חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ד

  להאזין לסרטים: יחסי סאונד תמונה בקולנוע
  Listening to Films: a Critical Study in The Cinematic Soundt                                         
0851-6186-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב'1200-1600206אמכסיקו - אומנויותשיעור מר חרמוני גל
סילבוס מקוצר
אנו נוהגים להמשיג את החוויה הקולנועית שלנו כחוויית צפייה ("ראית את הסרט החדש של...?") והתיאוריה הקולנועית נוהגת ברובה לעסוק ביחסים שבין הצופה למסך. אך למעשה, משחר ההיסטוריה הקצרה של האמנות השביעית אנו חווים את הקולנוע דרך חוש נוסף הוא חוש השמיעה, והחל מ-1927 בקירוב, מתקיימים יחסי גומלין גם בין האוזן לרמקול. הגיעה אם כן שעתה של תיאוריה קולנועית אשר תפרק את ה"הגמוניה הויזואליסטית" ואת "דיקטטורת העין" ותתייחס לטקסט ולחוויה הקולנועיים כאל "אירוע אודיו-ויזואלי" במלוא מובן המילה!
בקורס זה ננסה "להאזין לסרטים" ולמשמע אותם דרך ניתוחו של ערוץ הקול הסינמטי. נבחין בין הקומפוננטים השונים של ערוץ זה – הקול האנושי והדיאלוג, רחשי הרקע והמוסיקה – וננסה לבדוק האם ניתן כלל להפריד ביניהם? ננסה להבין במה נבדלת החוויה האודיטורית מזו הויזואלית וכיצד זו הראשונה משפיעה על ומשלימה את זו האחרונה? כיצד מיוצרים הזמן והמרחב הקולנועיים דרך סאונד? מדוע סאונד הוא תמיד-כבר טמפוראלי והאם יש אפשרות לסטאזיס של סאונד? כיצד מיוצרות בקולנוע זהות וסובייקטיביות דרך סאונד? מה בין סאונד למגדר? מהי המשמעות של האזנה לסאונד מתווך טכנולוגית והאם פס-הקול הקולנועי הינו שעתוק או ייצוג של האירוע האודיטורי המוקלט? מהי הסמיוטיקה של סאונד ומוסיקה בקולנוע, כיצד הם מתפקדים במסגרות ז'אנריות ושיחניות שונות, ועוד.
הקורס יתבסס על עיון בתיאוריות קולנועיות של סאונד וילווה בניתוח-צמוד של סרטים באורך מלא.
 
 
Course description
The course will examine how films are "listened" by highlighting different aspects of the cinematic soundtrack: What are the relationships between the visual image and the soundtrack? What are the cinematic soundtrack components? Can they be differentiated? How does sound produce cinematic time and space? Why does sound is always already temporal and how could auditory stasis exist?  How sound and music can be read semiotically? How sound produces identity, subjectivity and gender? What does it mean to listen through technology reproduction? and other questions. The course will be accompanied by reading theories of sound and cinema and viewing different films.
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-6186-01 להאזין לסרטים: יחסי סאונד תמונה בקולנוע
Listening to Films: a Critical Study in The Cinematic Soundt
שנה"ל תשע"ד | סמ'  ב' | מר חרמוני גל

666סילבוס מפורט/דף מידע
לצפייה בסילבוס נא ללחוץ כאן

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת