| |||||||||||||||||||||||||
אגדות (וס)אנדרסון: רטוריקה חדשנית בניאו-פוסטמודרניזם
The Neo-Postmodern Petics of Wes Anderson |
0851-6213-01 | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה | |||||||||||||||||||||||||
|
התופעה החדשה יחסית, המוכרת בשם "וס אנדרסון" מאתגרת את מחקר הקולנוע העכשווי מכמה זוויות, הן בתמטיקה הייחודית, הנוסטלגית-אירונית של הבימאי, הן באסתטיקה המוחצנת שהוא נוקט וחידושיו בשפת הצבע, השוטינג והקומפוזיציה, והן מבחינת שיוכו הייחודי לאסכולה הולכת ומתהווה של "פוסטמודרניזם דור שלישי", אשר אכנה להלן - "ניאו-פוסטמודרניזם". נושאים אלו יוצגו ויובהרו על יסוד שלוש מיצירותיו: "משפחת טננבאום", "ממלכת אור הירח" ו"גרנד בודפשט הוטל".
נושאים עיקריים:
· יסודות מתודולוגיים וסגנוניים של אסתטיקה פוסטמודרניסטית
· רטוריקה ורפלקסיביות אסתטית בזרם המתהווה של "ניאו-פוסטמודרניזם"
· מוסריות ואינטגריטי בשלב ה"טרום אנדרסוני" של "ראשמור"
· "משפחת טננבאום": פוליפוניה נרטיביבית וקונטרפונקט של דמויות
· "משפחת טננבאום": רדוקציה של מושג ה"סובייקט" בעידן הפרברים הקפיטליסטי
· "משפחת טננבאום": הפרובלמטיזציה של מושג ה"משפחה" כתבנית-יסוד חברתית
· "ממלכת אור הירח" אסתטיקה קומפוזיציונית, טכניקות שוטינג ורטוריקת-צבע
· "ממלכת אור הירח" - פוליפוניה נרטיבית וטקטיקות של פוקליזציה מסתעפת
· "מלון גרנד בודפשט": "עולם האתמול" מבעד לקליידוסקופ הזמנים
· "מלון גרנד בודפשט": חוקי הקומפוזיציה הנרטיבית של "אגדה פוסטמודרניסטית"
· לייטמוטיבים וטרנספורמציות אסתטית בכלל יצירתו של אנדרסון
· שאלת "ערכו של הערך" - בין מורליזם נוסטלגי לניהיליזם עכשווי