| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
מבוא תסריטאות
Introduction to Scriptwriting |
0851-6539-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
טופס סילבוס
מבוא לתסריטאות
INTRODUCTION TO SCRIPTWRITING
סמסטר ב
2__ ש"ס
יום ד' 10:00-12:00
הרצאה
שם המרצה: אסף צפור
טלפון: 0548136688
דואר אלקטרוני: lata2@smile.net.il
שעות קבלה: 14-15
יום: ד
בניין:
חדר:
לפי תאום מראש בלבד
תאור הקורס
קורס מבוא בתסריטאות שמציג את תחביר השפה התסריטאית מהסצינה הדרמטית ועד מבנה דרמטי של תסריט. בקורס נסקור מודלים שונים לבניית נאראטיב דרמטי, גם ברמה ההסטורית וגם ברמה הפרקטית. הקורס יעסוק גם בהבדלים בכתיבה לטלוויזיה, לקולנוע ולניו מדיה. הקורס כולל ניתוח דוגמאות מסדרות, סרטים, וניו מדיה.
Introductory course in scriptwriting from the dramatic scene to the dramatic structure. The course will cover different narrative models both historically and practically. The course will cover the differences between writing for cinema, tv and new media. The couse will include examples from tv series, films and new media dramatic scenes.
חובות הקורס
מבחן אמריקאי על החומר שנלמד בכיתה, כולל מבחן בקיאות בחומר שנצפה בכיתה. הנוכחות בשעורים היא חובה.
מרכיבי הציון הסופי
100% מבחן מסכם
נושאי הקורס (מכיוון שבקורס מתארחים מדי פעם תסריטאים, הקורס נתון לשינויים)
שעור 1
הפורמט המקובל לכתיבת תסריט: מדוע כותבים תסריט בפורמט מיוחד. ההבדלים בין כתיבה לטלויזיה ולקולנוע.
שעור 2
הסצינה הדרמטית- מהי סצינה דרמטית ומהו רגע דרמטי
שעור 3
כלים מעשיים לכתיבת סצינה דרמטית
שעור 4
נתוח נאראטיב דרמטי שמתקדם בקפיצות מבחירה לבחירה
שעור 5:
רצון ומכשול בנאראטיב דרמטי
שעור 6:
מ"טווין פיקס" ל"בלש המזמר"- שלוב חזונו של היוצר במבנה הקבוע של הסדרה הטלוויזיונית
שעור 7
נאראטיב לא לינארי
שעור 9
מבוא לכתיבה למשחקי מחשב- הרצאת אורח
שעור10
התסריטאי היוצר- הרצאת אורח
שעור 11
כתיבה לניו מדיה ואינטרנט
שעור 12
כתיבה אישית
שעור 13
סכום
מקורות ביביליוגרפיים לעיון נוסף:
Set up, joke, set up joke/ROB LONG
Narrative strategies in television series/GABY ALLRATH AND MARION GYMNICH
Sunshine on putty/BEN THOMPSON
That’s anarchy/CHRISSIE MACDONALD
Film scriptwriting/ DWIGHT V. SWAIN
How not to write a screenplay/DENNY MARTIN FLINN
The crafty art of playmaking/ALAN AYCKNOURN
Now that’s funny/ DAVID BRADBURY
The contemporary tv series/MICHAEL HAMMOND
Down and dirty pictures/PETER BISKIND
HOW PLAYS WORK/ DAVID EDGAR