חיפוש חדש  חזור
מידע אישי לתלמיד

שנה"ל תשע"ד

  הקולנוע של רוברט אלטמן
  Robert Altman: The Poetics of Subversion                                                             
0851-6181-01
אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
סמ'  ב'1400-1600115מכסיקו - אומנויותשיעור ד"ר אונגר הנרי
סילבוס מקוצר
בסרטיו, משנות השבעים בעיקר, קידם אלטמן, בתנופה איקונוקלסטית עזה, מגמות חדשניות של קולנוע חתרני, אשר מערער על יסודות קנוניים של האתוס האמריקאי, ובמובן זה גם מבשר אופנות פוסט-מודרניות שהשתרשו מאוחר יותר אצל טרנטינו, רודולף, קרוננברג והאחים כהן. הפואטיקה הייחודית של אלטמן, שיצקה סינתזה יוצאת דופן בין האירוני לפיוטי ובין המיזנטרופי להומניסטי - הגיעה לשיאה בשורת סרטים - ראשיתם עם "מ.א.ש" הקונטרא-קנוני - שנפרסו על עשרים שנות יצירה חשובות ומפרות. קורס זה יעסוק בשני סרטים מרכזיים משנות השבעים  McCabe & Mrs. Miller (1971), ו- The Long Goodbye (1973), וביצירה הקרדינלית של שנות התשעים Short Cuts (1993) (עם השוואה טקסטואלית לסיפורי קרבר הרלבנטיים), ואם יספיק הזמן - גם ב"השחקן" – מאותה תקופה (1992).
 
סילבוס מפורט

אמנויות | חוג לקולנוע וטלוויזיה
0851-6181-01 הקולנוע של רוברט אלטמן
Robert Altman: The Poetics of Subversion
שנה"ל תשע"ד | סמ'  ב' | ד"ר אונגר הנרי

666סילבוס מפורט/דף מידע
החוג לקולנוע וטלוויזיה
הקולנוע של רוברט אלטמן
Robert Altman: The Poetics of Subversion
הנרי אונגר
סמסטר ב' תשע"ד שיעור 2 ש"ס
עוזרת הוראה: גב' ים קומן
שעות קבלה: יום ראשון 14.00-15.00 בתאום עם המרצה באמצעות המייל hunger@post.tau.ac.il
 
תיאור הקורס:
בסרטיו, משנות השבעים בעיקר, קידם אלטמן, בתנופה איקונוקלסטית עזה, מגמות חדשניות של קולנוע חתרני, אשר מערער על יסודות קנוניים של האתוס האמריקאי, ובמובן זה גם מבשר אופנות פוסט-מודרניות שהשתרשו מאוחר יותר אצל טרנטינו, רודולף, קרוננברג והאחים כהן. הפואטיקה הייחודית של אלטמן, שיצקה סינתזה יוצאת דופן בין האירוני לפיוטי ובין המיזנטרופי להומניסטי - הגיעה לשיאה בשורת סרטים - ראשיתם עם "מ.א.ש" הקונטרא-קנוני - שנפרסו על עשרים שנות יצירה חשובות ומפרות. קורס זה יעסוק בשני סרטים מרכזיים משנות השבעים  McCabe & Mrs. Miller (1971), ו- The Long Goodbye (1973), וביצירה הקרדינלית של שנות התשעים Short Cuts (1993) (עם השוואה טקסטואלית לסיפורי קרבר הרלבנטיים), ואם יספיק הזמן - גם ב"השחקן" – מאותה תקופה (1992).
 
דרישות הקורס:
צפייה (לפני פתיחת הקורס) בשלושת סרטי-העוגן הנזכרים לעיל
קריאה (במהלך הקורס) של שניים מבין ארבעה מאמרים שיועלו לאתר הקורס
הציון יינתן על-יסוד בחינת סיום (ומותנה בהגשת תרגיל ביבליוגרפי, במהלך הסמסטר).
 
נושאים מרכזיים:
·        התבגרותו של הקולנוע האמריקאי ו"אפקט מ.א.ש"
·        הרֶה-קונסטרוקציה של "פילם נאר" ב"שלום לנצח" (1973)
·        רטוריקה אינטרָא ואינטֶר טקסטואלית כמנוף חתרני
·        אימז'ים איקונוקלסטיים של אתיקת הספָר ב"מקקייב וגב' מילר" (1971)
·        פואטיקה וסמיוטיקה של פוליפוניה נרטיבית: "שורט-קטס" (1993)
·        רמזורים אדומים בתזמור האלטמנֶסקי לנופים קרבֶריאניים
·        פרדוקס האדפטציה: מבט רענן על בעיה נדושה
·        המימזיס כהשליה התאבדותית: פרספקטיבות על "השחקן" (אופטטיבי)
·        סיכום: הערה אבלוציונית בדבר הדי אן איי האבוד של רוברט אלטמן

להצהרת הנגישות


אוניברסיטת ת