select 1 as coursetype,x.* from old_course x where x.dep_num='0851' and x.course_num='6524' and x.semester like '2016%' order by x.group_num,x.last_name,x.first_name,x.semester,x.day_of_week
| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
מבוא לתיאוריות קולנועיות
Introduction to Film Theories |
0851-6524-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
הקורס ידון באופן ביקורתי בהתפתחות של התיאוריה הקולנועית החל משנות ה-20 ועד שנות ה-70 באמצעות סקירת גישות תיאורטיות וביקורתיות מרכזיות לניתוח סרטים. הקורס מחולק לשלושה חלקים: בחלק הראשון נדון בשאלת האונטולוגיה של הקולנוע דרך הויכוח התיאורטי בין ריאליזם לפורמליזם. בחלק השני נדון בשינוי שחל בתיאוריה הקולנועית בשנות השישים מאונטולוגיה למתודולוגיה דרך דיון במודלים פרשניים של סמיוטיקה, סטרוקטורליזם, ותיאוריות של ז'אנר והאוטר הקולנועי. החלק השלישי יעסוק ביחסים בין קולנוע ואידיאולוגיה ויתמקד בתיאוריות מרקסיסטיות וניאו-מרקסיסטיות קולנועיות. הקורס מחייב קריאה אינטנסיבית של טקסטים תיאורטיים של חוקרי קולנוע ותרבות, כמו אנדרה באזין, יורי טיניאנוב, סרגיי אייזנשטיין, רולאן בארת', וולטר בנימין, פיטר וולן, תומס שץ ואחרים. הקורס ילווה בתרגיל שיעמיק את הנושאים הנידונים בקורס המבוא ויערוך קריאה צמודה של הטקסטים התיאורטיים.
The course will critically examine developments in film theory from the 1920s to 1970s. The first part of the course will discuss the question of the ontology of the cinematic image and the debates between realist and formalist approaches. The second part will examine theories of film semiotic and structuralism as well as film genre and authorism. The third part will explore the relationships between ideology and cinema, focusing on Marxist and Neo-Marxist film theories.