חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ז

  מבוא תסריטאות
  Introduction to Scriptwriting                                                                        
0851-6539-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב'1000-1200115מכסיקו - אומנויותשיעור מר צפור אסף
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

שעור מבוא שכולל סקירה של תיאוריות תסריטאיות, התפתחותה ההיסטורית של שפת התסריטאות ובדיקת מודלים למבנה תסריט. בשיעורים יוגדר תחביר השפה התסריטאית וכללי הדרמה והכתיבה.

Course description
Introduction to scriptwriting, scriptwriting in theory, rules of drama, reading dramatic scenes both for tv and film, the linear, open and sketchy narratives
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-6539-01 מבוא תסריטאות
Introduction to Scriptwriting
שנה"ל תשע"ז | סמ'  ב' | מר צפור אסף

666סילבוס מפורט/דף מידע

מבוא לתסריטאות         

INTRODUCTION TO SCRIPTWRITING                                           

סמסטר ב

2__ ש"ס

יום ד' 10:00-12:00

הרצאה

שם המרצה: אסף צפור

טלפון:    0548136688

דואר אלקטרוני:    lata2@smile.net.il

שעות קבלה:   10-11

יום: ה

בניין:             

חדר:       

לפי תאום טלפוני מראש 

 

תאור הקורס 

שעור מבוא שכולל סקירה של תיאוריות תסריטאיות, התפתחותה ההיסטורית של שפת התסריטאות ובדיקת מודלים למבנה תסריט. בשיעורים יוגדר תחביר השפה התסריטאית וכללי הדרמה והכתיבה.

Introduction  to scriptwriting, scriptwriting in theory, rules of drama, reading dramatic scenes both for tv and film, the linear, open and sketchy narratives

 

חובות הקורס

מבחן אמריקאי על החומר שנלמד בכיתה, כולל מבחן בקיאות בחומר שנצפה בכיתה. הנוכחות בשעורים היא חובה.

 

מרכיבי הציון הסופי

100% מבחן מסכם

 נושאי הקורס (מכיוון שבקורס מתארחים מדי פעם יוצרי טלויזיה, הקורס נתון לשינויים)

 שעור 1

הפורמט המקובל לכתיבת תסריט: מה כן נכנס לתסריט ומה לא נכנס לתסריט?

 שעור 2

על ההבדלים בין כתיבה לטלוויזיה וכתיבה לקולנוע ועל שיטות העבודה בטלוויזיה בדוגמאות מפיהם של התסריטאים הבכירים בטלוויזיה האמריקאית בשנים האחרונות.

 שעור 3

הסצינה בתסריט: מהו הרגע הדרמטי, רצון ומכשול.

 שעור 4

תאוריות בתסריטאות

 שעור 5:

הנאראטיב ההוליוודי הקלאסי והנראטיב המורכב המודרני- כיצד הם משפיעים על מה אנחנו כותבים.

 שעור 6:

חזונו של היוצר בתוך פורמטים, נוסחאות ומבנים קבועים של ספור.

 שעור 7

ארוח תסריטאי יוצר ישראלי

 שעור 8

נתוח נאראטיב "בעין" תסריטאית.

 שעור 9

מבוא לאינטרנט וניו מדיה

 שעור10

פורמטים אלטרנטיבים בסדרות טלויזיה

 שעור 11

סנופסיס, טריטמנט, והסצינה הבודדת

 שעור 12

קריאה בסרטים ב"עין" תסריטאית

 שעור 13

סכום

 מקורות ביביליוגרפיים לעיון נוסף:

Set up, joke, set up joke/ROB LONG

Narrative strategies in television series/GABY ALLRATH AND MARION GYMNICH

Sunshine on putty/BEN THOMPSON

That’s anarchy/CHRISSIE MACDONALD

Film scriptwriting/ DWIGHT V. SWAIN

How not to write a screenplay/DENNY MARTIN FLINN

The crafty art of playmaking/ALAN AYCKNOURN

Now that’s funny/ DAVID BRADBURY

The contemporary tv series/MICHAEL HAMMOND

Down and dirty pictures/PETER BISKIND

HOW PLAYS WORK/ DAVID EDGAR

על הכתיבה/ סטיבן קינג

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת