חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ח

  ייצוג-עצמי מזרחי בטלוויזיה ובקולנוע הישראליים העכשוויים
  Mizrahi Self-Representation in Israeli Film and Television                                           
0851-6229-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב'1600-2000209מכסיקו - אומנויותשיעור ד"ר אלוש לברון מירב
ש"ס:  2.0

סילבוס מקוצר

הקורס יתמקד במופעים השונים של ייצוג עצמי מזרחי בקולנוע ובטלוויזיה עכשוויים בישראלי , מאז ראשית שנות ה – 2000 ועד היום. במהלך הקורס נגדיר מהו ייצוג עצמי תוך שימוש בפרספקטיבות פוסט-קולוניאליות, פוסט-חילוניות, פמיניסטיות, אסתטיות (קולנועיות וטלוויזיוניות) ועוד. בחלקו הראשון של הקורס נסקור שלבים בהתגבשותו של פרויקט הייצוג העצמי המזרחי ; נבחין בין מופעיו המגוונים במישור האסתטי והפוליטי, ועל פני רצף הזמן שבין שנות השבעים ועד היום. בתוך כך נדון בגל החלוצי המזרחי וכן בייצוג העצמי הייחודי לשנות התשעים, המזוהות עם פירוקו של נרטיב העל ההגמוני ועם פריחתה של פוליטיקת הזהויות. אך כאמור במרכזו של הקורס נציב את הייצוג העצמי העכשווי בקולנוע עלילתי ותיעודי ובטלוויזיה הפופולרית. נשאל האם מתעצבת המזרחיות כמופע חתרני ואלטרנטיבי? ואם כן, במה ניכרת חתרנותה , מהם רישומיה התכניים והאסתטיים ומהם גבולות הייצוג שלה? נדון בתימטיקה המגוונת של המזרחיות, למשל בקשרים הנטווים בסרטים בין מזרחיות ,מעמד וקהילה / מזרחיות ומגדר/מזרחיות והסכסוך הישראלי ערבי / מזרחיות, דת ואמונה ועוד. בחלקו האחרון של הקורס נעסוק במאפיינים האסתטיים והרטוריים של המזרחיות החדשה בטלוויזיה המסחרית, נכיר את גיבורי התרבות החדשים, ונשאל מהם גבולות הייצוג של הזהות המזרחית בתנאי הייצור של תרבות הרייטינג הפופולרית. בין היצירות בהן נצפה ו/או נדון בקורס: "אור מן ההפקר", "אריאנה", "שחור" "חתונה מאוחרת", "שלוש אמהות", "אור", "שבעה", "גט", "בלדה לאביב הבוכה", "וסרמיל", "השקר הגדול", "הקפות", "משגיחים", "אבנים", "ישמח חתני", "אנשים כתומים", "עדות", "בת ים ניו יורק", " עספור", "השד העדתי", "ערסים ופריחות – האליטות החדשות", "שנות השמונים", "זגורי אימפריה", "אריסה",  ועוד.

Course description

The course will explore various performances of Mizrahi self-representation in contemporary film and television, since the beginning of the 2000s to the present. Using post-colonial, post-secular, feminist, and film and television theories, we will try to define Mizrahi self-representation. The first part of the course will review the first phases of the Mizrahi self-representation in Israeli cinema, mainly in the 1970s, as well as discuss the unique wave during the 1990s, associated with the de-construction of the hegemonic master-narrative and the rise of the politics of identity.

The central part of the course will focus on contemporary films and popular television, asking whether they are suggesting subversive and alternative Mizrahi self-images. The course will also examine the Mizrahi political narrative and its relation to class, community, gender, the Israeli-Palestinian conflict, religion and belief, and more. The last part of the course will deal with aesthetic and rhetorical features of the new Mizrahi commercial television and the new cultural heroes, critically investigating what are the limits of self-representation under the conditions of popular culture and the politics of rating. Among the visual works that will discuss in the course:  "The House on Chelouche Street, "Ariana", "Sh'Chur Desperado Square" and "Balada Le'aviv Ha'bohe, "Three Mothers", "Vasermil", "God's Neighbors" (Hamashgihim),  "Hakafot",  "Bat Yam New York", "Asfour",  "Freha's and Ars'es, the new elites Shnot-Hashmonim ","zaguri empire," and more.

סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-6229-01 ייצוג-עצמי מזרחי בטלוויזיה ובקולנוע הישראליים העכשוויים
Mizrahi Self-Representation in Israeli Film and Television
שנה"ל תשע"ח | סמ'  ב' | ד"ר אלוש לברון מירב

666סילבוס מפורט/דף מידע
לצפייה בסילבוס נא ללחוץ כאן

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת