| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
מבוא תסריטאות
Introduction to Scriptwriting |
0851-6539-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
שעור מבוא שכולל סקירה של תיאוריות תסריטאיות, התפתחותה ההיסטורית של שפת התסריטאות ובדיקת מודלים למבנה תסריט. בשיעורים יוגדר תחביר השפה התסריטאית וכללי הדרמה והכתיבה.
מבוא לתסריטאות
INTRODUCTION TO SCRIPTWRITING
סמסטר ב
2__ ש"ס
יום ד' 10:00-12:00
הרצאה
שם המרצה: אסף צפור
טלפון: 0548136688
דואר אלקטרוני: lata2@smile.net.il
שעות קבלה: 10-11
יום: ה
בניין:
חדר:
לפי תאום טלפוני מראש
תאור הקורס
שעור מבוא שכולל סקירה של תיאוריות תסריטאיות, התפתחותה ההיסטורית של שפת התסריטאות ובדיקת מודלים למבנה תסריט. בשיעורים יוגדר תחביר השפה התסריטאית וכללי הדרמה והכתיבה.
Introduction to scriptwriting, scriptwriting in theory, rules of drama, reading dramatic scenes both for tv and film, the linear, open and sketchy narratives
חובות הקורס
מבחן אמריקאי על החומר שנלמד בכיתה, כולל מבחן בקיאות בחומר שנצפה בכיתה. הנוכחות בשעורים היא חובה.
מרכיבי הציון הסופי
100% מבחן מסכם
נושאי הקורס (מכיוון שבקורס מתארחים מדי פעם יוצרי טלויזיה, הקורס נתון לשינויים)
שעור 1
הפורמט המקובל לכתיבת תסריט: מה כן נכנס לתסריט ומה לא נכנס לתסריט?
שעור 2
על ההבדלים בין כתיבה לטלוויזיה וכתיבה לקולנוע ועל שיטות העבודה בטלוויזיה בדוגמאות מפיהם של התסריטאים הבכירים בטלוויזיה האמריקאית בשנים האחרונות.
שעור 3
הסצינה בתסריט: מהו הרגע הדרמטי, רצון ומכשול.
שעור 4
תאוריות בתסריטאות
שעור 5:
הנאראטיב ההוליוודי הקלאסי והנראטיב המורכב המודרני- כיצד הם משפיעים על מה אנחנו כותבים.
שעור 6:
חזונו של היוצר בתוך פורמטים, נוסחאות ומבנים קבועים של ספור.
שעור 7
ארוח תסריטאי יוצר ישראלי
שעור 8
נתוח נאראטיב "בעין" תסריטאית.
שעור 9
מבוא לאינטרנט וניו מדיה
שעור10
פורמטים אלטרנטיבים בסדרות טלויזיה
שעור 11
סנופסיס, טריטמנט, והסצינה הבודדת
שעור 12
קריאה בסרטים ב"עין" תסריטאית
שעור 13
סכום
מקורות ביביליוגרפיים לעיון נוסף:
Set up, joke, set up joke/ROB LONG
Narrative strategies in television series/GABY ALLRATH AND MARION GYMNICH
Sunshine on putty/BEN THOMPSON
That’s anarchy/CHRISSIE MACDONALD
Film scriptwriting/ DWIGHT V. SWAIN
How not to write a screenplay/DENNY MARTIN FLINN
The crafty art of playmaking/ALAN AYCKNOURN
Now that’s funny/ DAVID BRADBURY
The contemporary tv series/MICHAEL HAMMOND
Down and dirty pictures/PETER BISKIND
HOW PLAYS WORK/ DAVID EDGAR
על הכתיבה/ סטיבן קינג