השיעור יפגיש את התלמידים עם שאלות מפתח ומושגי יסוד מעולם הבימוי העלילתי, ובמרכזו שלושה תרגילים שעל כל תלמיד לביים. הסמסטר הראשון יוקדש לבחינת אבני היסוד של הבימוי הקולנועי
ויישומם בתרגילים. במהלך הסמסטר יורחב הדיון סביב  נושאים ודילמות החל משלב הרעיון והפרה -פרודשיין, דרך הפרודקשיין והפוסט. התרגילים שיבוימו יהיו ללא סאונד סינכרוני. כמו כן יושם דגש על פיתוח יכולת ניתוח הצפייה של התלמידים.
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-6591-05 יסודות בבימוי קולנועי א'
Video Film Basics 1
שנה"ל תשע"ו | סמ'  א' | מר גולדפינגר ארנון

666סילבוס מפורט/דף מידע
שם הקורס: בימוי סרט וידאו א'
Directing – Video A
 
סמסטר א' תשע"ו
2 ש"ס
 
סוג המסגרת: סדנה
שם המרצה: ארנון גולדפינגר
טלפון:   035220764
דואר אלקטרוני:    goldfi@post.tau.ac.il
שעות קבלה: לפי תאום טלפוני מראש
 
תאור הקורס:
השיעור יפגיש את התלמידים עם שאלות מפתח ומושגי יסוד מעולם הבימוי העלילתי, תוך כדי יישומם ומימושם הפרקטי בבימוי תרגילי קולנוע. הקורס הוא סדנה המבוססת על עבודות הסטודנטים. התלמידים יקרינו את עבודותיהם המבוססות על ההנחיות שיקבלו, ויזכו למשוב וביקורת. במהלך הסמסטר יורחב הדיון סביב נושאים ודילמות החל משלב הרעיון והפרה -פרודשיין, דרך הפרודקשיין והפוסט. כמו כן יושם דגש על פיתוח יכולת ניתוח הצפייה של התלמידים.
 
דרישות הקורס
נוכחות, השתתפות בשיעור , צפייה בתרגילים ומשוב, בימוי שלושה תרגילים, השתתפות בתרגילי סטודנטים נוספים.
 
מרכיבי הציון הסופי
נוכחות בשיעורים                10%
השתתפות וביקורת בכיתה   20%
תרגיל ראשון -                    20%
תרגיל שני -                        25% 
תרגיל שלישי -                    25%      
 
נושאי הקורס (נתון לשינויים)
מושגי יסוד בהגדרת הפריים הקולנועי.
ONE SHOT .
קומפוזיציה ומשמעות
המהלך הנרטיבי. נקודות ההתחלה והסיום.
"הבחירה של הבמאי".
הסצנה והסיקוונס
המיזנסצנה. גודל פריים, תנועה וסיפור.
המשכיות וקטיעת הרצף. חוק 180
זמן מסך וזמן מציאות
תבניות בימוי בסיסיות
פערי ידיעה בין דמות וצופה
הקונפליקט והמכשול
מצלמה אובייקטיבית ומצלמה סוביקטיבית
עדשות:- ראליזם וייצוג המציאות
 
 
הערות:
לשם הפקת התרגילים, על הסטודנטים/יות להשיג בכוחות עצמם אמצעי צילום, הקלטה ועריכה
(אין האוניברסיטה מספקת ציוד או שירותי עריכה לתרגילים אלו).
 
 

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת