| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
הקולנוע העכשווי של מרטין סקורסזה
The Contemporary Films of Martin Scorsese |
0851-6216-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
בין יצירותיו הקרדינליות של סקורסזה משנות השמונים - "נהג מונית", "השור הזועם" ו"החברה הטובים" - עובר כחוט השני רעיון בסיסי, הובסיאני ודטרמיניסטי - בדבר אלימות אנושית בכלל וחברתית-מוסדית בפרט. רעיון זה התחזק וזכה בוריאציות מוקצנות ואף פוליטיות בשני העשורים האחרונים. הקורס עוקב אחר שלוש יצירות מאוחרות, שבהן מתבלט הנושא במיוחד: "כנופיות ניו-יורק", "השתולים", ו"הזאב מוול סטריט".